Noi cifre în Cazul Dieselgate: 2.1 milioane de maşini Audi sunt afectate la nivel mondial
Purtătorii de cuvânt Audi confirmă că peste două milioane de maşini ale mărcii deja vândute în toată lumea au instalat soft-ul care păcăleşte testele de emisii. Un sfert din acestea au fost cumpărate de clienţi germani.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
După ce Grupul Volkswagen anunţase săptămâna trecută că 11 milioane de maşini ale brandurilor sale beneficiază de aportul ilegal al unui program care detectează şi manipulează testele oficiale de emisii şi de consum, aflăm astăzi că în această cifră sunt incluse 2.1 milioane de maşini Audi vândute la nivel mondial.
Conform statisticilor oferite de marca din Ingolstadt, 1.42 milioane de maşini dintre acestea au fost vândute în Europa de Vest, 577.000 ajungând în garajele clienţilor germani. Per total, 13.000 de unităţi Audi afectate de software-ul mincinos au fost vândute în Statele Unite, ţară din care a început scandalul care a dus la demisia lui Martin Winterkorn, fostul CEO al Grupului Volkswagen.
În lista de modele afectate sunt incluse diferite motoare TDI Euro 5 montate pe modelele A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 şi Q5 şi vândute între anii 2008 şi 2015. Conform primelor informaţii oficiale, actualele motoare Euro 6 de pe modelele mărcii germane nu intră sub incidenţa acestui caz.
via Reuters
-
@LauCalin, luni, 28.09.2015 13:39
In domeniul auto nu exista fairplay, exista doar bani. Mai mult ca sigur toti constructorii implicati vor ajunge la o intelegere de nondivulgare in spatele usilor inchise! Cei de la Vw au fost descoperiti dintr-o" eroare ecologista" - data viitoare nu se va mai intampla! :)
-
AlexDonin, luni, 28.09.2015 13:39
@LauCalin : Foarte bine subliniat ! Eu sunt de parere ca toti fenteaza emisiile . SI da , le este frica sa comenteze intrucat , cel mai probabil , folosesc un soft asemanator , sau alte modalitati de a pacalii emisiile
-
mircea, luni, 28.09.2015 13:55
@LauCalin Nu s-a vorbit până acum despre furnizorul soft-ului, dar se vorbeşte în presa germană despre faptul că Bosch ar fi notificat VW încă din 2007 că acest soft este unul experimental şi că e ilegală montarea sa pe maşinile de serie. Nu se cunoaşte însă provenienţa soft-ului. Poate fi extern sau poate fi in-house. Nu a vorbit nimeni despre asta până acum, probabil că ne vor lămuri ei săptămâna asta, când anunţă şi măsurile pe care le vor lua pentru rezolvarea maşinilor aflate în circulaţie.
-
Mircea, luni, 28.09.2015 14:01
Am trait sa o vad si pe asta: germani inselati de germani, chiar la ei acasa =)) Ba da prosti si ei si multi. Cum sa iei Audi cand la tine in tara de 10 ani ies pe primele locuri la satisfactia clientilor japoneze ??? Cum sa iei Audi cand se fac studii si una din 27 masini Audi are probleme u motorul in timp ce Honda, Mazda, Toyota, Lexus stau super bine ? Daca vrei sa fii nationalist, atunci te costa fratica ! Si cand ei si-au luat Haudi pentru caii putere, sa vad acum daca o sa le convina sa le taie din caluti ca sa se alinieze la standarde. Tot se faceau aici comparatii directe intre Audi - Bmw - Mercedes si alte marci premium. De fiecare data astia germani cu 3 oua ieseau cu mai multi cai, consum mai mic si super performante si toti ziceau ca e datorita tehnologiei germane avansate. Avansate de Bosch care a facut softul pacalici =)) Care aveti un Audi de vanzare full option. Va dau 50 de euro pe el. Oferta limitata, ca maine nu vi-l mai ia nimeni :)
-
Vali, luni, 28.09.2015 14:21
Sa revenim cu un articol vechi de peste 2 ani: http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html Problema mare nu e ca mint si polueaza mai mult ca altii. Se pare ca masinile germane sunt varza si la motoare. Dar cine sa priceapa ? Haudistii, BMW-istii si VW-istii ? SI studii din astea sunt an de an publicate, dar li se face atata reclama la masinile germane de zici ca sunt cele mai fiabile si cele mai bune. In toate testele vezi ca ele ies mai bine decat concurenta si te intrebi cum ??? Pe langa softuri mincinoase ei fac si reclama mincinoasa ca fii cei mai rotunzi. Ceea ce unii stiu demult, altii abia citesc si o sa le mai ia vreo cativa ani pana se trezesc. Pentru cei ce nu au vazut inca ultimul top referitor la satisfatia clientilor germani: http://www.jdpower.com/press-releases/2015-germany-vehicle-dependability-studysm-vds Vedeti ca faimosul TRIO premium german Audi-BMW-MERCEDES se bate pentru ultimele locuri.
