Porsche a câştigat Cursa de 24 de ore de la Le Mans!

Publicat duminică, 14.06.2015 15:43 de Mircea Meşter

Porsche a triumfat în Cursa de 24 de ore de la Le Mans pentru prima oară după 1998 prin tripleta Nico Hulkenberg, Earl Bamber şi Nick Tandy, după ce rivalii de la Audi au pierdut teren în a 16-a oră de competiţie din cauza unor defecţiuni tehnice. Toyota s-a mulţumit doar cu un loc şase după o cursă în care nu a ameninţat niciodată primele poziţii, în timp ce Nissan a ocupat ultimele două locuri la revenirea în competiţie.

Porsche a obţinut duminică prima victorie în Cursa de 24 de ore de la Le Mans după o pauză de 17 ani la doar al doilea sezon petrecut în Campionatul Mondial de Anduranţă după revenirea de anul trecut la clasa de prototipuri LMP1.

Constructorul german a monopolizat primele trei poziţii în calificări, însă chiar şi în acest context rivalii de la Audi erau consideraţi favoriţi pe baza performanţelor anterioare obţinute în acest an.

Prima jumătate a cursei a stat însă sub semnul echilibrului între cei doi producători din cadrul grupului Volkswagen. După o rocadă la vârf între prototipurile Porsche 919 Hybrid cu numerele de concurs 17 şi 18, cel de-al treilea echipaj a fost depăşit de două dintre maşinile Audi R18 e-tron quattro cu numerele 7 şi 8.

Primele probleme pentru Audi

Primele patru echipaje au revenit pe circuit unul în spatele celuilalt după prima serie de intrări la boxe, însă duelul pentru victorie a fost întrerupt de intervenţia Safety Car-ului după ce motorul unui Porsche de la clasa GTE Pro a explodat şi a generat un accident în care a mai fost implicat şi un prototip Strakka de la clasa LMP2. Audi a suferit însă primele probleme când Andre Lotterer a suferit o pană şi a coborât pe locul 5 (Audi #7), pentru ca ulterior Loic Duval (Audi #8) să piardă controlul volanului şi să avarieze semnificativ partea frontală a prototipului după o neînţelegere într-o zonă în care piloţii trebuia să concureze la viteza redusă.

Porsche a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider prin prototipul #17, însă a pierdut conducerea după o penalizare de 1 minut pentru o depăşire efectuate sub steaguri galbene, în timp ce prototipul #18 a suferit un accident uşor în urma căruia a necesit înlocuirea părţii frontale.

Audi #7: O dezintegrare echivalentă cu pierderea victorie

Nico Hulkenberg a profitat cel mai mult de această situaţie pentru a deveni lider în prototipul Porsche #19 în faţa lui Audi #7 şi Audi #9, însă diferenţele dintre cei trei s-au păstrat la mai puţin un minut până spre finalul orei 16, când a avut loc unul dintre momentele cheie ale cursei.

Carcasa motorului prototipului Audi #7 s-a dezintegrat în virajele Porsche, iar Marcel Fassler a fost nevoit să oprească la boxe. Un accident suferit de un Aston Martin de la clasa GTM Am a făcut ca diferenţa dintre Porsche #19 şi Audi #9 să crească la un tur după intrarea Safety Car-ului pe circuit, iar după numai câteva minute Porsche #17 a trecut pe locul doi prin Mark Webber după o depăşire efectuată în dauna rivalilor de la Audi.

A fost practic ultimul eveniment major în cursă înainte ca Porsche #19 să obţină o victorie spectaculoasă, în ciuda unor uşoare ameninţări cu ploaie în ultimele ore. Locul doi a revenit echipajului Porsche alcătuit din Timo Bernhard, Mark Webber şi Brendon Hartley, în timp ce Audi a urcat pe ultima treaptă a podiumului prin prototipul #7 pilotat de Marcel Fassler, Andre Lotterer şi Benoit Treluyer în faţa celui cu numărul 8 format din Lucas di Grassi, Loic Duval, Oliver Jarvis. Deşi a plecat din pole position, echipajul Porsche #18 format din Romain Dumas, Neel Jani şi Marc Lieb a ocupat locul 5.

Toyota, cursă anonimă în spatele germanilor

Toyota a avut nicio şansă să lupte pentru primele poziţii împotriva celor de la Porsche şi Audi, însă constructorul japonez a reuşit să termine cursa cu ambele prototipuri incluse în competiţie.

