Mercedes S-Klasse Cabrio: prima schiță oficială

Publicat luni, 17.08.2015 13:12 de Bogdan Mirică

Mercedes a dat publicității prima schiță oficială a noului S-Klasse Cabrio, varianta cu acoperiș textil rabatabil, așteptată să debuteze oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Mercedes va avea un stand extrem de aglomerat la Frankfurt, în cadrul celui mai mare salon european al sfârșitului de an. Pe lângă deja anunțatul C-Klasse Coupe, Mercedes pregătește și debutul mondial al noului S-Klasse Cabrio, varianta decapotabilă a navei sale amiral.

Modelul de lux a fost deja anticipat de o schiță publicată de oficialii Mercedes, care au declarat că S-Klasse Cabrio va fi primul vârf de gamă veritabil, cu patru locuri, din 1971 și până în prezent.

Noul S-Klasse Cabrio va folosi un acoperiș rabatabil din pânză, care promite să copieze forma caroseriei modelului coupe și care nu va adăuga foarte multe kilograme la masa totală. Totuși, pentru a ascunde acoperișul din pânză, linia portbagajului va fi ceva mai lungă, iar proporțiile se vor schimba puțin.

În ceea ce privește gama de motorizări, ele vor fi preluate de la fratele coupe aproape în totalitate. Nici versiunile de performanță S63 și S65 AMG nu vor lipsi din portofoliu, însă ele își vor face apariția ceva mai târziu, în cursul anului viitor. Toate motorizările vor fi oferite în standard cu propulsie posterioară, însă, opțional, va fi regăsit și sistemul de tracțiune integrală 4Matic.

  • Scorpionul_negru, luni, 17.08.2015 15:28

    Arta pe roti este S coupe. Preferam totusi un acoperis retractabil metalic nu din panza.

  • 4D, luni, 17.08.2015 15:29

    Asta e tot pot ei pt anul 2015, slabut. Cu o tableta grosolana in bord si un interior cu o mie de LED-uri ca la tigani. Superb !

  • opeu, luni, 17.08.2015 16:00

    Ma intreb daca plafonul retracbil din material textil va rezista la hoti.

  • @opeu, luni, 17.08.2015 17:44

    N-ai vazut "Capcana pentru hot" unde unui XKR decapotabil i se infige un cutit in plafonul textil? Eu zc ca rezista :)

  • mda, luni, 17.08.2015 17:47

    Cine nu apreciaza tehnologia sa ramana in secolul 20. Sau mai bine retrageti-va la viata simpla din pestera, nu ne deranjeaza.

  • @mda, luni, 17.08.2015 18:11

    S-ul este chiar foarte tehnologizat, adica cele 5 mii de LED-uri la interior e pura tehnologie, iar tableta aia chinezeasca e ''za best selar'' . I-au mai pus niste aeratoare rotunde copiate de la Bentleu si Rolls si aia e.

  • halal cultura, luni, 17.08.2015 18:19

    @@mda Daca asta-i tot ce ai inteles tu din ce ofera S Class...sa fii sanatos!

  • vianu, luni, 17.08.2015 19:19

    eu tableta o vad integrata inteligent in plansa de bord care (de aici de sus de unde ma uit eu) pare sa fie din 2 volume acoperishul din panza e o "intoarcere la origini" si mi se pare ok sa fie asa + ca e mai usor, e mai putin voluminos si senzatia de oldies but goldies va fi garantata una peste alta vad ca aceasta clasa a cabrioletelor (cel putin pe hartie) e readusa la viata....piata auto isi revine?

  • @halal cultura, luni, 17.08.2015 20:02

    Daaa, ofera chiar foarte multe S-Class, inclusiv ''Burmester Audio'' cel mai prost sistem audio pus vreodata pe o marca premium, multi jurnalisti auto straini au zis asta, i-a si mai informeaza-te ca tu esti cel fara cultura.

