Italia, Elveţia şi Belgia interzic vânzarea maşinilor cu motoare 1.6 şi 2.0 TDI Euro 5 la o lună după ce acestea au fost interzise deja de UE

Publicat luni, 28.09.2015 12:09 de Mircea Meșter

Legile europene arată că vânzarea modelelor cu motoare Euro 5 este interzisă începând cu 1 septembrie 2015. Cu toate acestea, Italia,Elveţia şi Belgia anunţă interzicerea TDI-urilor aflate încă pe stoc şi afectate de Criza Volkswagen.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

După ce Volkswagen a sistat vânzările tuturor motoarelor diesel în SUA după explozia scandalului de manipulare a testelor de emisii, diviziile europene ale Grupului VW reacţionează şi ele la anunţul oficial legat de existenţa la nivel mondial a 11 milioane de maşini cu software-ul problematic. 

Italia: 40.000 de maşini TDI Euro 5 se află în stocurile dealerilor

Conform unor informaţii apărute astăzi în presa italiană, Volkswagen Italia a anunţat dealerii să sisteze vânzările maşinilor Volkswagen, Skoda, Seat şi Audi echipate cu motoare 2.0 TDI Euro 5 aflate încă în stocuri. Deşi vânzările motoarelor Euro 5 sunt interzise la nivel european începând cu 1 septembrie 2015, legea europeană arată că aceste maşini pot fi vândute în continuare dacă ele au fost importate în stocuri în ţara respectivă înainte de această dată. Conform statisticilor oferite de jurnaliştii din Peninsulă, în vizorul acestei interdicţii se află 40.000 de maşini aflate în concesiunea dealerilor de pe tot teritoriul Italiei.

Informaţiile din Italia arată că mărcileGrupului Volkswagen ar fi vândut între 2008 şi 2015 în jur de un milion de maşini, însă nu se ştie exact câte dintre acestea au instalat software-ul cu probleme. Acestea circulă în continuare pe şosele fără restrucţii.

Şi Elveţia interzice motoarele deja interzise

O situaţie similară are loc şi în Elveţia, acolo unde autorităţile au anunţat că discută astăzi, luni, 28 septembrie, posibilitatea ca vânzările motoarele 1.6 şi 2.0 TDI de norme Euro 5 să fie blocate la nivel naţional.

Reprezentanţii importatorului oficial al Grupului Volkswagen în Elveţia au anunţat deja că nu există stocuri Euro 5 în curtea dealerilor, astfel că această interdicţie vine după ce legea europeană a intrat deja în funcţiune. În aceste condiţii, singurele maşini care nu vor putea fi vândute în continuare în Elveţia sunt, la fel ca în Italia, cele deja importate înainte de 1 septembrie şi încă nevândute de dealerii privaţi care au dreptul de a cumpăra şi vinde maşini independent de importatorul oficial VW Group.

Cifrele actuale arată că pe şoselele din Elveţia circulă 180.000 de maşini echipate cu software-ul afectat de scandalul Volkswagen, însă acestea nu vor fi afectate în niciun fel de măsura luată de guvernul elveţian. 

Belgia: 3200 de maşini, blocate în stocuri

Belgia se alătură şi ea interdicţiei. Distribuitorul autorizat al Grupului Volkswagen în această ţară, D'leteren Auto, a anunţat că a scos de la vânzare temporar modelele de stoc cu motoare diesel Euro 5 de 1.2, 1.6 şi 2.0 litri. Această mişcare afectează toate cele patru branduri ale Grupului care beneficiază de aceste modele - VW, Audi, Skoda şi Seat, totalul maşinilor blocate în stocuri fiind de 3200 de unităţi.

Euro 6 se vinde în continuare

Atât în Italia, cât şi în Elveţia sau Belgia, vânzările actualelor generaţii ale modelelor Grupului Volkswagen nu vor fi deloc afectate, motorizările Euro 6 fiind, spun oficialii Grupului VW, conforme cu normele şi regulile de emisii. Informaţiile oficiale venite dinspre Grupul Volkswagen arată însă că şi acestea au instalat software-ul de manipulare, dar că în aceste cazuri este inactiv şi că nu are niciun efect asupra maşinilor pe care este instalat.

  • Marian, luni, 28.09.2015 12:14

    Oare mai iese VW pe locul 1 la vanzari si la sfarsitul anului ? =)) Isi cam luasera viteza in prima jumatate si nu stia lumea de ce :) Acum intrebarea e: raman tot pe primul loc daca din cate masini au vandut in prima jumatate se scad cele mincinoase ? Asteptam parerea expertilor TDI-sti.

  • Liviu, luni, 28.09.2015 12:21

    Romania, pregateste-te! Tot mediul rural si nu numai va avea in fata portii embleme de W! Ce emisii domnle', esti nebun? Alea-s prostii, nu vezi ce frumos arata? Boboc, ca noua!

