Honda: "Dacă va fi nevoie, vom face o variantă mai performantă a lui Civic Type R"
Honda își propune să păstreze titlul de cel mai rapid model cu tracțiune față pe Nurburgring obținut de noul Civic Type R. Inginerul șef al mărcii declară că modelul poate mai mult de atât.
Honda Civic Type R, cel mai rapid model cu tracțiune față la Nurburgring, și-ar putea păstra acest titlu vreme îndelungată. Motivul din spatele acestei afirmații vine din hotărârea japonezilor de la Honda cu privire la păstrarea acestei reputații, pe care au ochit-o încă din faza de proiectare a noului Civic Type R. Hisayuki Yagi, inginerul șef al Honda, a decarat într-un interviu pentru Top Gear că modelul Civic Type R are un potențial mai mare pe viitor și că vor apăra titlul de cea mai rapidă mașină cu tracțiune față la Nurburgring prin introducerea de variante mai performante ale modelului. Acestea ar putea avea atât o masă mai redusă, cât și un nivel de putere crescut, toate pentru a asigura o performanță cât mai înaltă pe Iadul Verde.
Honda Civic Type R a primit o nouă generaţie: motorizare de 310 CP și record la Nurburgring
Inginerul șef al mărcii Honda este convins că secretul performanței este un raport optim putere/greutate, lucru la care echipa din spatele său poate să lucreze la noua generație a lui Civic Type R. Așadar, dacă un alt competitor din segment va aduce un hothatch cu tracțiune față care să obțină un timp mai bun la Nurburgring, Honda se angajează să vină cu o ediție mai ușoară și mai rapidă a lui Civic Type R. În orice caz, japonezii nu pregătesc nimic extrem pentru Civic Type R, de parcă nivelul de putere din dotare și viteza maximă, cea mai ridicată din segment, nu ar fi fost suficiente.
Prin noul Honda Civic Type R, japonezii au reușit să depășească timpii de Nurburgring ai anumitor modele de performanță din gamele unor constructori cu istorie în domeniu. Ce-i drept, reușita modelului nipon vine la comparația cu testele independente derulate pe Nurburgring de diverse publicații auto din Europa. Chiar și așa, compacta de performanță a japonezilor a surclasat un BMW M3 CSL de generație E46, un Ferrari F430, un Porsche 911 Turbo (generație 997) și chiar și un BMW M5 (generație F10).
Via Carscoops
Nu e nevoie, numa sa se alieze cu Fiat ca sa nu ii mai auzim gura lui macarone.