Echipajul Toyota TS 040 Hybrid cu numărul 2 pilotat de Alexander Wurz, Stephane Sarrazin şi Mike Conway s-a clasat pe locul 6 şi s-a consolat cu învingerea echipajului Audi #9 pilotat de Albuquerque, Marco Bonanomi şi Rene Rast, în timp ce prototipul Toyota #1 pilotat de Anthony Davidson, Sebastien Buemi şi Kazuki Nakajima a ocupat poziţia a opta. Ultimele două locuri din top 10 au fost ocupate de prototipuri Oreca şi Gibson de la clasa LMP2. 

Marea dezamăgire: Nissan

Nissan a revenit la clasa LMP1 a Cursei de 24 de ore de la Le Mans cu un prototip GT-R LM Nismo echipat cu motor frontal şi tracţiune faţă. Japonezii au ratat primele două etape ale sezonului de WEC şi şi-au stabilit un obiectiv modest pentru Le Mans, şi anume clasarea în faţa prototipurilor de la clasa LMP2.

Planurile au funcţionat perfect în sesiunile de calificări, însă ritmul celor de la Nissan a fost dezamăgitor în cursă, iar prototipurile au coborât treptat în pluton până pe ultimele două poziţii. Prototipul Nissan #23 pilotat de Olivier Pla, Jan Mardenborough şi Max Chilton a ocupat locul 42 la 143 de tururi în spatele învingătorului, în timp ce Nissan #22 (Harry Tincknell, Michael Krumm şi Alex Buncombe) a fost pe ultimul loc la 152 de tururi de învingător. Cel de-al treilea echipaj, aflat în mâinile lui Tsugio Matsuda, M.Shulzhitskiy şi Lucas Ordonez a trecut linia de sosire, dar nu a parcurs cel puţin 70% din tururile învingătorului, motiv pentru care nu este considerat clasat.

În ciuda acestui eşec, cei de la Nissan sunt mulţumiţi că au încheiat cursa cu toate cele trei prototipuri.

Rezultatele celorlalte trei clase

Echipa KCMG cu prototip Oreca pilotat de Howson, Bradley şi Lapierre şi-a adjudecat o victorie facilă la clasa LMP2, fără ca prima poziţie să fie ameninţată pe parcursul celor 24 de ore. În plus, la un moment dat, echipajul avea un avans de un tur în faţa tuturor celorlalţi piloţi de la această clasă.

Lucrurile au stat complet diferit la clasa GTE Pro, în care victoria a revenit echipajului Oliver Gavin, Tommy Milner şi Jordan Taylor, care a concurat cu un Corvette. A fost singurul echipaj Corvette care a luat startul în cursă şi singurul care nu a avut parte de nicio defecţiune tehnică.

Ferrari şi-a adjudecat o victorie surprinzătoare la clasa GTE-Am prin Victor Shaitar, Andrea Bertolini şi Aleksey Basov, după ce echipajul Aston Martin cu numărul 98 a fost lider timp de 23 de ore înainte de a suferi un accident. 

Cursa de 24 de ore de la Le Mans - Clasament final:

LocClasaMasinaPilotiTururiDiferenta
1 LMP1 #19 Porsche Hulkenberg, Bamber, Tandy 395
2 LMP1 #17 Porsche Bernhard, Webber, Hartley 394 + 1 tur
3 LMP1 #7 Audi Fassler, Lotterer, Treluyer 392 + 3 tururi
4 LMP1 #8 Audi Di Grassi, Duval, Jarvis 392 + 2m37.663s
5 LMP1 #18 Porsche Dumas, Jani, Lieb 391 + 4 tururi
6 LMP1 #2 Toyota Wurz, Sarrazin, Conway 386 + 9 tururi
7 LMP1 #9 Audi Albuquerque, Bonanomi, Rast 386 + 2m34.118s
8 LMP1 #1 Toyota Davidson, Buemi, Nakajima 385 + 10 tururi
9 LMP2 #47 Oreca Howson, Bradley, Lapierre 358 + 37 tururi
10 LMP2 #38 Gibson Dolan, Evans, Turvey 357 + 38 tururi
11 LMP2 #26 Ligier Rusinov, Canal, Bird 357 + 59.522s
12 LMP2 #28 Ligier Yacaman, Derani, Gonzalez 353 + 42 tururi
13 LMP2 #48 Oreca Chandhok, Patterson, Berthon 347 + 48 tururi
14 LMP2 #27 BR Mediani, Markozov, Minassian 339 + 56 tururi
15 LMP2 #31 Ligier Brown, Van Overbeek, Fogarty 339 + 1m47.359s
16 LMP2 #45 Oreca Ibanez, Perret, Bellarosa 337 + 58 tururi
17 GTE Pro #64 Chevrolet Gavin, Milner, Taylor 336 + 59 tururi
18 LMP1 #13 Rebellion Imperatori, Kraihamer, Abt 336 + 34.015s
19 LMP2 #29 Morgan Roussel, Tung, Cheng 334 + 61 tururi
20 GTE Am #72 Ferrari Shaytar, Bertolini, Basov 331 + 64 tururi
21 GTE Pro #71 Ferrari Rigon, Calado, Beretta 331 + 41.474s
22 GTE Am #77 Porsche Dempsey, Long, Seefried 330 + 65 tururi
23 GTE Am #62 Ferrari Sweedler, Bell, Segal 329 + 66 tururi
24 LMP1 #12 Rebellion Prost, Heidfeld, Beche 329 + 9.260s
25 GTE Pro #51 Ferrari Bruni, Vilander, Fisichella 329 + 48.521s
26 GTE Am #83 Ferrari Perrodo, Collard, Aguas 329 + 48.766s
27 GTE Pro #95 Aston Sorensen, Thiim, Nygaard 329 + 1m59.286s
28 LMP2 #30 Ligier Sharp, Dalziel, Heinemeier Hansson 329 + 3m19.870s
29 LMP2 #35 Ligier Nicolet, Merlin, Maris 328 + 67 tururi
30 GTE Pro #91 Porsche Lietz, Christensen, Bergmeister 326 + 69 tururi
31 GTE Am #61 Ferrari Mann, Giammaria, Cressoni 326 + 3m52.486s
32 LMP2 #40 Ligier Krohn, Jonsson, Barbosa 322 + 73 tururi
33 LMP2 #37 BR Aleshin, Ladygin, Ladygin 322 + 2m10.361s
34 GTE Am #98 Aston Dalla Lana, Lamy, Lauda 321 + 74 tururi
35 GTE Pro #99 Aston Rees, Macdowall, Stanaway 319 + 76 tururi
36 GTE Am #68 Porsche Chen, Vannelet, Parisy 319 + 5.510s
37 GTE Am #66 Ferrari Al Faisal, Giermaziak, Avenatti 319 + 8.164s
38 GTE Am #67 Porsche Chen, Kapadia, Maassen 316 + 79 tururi
39 LMP1 #4 CLM Trummer, Kaffer, Monteiro 259 + 136 tururi
40 LMP1 #22 Nissan Tincknell, Krumm, Buncombe 241 + 154 tururi
41 LMP2 #34 Ligier Cumming, Vanthoor, Estre 329 abandon
42 GTE Am #53 Dodge Bleekemolen, Keating, Miller 304 abandon
43 LMP2 #42 Dome Leventis, Watts, Kane 264 abandon
44 GTE Am #55 Ferrari Cameron, Griffin, Mortimer 241 abandon
45 LMP1 #23 Nissan Pla, Mardenborough, Chilton 234 abandon
46 LMP2 #46 Oreca Thiriet, Badey, Gommendy 204 abandon
47 GTE Am #96 Aston Goethe, Hall, Castellacci 187 abandon
48 LMP2 #43 Morgan Ragues, Webb, Amberg 162 abandon
49 LMP1 #21 Nissan Matsuda, Shulzhitskiy, Ordonez 115 abandon
50 LMP2 #36 Alpine Panciatici, Chatin, Capillaire 110 abandon
51 GTE Pro #97 Aston Turner, Mucke, Bell 110 abandon
52 GTE Am #50 Chevrolet Roda, Ruberti, Poulsen 94 abandon
53 LMP2 #41 Gibson Hirsch, Paletou, Lancaster 71 abandon
54 GTE Am #88 Porsche Ried, Al Qubaisi, Bachler 44 abandon
55 GTE Pro #92 Porsche Pilet, Makowiecki, Henzler 14 abandon

 

  • world reject, duminică, 14.06.2015 16:07

    Exact cum v-am spus si cum mi-am dorit. Felicitari Porsche!! O cursa frumoasa cu 2 dezamagiri: Toyota si Nissan. Si sa nu uitam Corvette-ul , o masina solida cu un sound care a impresionat pe toti.

