Reforma Volkswagen: Șeful Skoda va avea grijă de America de Nord, apar primele demiteri, iar brandurile vor avea mai multă independență
Consiliul de conducere Volkswagen a stabilit o serie de măsuri importante pentru reformarea Grupului Volkswagen. Piața de dincolo de Ocean se redefinește, iar șeful de vânzări și marketing este demis.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Odată cu anunțarea noului președinte al Grupului, consiliul de conducere al Volkswagen AG a luat o serie de măsuri care vor încerca să organizeze mai bine activitatea brandurilor pe diferite piețe ale lumii. În primul rând, Matthias Muller, noul CEO VAG, va desemna avocați din Germania și Sua pentru a investiga și clarifica manipularea testelor de emisii.
Șeful Skoda va avea grijă de SUA, Mexic și Canada
Poate cea mai importantă mutare vizează piața din Statele Unite. Consiliul de Conducere a decis reorganizarea pieței din America de Nord. Aceasta va include piețele din Statele Unite, Canada și Mexic. Începând cu data de 1 noiembrie, activitatea acestui nou grup nord-american va fi condusă de Winfried Vahland, actualul președinte Skoda. Este iarăși o mișcare anticipată de presa de specialitate, întrucât oficialul de 58 de ani este foarte bine văzut în interiorul Grupului.
Numirea lui Vahland nu va afecta poziția lui Michael Horn, actualul președinte al Volkswagen Grup America. Locul lui Vahland în fruntea Skoda va fi preluat de Bernhard Maier, omul care s-a ocupat de vânzările și marketingul Porsche. Odată cu noua numire în funcție, Vahland va deveni și membru în consiliul de conducere al Grupului VAG.
Porsche, Bugatti și Bentley, sub aceeași umbrelă
Modificări importante și pentru brandurile de lux ale conglomeratului german. Consiliul a decis că Porsche, Bentley și Bugatti vor forma un grup separat pentru a ușura folosirea unor componente modulare. Asta înseamnă platforma comune și alte componente care se împărtășesc de obicei la nivel de grup. Activitatea acestui grup va fi supervizată direct de Matthias Muller.
Audi, Lamborghini și Ducati vor alcătui un al doilea grup, iar cea de-a treia entitate, cea a modelelor de volum, va fi compusă, cum era și normal, din Volkswagen, Seat și Skoda.
Brandul Volkswagen va avea patru regiuni globale
Tot la nivel de piețe globale, brandul Volkswagen va crea patru regiuni de acțiune, fiecare condusă de un anagement individual. Fiecare zonă va avea un CEO, toți urmând să raporteze lui Herbert Diess, președintele brandului Volkswagen.
Se acordă mai multă independență brandurilor
Consiliul de conducere a decis și dizolvarea imediată a unui departament de producție la nivel global. Fiecare brand va avea independență regională și delegarea responsabilităților va fi mai clară. Este încă o dovadă că va exista o separare clară între branduri și Grup. O structură finală a acestei organizări va fi propusă și adoptată la începutul anului 2016.
Șeful de vânzări și marketing este demis
Scandalul Volkswagen nu putea să nu facă și victime. Deși inițial se vehiculaseră mai multe nume, printre care și Ulrich Hackenberg, șeful departamentului de dezvoltare, se pare că un singur om din conducere va pleca. Este vorba despre Christian Klingler, membru în Consiliul de Conducere Volkswagen și Vokswagen Group, responsabil cu departamentul de vânzări și marketing.
Matthias Muller, președintele Grupului VAG va asigura interimatul, întrucât plecarea sa este imediată. În comunicatul oficial se precizează că demiterea sa nu are legătură cu scandalul recent, ea fiind programată de mai multă vreme din cauza diferențelor de strategie.
Oficialii Volkswagen dau asigurări că există programat un val de demiteri și la nivel inferior, ele vizând persoanele implicate în procesul de fraudare.
Tot la nivel de mișcare a oamenilor în companie, consiliul de conducere a decis să ofere scaunul lăsat liber de Klingler lui Jurgen Stackman, fost președinte la Seat. Locul lui Stackman este luat de Luca de Meo, membrul responsabil cu vânzări și marketing în boardul de conducere Audi. Aceste modificări ale funcțiilor vor avea loc începând cu 1 octombrie.
nu cumva Porsche trebuia sa fie cu Audi si Ducati, iar Lambo cu Bentley si Bugatti ?