-
Andy, luni, 28.09.2015 14:26
@Mircea Resoftarea va face ca un 1.6 de 105/110 cp sa ajunga pe la 80-90 cp iau un 2.0 de 140/150 cp la 100-120 cp. Adica un 1.6 va fi mai slab ca un 1.3 iar un 2.0 la nivel de 1.5. Mare teapa si-au luat cumparatorii de diesel VAG, la fel ca si cei cu benzinarele de 1.2 si 1.4 turbo la care distributia pica intr-o veselie din 30k km in 30k km...
-
hazard, luni, 28.09.2015 14:46
Nu se cunoaste provenienta softului "bosch engine management" cu ajutorul caruia functioneaza motoarele producatorilor VW, Ford, Opel etc. Poate Siemens sa mai zica cate una alta... VW a manarit motorul 2.0 tdi ca sa scota 140 cp, 2.0 tdci sau 1,7crdi de 150cp sunt curate ca lacrima ;). BMW 3.0 diesel triturbo 381 cp rasufla trandafiri pe teava de esapament. Deh ..VW si-a luat-o pentru era prea sus. Nu pentru ca polueaza. Plus ca au si de unde sa plateasca. Daca se luau de Ford europe sau Opel... erau in faliment intr-o zi.
-
Nelu.Pantofaru, luni, 28.09.2015 15:01
@ Hazard asa e, americanii astia rai, se iau de VW, saracii de ei, auzi la tine "nu pentru ca plueaza", Doamne fereste!
-
Bethurbazal, luni, 28.09.2015 15:08
Astea-s vânzările pe doi ani. Și unii ziceau pe aici că ”problemele” ascunse n-au influențat vânzările.
-
Bethurbazal, luni, 28.09.2015 15:11
Nu doi ani, un an și jumătate.
-
LauCalin, luni, 28.09.2015 15:15
Ma mai gandeam acum la o chestie. Acest motor 2.0 TDI este motorul care a fost si la Mitsubishi. A echipat un timp Lancer, Outlander si Grandis. Brusc Mitsu si-a schimbat motoarele si a apelat la PSA. Ca sa vezi! Eu credeam ca s-a datorat tocmai parteneriatului f bun dintre japonezi si PSA. Nu m-as mira acum sa fi ajuns la concluzia ca e un motor slab. Oricum schimbul de motoare s-a facut.in liniste pentru ca Mitsubishi nu a reprosat nimic lui VW. Sau daca a facut-o, a facut-o in birouri si in sedinte. Nu in mass media.
-
BanZai, luni, 28.09.2015 15:42
Pentru fanii japo: germanii manaresc motoarele iar producatori auto japonezi o dau in bara le elementele de siguranta. Sa amintesc doar de scandalul recent Takata legat de airbaguri? Macar de ar fi primul al marcii, dar o tot tin din scandal in scandal. Sau de scandalul cu centurile de siguranta de la Honda? Prefer oricand o masina care "inseala" la testele birocratilor legate de poluare decat sa am probleme cu sistemele de siguranta ale masinii atunci cand am nevoie de ele. Legat de motoare, uitat-va la ultimul motor honda de 1.6 diesel si problemele imense pe care le are cu DPF-ul si apoi sa vorbiti. Sictir!