  • Neaindarat, luni, 28.09.2015 12:28

    @Liviu Stai potolit ca sunt mai multi ''tarani'' in mediul urban decat in cel rural.

  • Vali, luni, 28.09.2015 12:48

    Pentru orice stoc firmele platesc bani. De aceea VW va vinde diesel-uri la pret de nimic, numai sa scape de ele si sa nu mai plateasca chirii pe spatii. Fanii VAG din Romania au prins cel mai bun moment sa se innoiasca foarte, foarte ieftin. Masini noi din toate tarile pe care Europa le interzice vor veni catre Romania in curand. Deocamdata e doar Elvetia si Italia, dar in curand se vor sesiza si tarile vest europene, ma astept chiar si de la Germania sa dea un exemplu in acest sens ! Deci exista o parte buna si una rea in orice criza. Romanii au fost intotdeauna solidari cu industria auto germana indiferent de scandal, deci ii vor ajuta pe cei de la VW sa-si revina.

  • mecanicul vesel, luni, 28.09.2015 12:57

    Poate acum vor intelege proprietarii de tedeiuri ca o masina care consuma ulei cu litrul , ESTE POLUANTA ... pana acum doar se laudau pe aici ca * ne dau fum* pe sosea ... chiar asa este !!! Unde sunt fanii , au plecat sa-si vanda jafurile ??? Poate in Moldova sa mai gaseasca ceva fraieri care vor *tedeiuri* .....

  • Madalescu_Georgian, luni, 28.09.2015 13:12

    Ce pacat.....stau si imi fac griji pt ''bietii anonimi frustrati'' care se tot bateau cu pumnii in piept ca VW va ajunge numarul unu GARANTAT anul acesta :))))) . Cred ca nici pe locul 3 nu va mai ajunge .

  • hazard, luni, 28.09.2015 13:56

    Oricum tdci, cdti, sau orice altceva polueaza la fel de mult...dar pentru ca s-au vandut prea putin papagalii nu s-au luat de marci "premium" ca Ford , Opel, Hyundai bla bla... Vise placute ca rablele non-VW diesel sunt curate ca lacrima. Nu uitati de unde ati plecat, va puteti intotdeauna reintorce la origini, la caruta cu roti de dacia 1300 ;)

  • Tudor, luni, 28.09.2015 14:11

    In mod normal proprietarii de VW, iar aici ma refer la cei care au cumparat masini noi, in loc sa fie aroganti, mai bine ar da toti in judecata VW ca sa primeasca o suma de bani. Ei saracii nu-si dau seama ca de fapt preturile au fost umflate fiindca, iti dai seama, motoarele sunt de generatie noua, s-au bagat bani etc. In mod normal preturile trebuiau sa fie mult mai mici. Dar nu se vorbeste despre acest aspect...

  • @Tudor, luni, 28.09.2015 14:29

    Tu ceri cam mult. In timp ce alte tari luminate interzic aceste masini de la vanzare, la noi nu se pune problema pentru ca PROPRIETARII SUNT PREA PROSTI SI IN LOC SA-SI CEARA DREPTATEA EI CONTINUA SA-I APERE PE GERMANI. Intelegi tu de ce pe la noi nu se poate ? Pentru ca astia mandri cu VW si Haudi la poarta nu vor sa recunoasca ca au fost inselati ! Ei comenteaza in continuare pe aici ca masinile germane "e cele mai tari" in loc sa lase ciocul mic si sa faca ce fac americanii: dau in judecata VW sa-si recupereze paguba pentru ca germanii I-AU INSELAT.

  • Scorpionul_negru, luni, 28.09.2015 14:29

    Pun pariu ca toti cei care au comentat aici, au masini de 10 ori mai proaste si care polueaza mai mult ca masinile implicate in scandal. Dar de....cand nu iti permiti ceva nou si bun arunci cu noroi. Asa e ROMANUL !

  • dgate, luni, 28.09.2015 15:04

    nu caut sa apar dieselul cu toate ca una din cele doua masini pe care le am e diesel si chiar sunt multumit de ce mi ofera dar deviati de la subiect, VW a pacalit si mintit in special ca sa atinga norma euro 5 si depasirea normelor este la Nox nu la CO2 . Asa ca toti expertii care au postat au omis un lucru, Nox e exact fumul alb trasnparent si nu "dara" de CO2 pentru care exista filtru de particule asa ca chestia cu fumu merge doar ca o gluma buna spusa din anumite frustrari pornite probabil de la imposibilitatea cumpararii unui astfel de "furnal" :)) stiti cum e vulpea care nu ajunge la struguri spune ca sunt acri.

