Italia, Elveţia şi Belgia interzic vânzarea maşinilor cu motoare 1.6 şi 2.0 TDI Euro 5 la o lună după ce acestea au fost interzise deja de UE
Legile europene arată că vânzarea modelelor cu motoare Euro 5 este interzisă începând cu 1 septembrie 2015. Cu toate acestea, Italia,Elveţia şi Belgia anunţă interzicerea TDI-urilor aflate încă pe stoc şi afectate de Criza Volkswagen.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
După ce Volkswagen a sistat vânzările tuturor motoarelor diesel în SUA după explozia scandalului de manipulare a testelor de emisii, diviziile europene ale Grupului VW reacţionează şi ele la anunţul oficial legat de existenţa la nivel mondial a 11 milioane de maşini cu software-ul problematic.
Italia: 40.000 de maşini TDI Euro 5 se află în stocurile dealerilor
Conform unor informaţii apărute astăzi în presa italiană, Volkswagen Italia a anunţat dealerii să sisteze vânzările maşinilor Volkswagen, Skoda, Seat şi Audi echipate cu motoare 2.0 TDI Euro 5 aflate încă în stocuri. Deşi vânzările motoarelor Euro 5 sunt interzise la nivel european începând cu 1 septembrie 2015, legea europeană arată că aceste maşini pot fi vândute în continuare dacă ele au fost importate în stocuri în ţara respectivă înainte de această dată. Conform statisticilor oferite de jurnaliştii din Peninsulă, în vizorul acestei interdicţii se află 40.000 de maşini aflate în concesiunea dealerilor de pe tot teritoriul Italiei.
Informaţiile din Italia arată că mărcileGrupului Volkswagen ar fi vândut între 2008 şi 2015 în jur de un milion de maşini, însă nu se ştie exact câte dintre acestea au instalat software-ul cu probleme. Acestea circulă în continuare pe şosele fără restrucţii.
Şi Elveţia interzice motoarele deja interzise
O situaţie similară are loc şi în Elveţia, acolo unde autorităţile au anunţat că discută astăzi, luni, 28 septembrie, posibilitatea ca vânzările motoarele 1.6 şi 2.0 TDI de norme Euro 5 să fie blocate la nivel naţional.
Reprezentanţii importatorului oficial al Grupului Volkswagen în Elveţia au anunţat deja că nu există stocuri Euro 5 în curtea dealerilor, astfel că această interdicţie vine după ce legea europeană a intrat deja în funcţiune. În aceste condiţii, singurele maşini care nu vor putea fi vândute în continuare în Elveţia sunt, la fel ca în Italia, cele deja importate înainte de 1 septembrie şi încă nevândute de dealerii privaţi care au dreptul de a cumpăra şi vinde maşini independent de importatorul oficial VW Group.
Cifrele actuale arată că pe şoselele din Elveţia circulă 180.000 de maşini echipate cu software-ul afectat de scandalul Volkswagen, însă acestea nu vor fi afectate în niciun fel de măsura luată de guvernul elveţian.
Belgia: 3200 de maşini, blocate în stocuri
Belgia se alătură şi ea interdicţiei. Distribuitorul autorizat al Grupului Volkswagen în această ţară, D'leteren Auto, a anunţat că a scos de la vânzare temporar modelele de stoc cu motoare diesel Euro 5 de 1.2, 1.6 şi 2.0 litri. Această mişcare afectează toate cele patru branduri ale Grupului care beneficiază de aceste modele - VW, Audi, Skoda şi Seat, totalul maşinilor blocate în stocuri fiind de 3200 de unităţi.
Euro 6 se vinde în continuare
Atât în Italia, cât şi în Elveţia sau Belgia, vânzările actualelor generaţii ale modelelor Grupului Volkswagen nu vor fi deloc afectate, motorizările Euro 6 fiind, spun oficialii Grupului VW, conforme cu normele şi regulile de emisii. Informaţiile oficiale venite dinspre Grupul Volkswagen arată însă că şi acestea au instalat software-ul de manipulare, dar că în aceste cazuri este inactiv şi că nu are niciun efect asupra maşinilor pe care este instalat.
Oare mai iese VW pe locul 1 la vanzari si la sfarsitul anului ? =)) Isi cam luasera viteza in prima jumatate si nu stia lumea de ce :) Acum intrebarea e: raman tot pe primul loc daca din cate masini au vandut in prima jumatate se scad cele mincinoase ? Asteptam parerea expertilor TDI-sti.