-
g, luni, 28.09.2015 15:47
multi sunt teoria conspiratie acilea ca americani le-au dat palme ba ca erau prea sus :)) au mintit si punct. prin faptul ca au mintit inseamna si concurenta neloiala fata de celelalte compani care nu au resit sa faca un diesel "eco" precum VW. fiecare cumpara ce ii place audi , x,y dacia...important este ca fiecare are dreptul la o informare corecta in ceea ce priveste datele tehnice cat si serviciile oferite. acuma domnu mircea cand cumpara paine de la supermarket stie exact care paine este facatura sau nu la fel si cu masinile. pe bani nostri am fost mintiti si institutiile care ar trebui sa aiba grija de noi isi iau bani degeaba ar trebui sa fie si ei in aceeasi oala ca au dormit atatia ani. la incasat bani suntem toti buni si la facut din cacat bici.
-
g, luni, 28.09.2015 15:56
multi sunt teoria conspiratie acilea ca americani le-au dat palme ba ca erau prea sus :)) au mintit si punct. prin faptul ca au mintit inseamna si concurenta neloiala fata de celelalte compani care nu au resit sa faca un diesel "eco" precum VW. fiecare cumpara ce ii place audi , x,y dacia...important este ca fiecare are dreptul la o informare corecta in ceea ce priveste datele tehnice cat si serviciile oferite. acuma domnu mircea cand cumpara paine de la supermarket stie exact care paine este facatura sau nu la fel si cu masinile. pe bani nostri am fost mintiti si institutiile care ar trebui sa aiba grija de noi isi iau bani degeaba ar trebui sa fie si ei in aceeasi oala ca au dormit atatia ani. la incasat bani suntem toti buni si la facut din .... bici
-
Ducu, luni, 28.09.2015 16:15
Ce importanta are provenienta softului, sau acuma se cauta motive de a mai imprastia vina, si sa uitam vinoatul principal?Important este cine si cum il foloseste. Daca cineva iti vinde un cutit si tu omori pe cineva cu acel cutit, oare cine este vinovat furnizorul sau faptasul???
-
g, luni, 28.09.2015 16:35
nu este asa simplu cum spui tu de faza cu acel cutit...cutitul este o unealta existenta acel soft a fost facut special au cheltuit bani grei cred pentru dezvoltarea lui cu buna stiinta pentru ce va fi folosit. sa spunem ca o banca ar veni la firma ta si te-ar intreba daca vrei sa faci un vierme pentru ei sa rotunjeasca conturile oamenilor sa numai aiba atatea virgule si centi... in coada. tu mare firma cu mii de angajati care plateste salariile prin aceasta banca..
-
mircea, luni, 28.09.2015 16:47
@Andy Nu ştim încă ce măsuri vor lua cei de la VAG pentru remedierea maşinilor. Deci orice fel de ipoteză poate sau nu să fie reală. Eu spun că în proporţie de 99% nu se va schimba nimic la nivelul puterii şi performanţelor motoarelor afectate.
-
g, luni, 28.09.2015 17:00
acuma ma gandesc care e treaba cu cei care fac remap. pentru audi poti face prin abt. noX-ul ar fi mai mare daca mai multi cai rezulta mai mult noX?? deci de la 105 cai la un motor de 1.6tdi se ajunge la 125cai. http://www.abt-sportsline.de/en/audi-tuning/a3/a3-sportback-from-0408/equipment/engine-technology/
-
Andy, luni, 28.09.2015 17:04
@mircea Iar eu iti zic ca 99% dupa resoftare va scadea puterea. La jumatatea anilor '70 cand pe americani i-a apucat damblaua cu noxele (era de fapt si o consecinta a crizei petrolului), au taiat din puterea motoarelor. Astfel motoare de 5.7 care produceau la vremea respectiva ~350 cp au ajuns sa dezvolte jumatate din putere. Cu resoftarea nu poti face minuni pentru ca nu ai cum sa schimbi fizic nimic. Trebuie o reproiectare a motoarelor cu probleme (1.2, 1.6, 2.0). Reproiectarea e de durata, nu se poate face peste noapte, iar VW trebuie sa rezolve problema urgent. Altfel vor avea pierderi zilnice pe burse (chiar si asa la cate procese vor avea cu clientii - mai ales in America - amenda de 18 miliarde $ vehiculata initial se va dovedi infima fata de platile finale).