  • @halal cultura, luni, 17.08.2015 20:05

    Iar ''4matic'' e cea mai praf din cate exista. Dupa cateva minute de condus sportiv iti apare pe bord ''4Matic momentan indisponibil'' , uite aici clipul, de la min 26:22 iti si arata ce scrie pe bord. https://www.youtube.com/watch?v=7o3XgW-_4IM

  • @@halacultura, luni, 17.08.2015 20:52

    Arata-ne si noua unde spune ca e cel mai prost sistem audio? http://www.livemint.com/Leisure/ZRPoM9DEwrtS3VYT1bm1NL/Choosing-between-the-Audi-A8-BMW-7-Series-and-MercedesBenz.html http://www.technologytell.com/in-car-tech/8768/s-supercar-burmester-high-end-3d-surround-sound-system-2014-s-class/ http://www.autos.ca/auto-tech/comparison-test-high-end-car-audio/3/ Eu zic sa nu mai minti ca oricum te faci de ras si sa citesti aceste articole. Stai tu linistit, o sa ai o mare surpriza in ianuarie, tehnologia de pe noul E-Class o sa apara si la Toyota dupa minimum 5 ani.

  • @@@halacultura, luni, 17.08.2015 22:25

    Toyota e cumva premium dobitocule ?Cine a zis aici cv de Toyota ? Esti dus. Lasa linkurile cu topuri platite, eu vorbesc de testele straine unde spune CLAR ca este foarte prost in comparate cu Mark Levinson de pe Lexus si Bowers&Wilkins de pe Jaguar /Volvo. Se aude cu o distorsiune de 0,7 procente. Pe cand la sistemul audio de pe Lexus, asa cum a zis si echipa Automarket cand au testat, citez : '' cu o distorsiune totală limitată la mai puţin de 0.1 procente. Rezultatul este o claritate nemaiîntâlnită de mine la un sistem audio într-o maşină '' , iar B&W are o distorsiune de 0,3 procente doar ca se aude cv mai tare. Burmester nici amplificatorul nu-l are de super clasa si nici boxele. SPL nu prea produce ....intelegi ?

  • @@@halacultura, luni, 17.08.2015 22:29

    Intrebarea mea pt tine este : Daca atat poate Mercedes pt 2015, ar trebui sa fii rosu de rusine ca marca ta mult simpatizata e la ani lumina in urma. La design nu mai zic, arata sters, treci pe strada ca si cum ai fi invizibil, fara sa captezi priviri, pur si simplu anost si pensionaresc. Au mai dat un copy/paste de la Bentley si Rolls si aia e.

  • Ivanoff, luni, 17.08.2015 22:51

    Heiiii...... linkul ala l-am dat si eu odata. Infine ! Ma bucur totusi ca linkurile mele mai ''deschide'' ochii si altora. Pt ''anonimul'' ala care se masturbeaza la un S class: ''Mestere'' ce pot sa-ti zic: Toyota se joaca deja cu pile ''fuel cell'' , iar mercedes nici macar la stadiul de concept nu prea e. Mustafa ala, ii fierbe sangele in vene de invidie, mai ales atunci cand a refuzat patentele Toyota. Mare greseala din partea lui. Cu asa conducator, Marsadas Bantz va ramane doar o ''speranta'' in materie de tehnologie fuel cell ( hidrogen ). Stai tu linistit ca noul E class va avea atat de multa tehnologie incat va venii echipat cu aceleasi invechite 2,1 diesel, 2.0, 3.5, etc alea care nu au nici macar cea mai mica legatura cu tehnologia de super clasa. In ianuarie zici ca va aparea ? Cam nasol, ar fi trebui sa apara de ieri, fiindca deja este cea mai slaba masina din categoria ei, si Mazda 6 care e de clasa D o rupe la nivel de calitate si dotari . Displayul ala mititel inghesuit in bord cu grafica de acum 7 -8 ani, isi spune cuvantul. Motoarul ala care nu are nici o legatura cu segmentul premium, ca sa nu mai spun clasa executive, ala de 136 CP , e cea mai demotada motorizare. Unghia acum......

