Noul Renault Megane este primul model din istoria Renault care va fi și hibrid, și RS
Oficialii Renault au confirmat ieri la Salonul Auto de la Frankfurt că noua generație Renault Megane va avea atât o versiune hibridă diesel-electric, cât și o versiune de performanță RS.
Noua generație Renault Megane, prezentată în premieră mondială în cursul zilei de ieri la Frankfurt, îi va atrage mai des pe clienți în showroom-uri datorită faptului că aceștia vor dori să experimenteze sistemele de entertainment de la bordul mașinii, pe care oficialii francezi le numesc "unice în segment".
"Dacă facem ce trebuie, lumea va veni în showroom mai des decât până acum", spune Ken Ramirez, directorul de marketing al Renault Marea Britanie, care susține că prezența online a clienților din 2015 se poate transforma ușor într-o prezență fizică în showroom dacă acei clienți vor dori să cunoască în detaliu pachetul tehnologic al modelului francez, în care se distinge noul ecran central de pe bord, poziționat vertical și preluat direct de la fratele mai mare al lui Megane, noul Talisman. Celelalte vârful tehnologice de pe noul Megane sunt reprezentate de apariția unui sistem de afișaj Head-Up Display color cu proiecție pe o placă vitrată retractabilă și sistemul Multi-Sense, preluat de asemenea de la frații mai mari Talisman și Espace, care permite personalizarea modului de rulare și a ambianței.
Megane Hybrid și Megane RS
În altă ordine de idei, se pare că șeful Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a cedat presiunilor de a dezvolta hibrizi și, după o perioadă în care a mizat exclusiv pe modele electrice, a dat verde mașinilor care combină motoarele termice cu cele electrice. Unul dintre acestea va fi viitorul Megane Hybrid, model care va beneficia de un sistem de propulsie diesel-electric Plug-in care se va numi Hybrid Assist. Conform primelor informații oferite de Ghosn, noul megane hibrid va apărea pe piață în 2017 și va oferi un consum care se situa sub 3 litri/100 km.
Vești bune și pentru cei care își doresc ceva mai multă sportivitate de la Megane. Noul Megane RS este confirmat pentru anul 2016, cel care a anunțat apariția modelului sport în gamă fiind Laurens van den Acker, designerul șef al mărcii din Hexagon. Vestea bună este că Renault a învățat din lecția Clio RS, care a fost oferit exclusiv cu cutie automată EDC cu două ambreiaje, o alternativă puțin apreciată de fanii hatch-uriulor de performanță. "Când am construit Clio, am considerat că piața va migra complet spre cutii de tipul EDC, însă realitatea ne arată că pe piață există încă foarte multe transmisii manuale", spune Patrice Ratti, șeful Renault Sport Technologies, care confirmă faptul că automata a deschis piețe interesante pentru RS, precum Japonia și Australia.
Evident, noul Renault Megane RS va beneficia din plin de aportul unor sisteme precum cel de direcție integrală, prezent opțional pe noua generație a compactei franceze. Acest sistem, care virează toate roțile în funcție de raza virajului, va îmbunătăți clar stabilitatea și aderența, consideră oficialul mărcii Renault.
@AUTOMRAKET: De ce nu ziceti nimic despre Sandero RS disponibil pe piata Americana ? Nu va puteti informa daca au de gand sa vina si catre europa ? Motor 2.0 de 150cp aspirat pus pe o masina de 1.161kg parca... si 8secunde pana la 100 sunt cifre impresionante pentru Dacia.