-
Jake Sully, luni, 28.09.2015 17:11
Softul este implementat pe modelele diesel de la VW iîncă din 2007,iar aceeași autoritate care a "descoperit" asta, i-a avertizat înca de atunci. Exact în aceeași zi cu începutul acestui scandal, americanii au acuzat VW ca între anii '64 —' 85, a colaborat cu dictatura militară din Brazilia. Coincidență, nu? Întrun articol publicat de "Die Welt" se menționează care ar fi valorile adevărate ale noxelor ale câtorva modele fabricate iîn Europa, iar VW nu este printre primii.. http://www.welt.de/wirtschaft/article146949726/Das-sind-die-groessten-Trickser-der-Automobil-Branche.html?wtrid=socialmedia.socialflow....socialflow_facebook
-
mowgli, luni, 28.09.2015 17:15
@Andy Cred ca ar fi totusi o diferenta intre un motor diesel nou si un V8 aspirat, pe carburator din anii '70. Nu gasesti ? din soft poti face minuni, inclusiv sa cresi puterea, sa faci un motor sa polueze mai putin, sa faci o cutie de viteze sa schimbe mai repede si chiar proprietatile suspensiei le poti schimba.
-
Andy, luni, 28.09.2015 17:19
@mowgli Din soft nu se poate scadea considerabil emisiile fara a se scadea si puterea...La asta ma refeream cand ziceam ca nu se pot face minuni. E ori - ori.
-
Andy, luni, 28.09.2015 17:23
*pot
-
Sam93, luni, 28.09.2015 17:48
Oricat va contraziceti, principiul de baza ramane acelasi. Noxele cresc proportional cu puterea si scaderea consumului. Scazi puterea, cresti consumul, scazi noxele. Cam asta-i matematica. Si Mircea, nu cred ca poti sa zici ca in proportie de 99% noul soft nu va afecta puterea sau consumul. Pai atunci ce rost a mai avut softul mincinos daca puteau obtine acelasi performante, consum si noxe mai mici cu un soft legitim?
-
VAG-abontzii, luni, 28.09.2015 22:23
pai noi zicem ca daca am facut greseala de ne-am zgarcit de 300 euro atunci cand am optat pt sistemul asta de pacalit pe to(n)ti clientii, sa optam pt urmatoarea solutie: clientii (care cel putin in Rom-in-ea vor colabora cu placere) sa se pise pe ele de tdi-uri... astfel le vor pune ureea necesara respectarii noxelor si toata lumea va fi fericita
-
"PREMIUM", marţi, 19.04.2016 10:09
http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html Indoctrinatilor VW AG le recomand o carte: "La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii" editie 2016
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Si totusi, cine este furnizorul acelui soft? Cine il fabrica... Bosh, Siemens, VDO, Magneti Marelli etc.? Ce aranjamente au fost intre ei si VW ca sa fie livrat? Pentru ca mai mult ca sigur ambii stiau in ce se baga. De ce nimeni nu aminteste nimic de furnizor si/sau producator? Oricum un mare semn de intrebare este ca absolut nici un constructor nu le da in cap celor de la VW acum cand sunt la pamant. Toata lumea inearca sa evite acest subiect si prefera sa nu comenteze nimic. Nu stiu daca ori de teama ca poate nici ei nu sunt chiar "usa de biserica", ori din respect si fair play fata de concurenta.