  • Ivanoff, luni, 17.08.2015 22:58

    Ca tot vorbeam de Mercedes. Eu zic ca si GL-ului i-ar trebui rapid un ''upgrade'' . Pe langa faptul ca este sub noul Lexus LX570 la ''off road'' din toate punstele de vedere, o masina slaba care nu e in stare sa treaca niste sleauri, dar sa se mai catare pe pietre cum poate LX. La sisteme tehnologice si calitate la fel slab pt 2015. Ai vzt noul LX570 ? Pacat ca AM nu a postat stirea. Este doar un al treilea facelift de fapt. Ce inseamna asta ? Inseamna ca GL-ul este super in rahat, iar daca acum GL care e cu o generatie mai noua decat LX , e batut de un facelift, atunci e nasol.....intelegi?

  • Ivanoff, luni, 17.08.2015 23:10

    Ahh am uitat sa precizez ; Parca vad de pe acum ''tehnologia'' viitorului E class , adica mai multe LED-uri la interior, o tableta groteasca ca nuca-n perete , un bord care va arata la fel ca alt model din gama , expelu : GLA, A, CLA, sau C si noul ''GLC'' , acelasi interior. Deci va fi un ''etalon'', ii va mai pune niste ''scandurele'' popos din lemn pe bord , niste aeratoare de Bentley, pardon S class . La exterior va arata cel mai probabil ca un S class , adica copy/paste, nimic ''wow'' in materie de design, practic cu ce ne-a invatat Marsadas in ultima vreme : grotesc-anost-plictisitor.

  • Valius, luni, 17.08.2015 23:45

    @halalcultura si ivanoff, dupa cum scrieti se pare ca sunteti niste pustani. La voi o marca premium inseamna sa produca mult si modele noi pe banda. Rolls-Royce a avut modele in viata de 30-40 de ani (Flying Spur), Mercedes are G Klasse din 79. Marcile premium nu trebuie sa scoata modele pe banda, ca nu sunt marci de volum. Treaba aia cu tableta la noi e mult discutata, in afara nu. Multi incearca sa adopta aceasta solutie de acum in acolo. Transmisia 4Matic de care vorbiti e pu un incident. Daca la BMW la 5000 de km a cedat frana de mana asta inseamna ca e o marca de 2 lei? Sau la un Passat la 30000 pe unul la lasat pompa de apa sau 90000 cutia, ata inseamna ca nu e o marca buna? De asta a ajuns printre cele mai cautate marci pe plan mondial. Cum e si cu Samsung, multe modele au cazut dupa 3 luni de functionare, dar multa lume cumpara in continuare, si e considerata marca foarte buna. Nu bag in seama mizeriile de comentarii ce o sa mi se aduca dupa. De dat cuparerile e o boala la romani dar de facut ceva nu e in stare nimeni. Am ajuns niste nimeni sa comentam si sa criticam deciziile unor oameni cu greutate in diferite domenii.

  • Valius, luni, 17.08.2015 23:52

    LED-urile, tableta si alte jucarii, plac altora. Romanilor a ajuns sa nu le mai placa nimic. Daca ii intrebi ce vor habar nu au.