  • Hunter, luni, 28.09.2015 15:10

    Eu un lucru nu inteleg, mai ales ca am tot urmarit toate stirile si toata tevatura dieselgate. Si ma refer la comentariile fara nicun sens din partea unora, din categoria....sa moara capra vecinului...."bravo" fani vag ca v-ati luat-o, ca unde sunt fanii vag si alte prostii. Adevarul este ca tot vorbim de cat de prosti sunt romanii, dar de fapt toti suntem prosti, pentru ca atata putem, sa comentam aiurea fara rost, cu ciuda, cu ura, cu un maxim de bucurie cand altul de langa tine e cumva vizat de cine stie ce mare smecherie. Asta e nivelul, atata putem, sa ne sapam unii pe altii. Si inca o chestie...degeaba tot dati din papagal ca fanii vw sunt la pamant, ca masinile lor sunt nu stiu cum, ca asa si pe dincolo....sa fim seriosi mai oameni buni....70 % din masinile VAG din tara asta sunt second-uri, cu motoare euro 3 sau euro 4. Restul modelelor, in mare parte tot second care sunt cu euro 5 is fix-pix. La cate rahaturi si jafuri se tot vand si se aduc la noi in tara, de la orice constructor auto, nivelul de poluare este urias daca e sa vorbim despre mediu si cum e treaba pe la noi. Multe sau putine masini VAG care ar fi cu buba la motor pe la noi prin tara scot norisori roz in comparatie cu jafuri dinainte de 2000 sau de pe acolo, din jurul anilor 2000. Ganditi un pic inainte de a vorbi fara sens....dar ma rog....e ceva greu pentru multi din tara asta.

  • @Tudor, luni, 28.09.2015 16:15

    Ia sa vezi tu parerea inteligentilor despre ale lor masinute minunate: Ei le dau cu citez "sictir" masinilor japoneze pline de "probleme reale", in timp ce in Germania ele sunt pe primele locuri la satisfactia clientilor. Intelegi tu cum sunt unii ? Adica ei isi fac super probleme de sistemele de siguranta la masinile japoneze. Vezi Doamne ca alea "jermane" care umplu santurile, rup stalpii si ajung pe contrasens pentru ca pierd idiotii "controlul volanului" sunt cele mai sigure. voi ati vazut cate Audi si BMW sunt implicate in accidente ? Cum puteti voi sa vorbiti de siguranta masinilor germane cand nu le pot stapani nici pilotii adevarati. Deci Tudore, vorbesti cu peretii ca unii sunt dusi cu totul. Germanii ar trebui sa le ia bani pe prostie, nu sa le dea inapoi. Astia merita sa fie jumuliti de germani. Prostia se plateste scump.

  • S, luni, 28.09.2015 16:24

    Si cine ar fi atat de redus sa cumpere masina noua euro 5 cand acuma e obligatoriu euro 6 ? Apropo, daca sunt ceva zvonuri de vanzari de Passaturi noi euro 5 la 10.000euro sa postati aici ca imi cumpar cateva :)))))

  • Posesor de auto luat de nou., luni, 28.09.2015 16:47

    @Scorpionul_negru Vă înțelegem supărarea, dar pe ce te bazați când afirmați că mașina nemțească e mai bună decât oricare alta de 10 ori. Sigur nu e vreo eroare de soft pe undeva de vă dă așa fix ?

  • Scorpionul_negru, luni, 28.09.2015 17:00

    @Posesor de auto luat de nou. Eu am spus altceva. Am scris ca cei care comenteaza ca VW e o masina proasta doar ca au facut ei smecheria asta cu noxele , sa se uite in garajul lor sau in parcare sa vada ce masini au ei si apoi sa spuna ca un VW nou e o masina de KKO. Aici sunt incluse si masinile germane vechi de zeci de ani pe care unii le au. Nu vb de toti....unii mai au si masini noi. Dar 95% din ei au niste rable. Asa ca ....gura mai mica la ei.

  • mecanicul vesel, luni, 28.09.2015 17:09

    @scorpionul negru .. de fum nemtesc sau de suparare , te anunt ca posed o masina diesel E4 cumparata de noua pentru care am platit taxa de prima inmatriculare de 1850 lei . Nu vreau sa fiu rautacios, dar nu neg faptul ca imi place cum au luat-o in bot cei cu hitleristele E5 ... prea aveam parte de ironii din partea lor , gen* japonezele sunt praf* .... si cand ma gandesc numai la faptul ca apoi priveau cu jind la dotarile standard ale japonezei .... sa nu mai vorbim de faptul ca , pana la urma , un prieten cu nemteasca a recunoscut ca intre revizii completa aprox 1-1,5 litri de ulei ... Nu ridic in slavi nicio marca , daca s-ar fi inventat masina ideala , doar aceea era la vanzare ....

