VIDEO: Cum funcționează noua cutie automată Easy-R de pe Dacia Logan și Sandero

Publicat marţi, 15.09.2015 10:34 de Mircea Meșter

Dacia ne oferă o explicație video a modului în care funcționează prima cutie automată din istoria mărcii. Aceasta va apărea pe Logan și pe Sandero în această toamnă.

Marea noutate a mărcii Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt este noua cutie de viteze pilotată botezată Easy-R. Aceasta va fi disponibilă pe gamele Logan și Sandero începând din această toamnă, urmând să poată fi comandată opțional la configurarea acestei linii de modele. 

Pentru a explica exact cum funcționează această cutie de viteze - un pas de compromis între o transmisie manuală și una automată, Dacia ne oferă un clip oficial care explică exact cele două moduri de rulare ale sale, Drive și Manual, și modul în care funcționează tehnic noua cutie Easy-R.

Cinci trepte și disponibilă exclusiv pe 0.9 TCe

Noua transmisie robotizată Easy-R de la Dacia are cinci trepte de mers înainte și este oferită pentru moment doar cu unitatea 0.9 Tce de 90 CP. Propulsorul respectă normele Euro 6 și asigură același consum mixt în compania transmisiei robotizate: 4.9 litri la sută și emisii CO2 de 109 grame pe kilometru. Reprezentanții mărcii românești nu au specificat cum sunt afectați timpii 0-100 km/h ai modelelor care sunt comandate cu această transmisie.

Noua combinație de motorizare/transmisie de la Dacia a fost testată insistent de inginerii Renault, fiind optimizată pentru durabilitate și fiabilitate. În timpul procesului de dezvoltare, transmisia Easy-R a fost testată pe dinamomentru vreme de peste 130.000 de ore, iar fiecare transmisie Easy-R în parte este evaluată în cursul procesului de fabricație printr-un proces strict de control al calității. 

Transmisia robotizată de la Dacia are atât mod automat, cuplat prin selectarea treptei "D", cât și mod Manual, activat prin mutarea levierului la "M" și apoi mișcarea acestuia înspre semnele "+" și "-", în funcție de dorința șoferului de schimbare a treptelor. Cei de la Dacia susțin că au ales această soluție tehnică deoarece nu afectează consumul de carburant și unitatea Easy-R are mai puține pierderi de energie față de automatele convenționale. În plus, unitatea Easy-R are un mod de "crawl" îmbunătățit, care facilitează manevrele la viteze reduse când nu este acționată accelerația și staționarea în rampă cu sistemul Hill Start Assist.

Vă reamintim că cealaltă mare noutate din gama Dacia la Frankfurt este Duster Edition 2016, o variantă îmbunătățită tehnologic a SUV-ului românesc. Despre noul Duster Edition 2016 puteți citi în detaliu AICI.

  • petrush, marţi, 15.09.2015 10:37

    easy-recool ?

  • C-G-C, marţi, 15.09.2015 11:59

    Eu sper sa nu fi fost proiectata si testata de inginerii de la RTR Titu, nu de alta dar cunosc cativa ... :D

  • unckle, marţi, 15.09.2015 13:29

    o chestie pe cat de simpla la prima vedere pe atat de greu de pus in practica pe motoarele din gama deisia. Daca le iese bine au nota 6, de trecere (daca vor mai mult, costa, si nu intra in politica Dacia)

  • dumbravaandrei, marţi, 15.09.2015 16:17

    ok... si acum pentru cei care inca se intreaba de ce nu o automata cu dublu-triplu-penta-deca-hecto-ambreiaj, ideea este simpla: s-au uitat la emisii si au vrut sa le tina la 99g/km. La cutiile clasice mai greu sa pastrezi acelasi nivel de emisii. La flote, conteaza enorm orice gram de emisie :)