  • dany, marţi, 18.08.2015 10:12

    Nu inteleg de ca va tot certati. Mercedes chiar avea nevoie de acest model pt a concura cu Bentley Continental Convertible... si e foarte normal sa aiba acoperisul rabatabil din panza... deoarece aceasta masina nu e destinata sa fie o masina de zi cu zi (cine o detine de altfel mai are minim 2-3 automobile in garaj). Puristii cabrio stiu ca e alta senzatie ... altfel se aude ploaia cand cade pe un asemenea acoperis... desi va fi izolat fonic foarte bine... practic acest model concureaza cu modele cabrio de la Bentley și probabil un viitor Rolls Royce Wraith Convertible (chiar daca Bentley si Rolls sunt putin mai scumpe) care de asemenea merg pe clasicism in privinta acoperisului (sa nu uitam ca varsta medie a clientilor acestor modele e destul de ridicata... iar vanzaraile vor fi probabil sub 1000 unitati anual)... in fine, sunt o multitudine de avantaje ale acoperisului din panza: cele enumerate mai sus, greutatea mai mica ceea ce se traduce printr-o dinamica mai buna... inclusiv pe viraje, spatul ocupat mai mic, aerul clasic si nobiliar, senzatia mai placuta pe ploaie, chiar si iarna poate fi folosita la fel ca orice masina... fara dezavantaje... probabil i se va putea monta ca optiune si un hard top, iar acoperis rabatabil metalic este deja la Mercedes SL si s-ar fi creat canibalism intern... dupa mine si pe SL ar fi de dorit tot panza... cat despre lux si habitaclu discutiile sunt inutile... Mercedes este acolo sus printre cei mai buni

  • Adi, marţi, 18.08.2015 13:50

    @dany Ai dreptate. Dar sa fim seriosi....RR Wraith (viitorul decapotabil) o sa fie regele masinilor cabrio GT ! S-ul o sa fie asa un low cost pe langa el.

  • Valentin, marţi, 18.08.2015 13:54

    E f frumos! Sunt curios daca au dezvoltat ceva nou la sistemul Airscarf.

  • zarnesteanu, marţi, 18.08.2015 17:43

    @dany Eu cred ca principalul motiv pentru care nu se merge pe un acoperis hard este design-ul. Un acoperis metallic este mai voluminous si mai greu. Asta implica un design care se poate departa prea mult de ideea initiala sau poate deveni usor fortat. Vezi cazurile de la Volvo, BMW seria 3 sau VW Eos. Nu sunt urate sub nici o forma, dar se vede ca portbagajul a trebuit sa fie usor lungit pentru a face loc acoperisului. Chiar daca la Volvo de ex, acoperisul se rupe in 3. In general, o masina cu 4 locuri ar trebui sa aibe acoperis hard. Pe langa asta, volumul din portbagaj se reduce semnificativ. Chiar daca nu este important la aceasta clasa, totusi nu e de neglijat. Deasemenea dinamica masinii sufera, e drept, foarte putin, mai ales la masinile moderne. Deasemenea cumparatorul din clasa asta nu e un racer. Pentru el valorile sunt altele, iar automobilul e doar un accesoriu. Un accesoriu de valoare, care sa-l pozitioneze corect in anturajul pe care il frecventeaza. Acoperisul soft care se gaseste pe E Class nu e doar o bucata de panza. Are trei straturi diferite, fiecare cu rolul lui iar grosimea este de 1 inch (2.54mm). Acoperisul asta izoleaza foarte bine atat termic cat si acustic. Deci nu stiu cat de romantic se mai aude ploaia prin el :):) Legat de protectia fizica impotriva vandalismului e clar ca nu se compara cu un hard top, dar daca cineva vrea cu tot dinadinsul sa-ti faca rau, o face si la un sedan normal. Altfel intr-adevar, se poate folosi fara probleme tot anul, inclusiv iarna pe geruri napraznice. Cu toate ca daca tii la masina ta si ai alta in loc, ar fi bine s-o protejezi in zilele alea. Un neajuns al acoperisului soft este faptul ca in timp se mai decoloreaza sau se pateaza de la polen. Asta daca folosesti masina zilnic. Pentru un client de S Class cabrio nu cred ca se pune problema asta :)

  • MPT, marţi, 18.08.2015 19:51

    Ca si Coupe-ul dealtfel cred ca va fi una din cele mai frumoase Cabrio de pe piata. No comment.

  • zarnesteanu, marţi, 18.08.2015 21:01

    Erata: In general o masina cu 4 locuri ar trebui sa aiba acoperis soft (iar cele cu 2 hard top).