Primul recall din scandalul Dieselgate: importatorul Volkswagen în Elveția recheamă toate exemplarele afectate
Scandalul Dieselgate anunță prima rechemare în service. Toate modelele Volkswagen echipate cu sistemul de păcălire a testului de emisii vândute în Elveția vor fi rechemate în service, fiind așteptate aproape 129.000 de mașini la service.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Importatorul Volkswagen în Elveția a anunțat o rechemare în service pentru toate modelele echipate cu motorizarea EA189, turbodiesel-ul vizat de scandalul Dieselgate, în vederea remedierii problemelor, titrează Autoactu citând un comunicat al oficialilor AMAG, compania care importă marca germană în țara cantoanelor. Clienții vor fi informați în mod individual cu privire la campania de rechemare în service, urmând să fie programați la cel mai apropiat atelier la o dată aleasă de comun acord în vederea aducerii mașinilor lor la un nivel de emisii conform cu normele legale.
Elvețienii nu au specificat ce vor schimba la cele 128.802 vehicule care sunt vizate de recall-ul din scandalul Dieselgate. Oficialii importatorului Volkswagen în Elveția, AMAG, s-au mulțumit să anunțe că vor răspunde cu "un plan de acțiune pentru îmbunătățirea vehiculelor diesel echipate cu motoare EA 189". Mai mult decât atât, CEO-ul importatorului Volkswagen în Elveția, Morten Hannesbo, a promis să modifice cele câteva sute de unități Volkswagen care au rămas pe stoc înainte de a le comercializa sub umbra portiței legislative care permite dealerilor să vândă mașini cu motorizări Euro 5 după data de 1 septembrie 2015, cât timp au fost importate înainte de acel moment.
Vehiculele Volkswagen vizate de rechemarea în service anunțată în Elveția au fost fabricate între 2009 și 2014 și au motoare TDI de 1.2, 1.6 și 2.0 litri, toate din generația EA 189 sau similar. Rechemarea în service a acestor motorizări va fi demarată abia după găsirea și prezentarea unei soluții tehnice în fața Oficiului Federal de Drumuri din Elveția, care trebuie să și aprobe modificările.
Via Autoactu | Reuters | RTS.ch | Sursă foto
Sunt foarte curios cum vor remedia porcaria asta. Modifica parametrii motorului? Clientii au un cuvant de spus?