  • V., luni, 28.09.2015 17:15

    @dgate În general oamenii gustă ,,strugurele,, înainte de al achiziționa iar gusturile cumpărătorului nu se discută. În ceea ce privește alcătuirea ,,strugurelui,, creatorii principali ai ,,boabelor,, sunt cam aceiași. Restul e ambalajul vânzătorilor (uneori mai luxos) și multă reclamă ptr.,,juniori,,.

  • Sandu al-III-lea, luni, 28.09.2015 18:48

    Eu cred ca masinile intregului grup Volkswagen sunt masluite.Cred ca si Skoda sau Seat au ceva de ascuns dar tac deocamdata pentru ca nu-i asa...tacerea e de aur.

  • Madalescu_Georgian, luni, 28.09.2015 20:01

    @Scorpionul_negru, i-a un loc jos, si asculta > Nu ai nici o legatura cu domeniul auto. Citez : ''sa se uite in garajul lor sau in parcare sa vada ce masini au ei'' . Ce masini are mah VW i-a zi ? Cea mai anosta si stearsa gama din industrie ? Pana si Dacia are modele mai frumoase si la preturi mult mai mici si corecte. Tu ai auzit de bolile incurabile pe care le pot provoaca motoarele lor de doi bani ? de astm ai auzit ? Stiai ca oxidul de nitrogen, este un gaz care poate agrava boli precum astmul ? Stai jos si urla la luna mestere. Asta inseamna CALITATE pt tine ?

  • dgate, luni, 28.09.2015 22:59

    @V normal ma asteptam sa comenteze cineva metafora, dar pardoxul e ca tocmai daca nu ajunge nu are cum sa guste, poate doar sa deguste .legat de "boabe" conteaza si "esenta" si "soiul" nu cred ca toate "e la fel" mai degraba diferenta se simte "simtitor" iar ambalajul e mai mereu confortul ,siguranta, placerea de a conduce care difera enorm de mult. dar sa revenim , e pacat sa aruncam cu noroi in masinile germane pe care toti le-am dorit din cauza unor linii de cod introduse ca un patch pentru o economie de 300 de euro/masina . Si ca sa fiu un pic rautacios, e clar ca emisiile de Nox sunt peste limita ceruta, dar nu provoaca accidente cum s-a intamplat cu pedala de acceleratie ramasa blocata de la toyota si multe alte "bube" ale altor marci asa ca noi sa fim sanatosi ca masina ideala nu exista si nu va exista vreoadata, e mereu vorba de compromisuri, vrei putere ai emisii, vrei emisii mici, tai din putere, vrei masina ieftina cumperi marca ieftina. Dar eu cred ca asta e doar o gargara ecologista rasuflata ca sa schimbe perceptia generala despre masinile eco-hibride care nu polueaza(comparativ cu cele diesel) si pe care din pacate in curand vom fi toti fortati sa le cumparam si atunci vom regreta masinile cu adevarat "mecanice" cand vom vedea minusurile electronicii moderne aplicate in industria auto care sa fim sinceri e la stadiul de inovatie mai degraba

  • sailor66, marţi, 29.09.2015 00:18

    poate acum se va trezi si europa si va concluziona ca sanatatea e mai buna decat toate "economiile" facute de motoarele diesel.oare de ce s-a ajuns ca motoarele navelor maritime sa functioneze cu GPL?oare de ce se va modifica legislatia maritima in privinta zonelor speciale si a functionarii motoarelor in porturi? ia de cautati studiul facut in peste 20 de orase porturi din toata lumea si cititi concluziile!!! ce incidenta au cancerele de plamani la copii din acele orase? dar astmul?in industria auto s-a crezut ca down-size-ul va fi solutia "magica"iar motorul diesel "noul mesia mecanic"....stiu ei americanii de ce cumpara "benzinare"....dieselul e pentru tractoare si camioane de mare tonaj care sunt folosite cat mai departe de comunitati.BTW...am o benzinara luata de noua cu motor decent de 2,4 care la 8 ani de la fabricare si 130000 de km a trecut cu brio testele RAR fara nici o investitie "majora" in turbine ori alte alea!!!!va urez drumuri bune si libere si nu uitati ca acasa va asteapta familiile mult iubite!

  • Scorpionul_negru, marţi, 29.09.2015 13:07

    @Madalescu_Georgian Sa ma anunti cand faci 18 ani ! Nu de alta dar poate te mai coci la minte.....

  • Dan, marţi, 29.09.2015 18:24

    Interzic vanzarea? Foarte bine ! Decizie corecta.

  • mecanicul vesel, marţi, 29.09.2015 20:58

    se prezinta un indian: -Salutare tuturor, ma numesc Nor Negru,dar prietenii apropiati imi spun Volkswagen..... e buna , nu ??? @scorpionule , ce zici ???