  • ioi, duminică, 14.06.2015 16:26

    felicitari porsche!!! dezamagitor nissan ;-(((

  • jean, duminică, 14.06.2015 17:23

    Bravo Porsche, in sfarsit a intrerupt dominatia Audi. Poate ca va incepe o dominatie Porsche in anii urmatori la Le Mans, iar Audi se va reorienta spre alta competitie, probabil F1 ( mai ales ca au castigat tot ce se putea castiga in cursele de anduranta ).

  • @jean, duminică, 14.06.2015 18:10

    ?? Porsche si Audi fac parte din acelasi concern

  • Ivanoff, duminică, 14.06.2015 18:32

    Si acum ca sa fiu putin ''carcotas'' , m-am oprit la fraza asta : ''Toyota a avut nicio şansă să lupte pentru primele poziţii împotriva celor de la Porsche şi Audi, însă constructorul japonez a reuşit să termine cursa cu ambele prototipuri incluse în competiţie.'' Asadar, FIABILITATEA area si ea rostul ei.

  • Ivanoff, duminică, 14.06.2015 18:35

    Toyota nu a castigat din simplul motiv : Din nefericire, cei de la Toyota au decis doar să-şi perfecţioneze acelaşi bolid TS 040 pe parcursul unui an, fără a regândi ingineria. Deci cam asta e cauza . E clar ca pe japonezi ii doar fix in maciuca de victorie, odata ce faima care ii reprezinta la novel GLOBAL spun despre ei totul. Jos palaria Toyota, singurul brand care nu prea ''a vazut'' standurile, si a terminat cursa cu aceeiasi bolizi fara probleme de fiabilitate.

  • someone, duminică, 14.06.2015 19:38

    17 felicitari celor de la Porsche. asteptam revansa Audi / Toyota la anul, precum si revenirea celor de la Ferrari, ca sa condimenteze putin acest razboi germano-japonez. asa cum am mai zis intr-un comentariu anterior, Nissan trebuie sa regandeasca totul de la zero ( parerea mea )

  • Dementa, duminică, 14.06.2015 20:54

    Felicitari Porsche si Audi , felicitari VW ca sa fie mai scurt si sa se enerveze Ivanoff. Ivanoff tu nu-ti dai seama ca te faci de ras pe forumul asta ? Ori esti prost ori dement ori up high, sau toate. Du-te tata cu Toyota aia trista , faptul ca au terminat cursa inseamna fiabilitate? Toti au terminat cursa ? Macar te-ai uitat la cursa?? Nissan a fost clar marea dezamagire , nu ma asteptam chiar asa. S-au vazut perfomantele masinilor germane in comparatie cu cele japoneze. Da Ivanoff stiu bla bla

  • @ Ivanoff, duminică, 14.06.2015 21:22

    Palmares VICTORII Le Mans : Germania : 32 victorii vs Japonia : o victorie .

  • Cyrus, duminică, 14.06.2015 21:23

    Felicitari castigatorilor. Totusi legat de fiabilitatea marcilor japoneze, cred ca nu are nici o legatura cu fiabilitatea in sporturile cu motor

  • bbb, duminică, 14.06.2015 21:39

    Pacat ca performantele nemtilor nu se reflecta si in masinile de strada pe care le vand. Marketing pur.

  • Alex, duminică, 14.06.2015 21:46

    FELICITARI PORSCHE !!!! Ca fapt divers din 1928 nu mai castigase cineva la general Le Mans-ul utilizand un motor in 4 cilindri . In 1928 Bentley a castigat Le Mans-ul cu modelul Bentley 4 1/2 Litre ce avea un motor L4 de 4.4 L . In 2015 Porsche a castigat Le Mans cu 919 Hybrid ce are ca motor termic un V4 turbo-benzina de 2 L .

  • ioan, duminică, 14.06.2015 22:07

    @ dementa Nu poti fi tot timpul cel mai bun, anul trecut a fost Toyota de exemplu. Se pare ca anul acesta Porsche cu aceasta victorie la Le Mans va castiga si WEC pentru ca merg bine. Toyota este o dezamagire, lumea astepta mai mult de la ei domnule Ivanoff. Noi consideram ca a fost o dezamagire nu doar ca s a clasat pe 6, 8, dar niciodata in 24 de ore nu au emis pretentii la victorie. Asa s a intamplat si la Spa si Silverstone. E normal si pt Audi, Toyota sa piarda, nu poti fi mereu cel mai bun, iar cel mai bun exemplu il avem RBR Renault F1.

  • Bombardierul, duminică, 14.06.2015 22:11

    Mai, mai, mai. A castigat Porsh, adica VW-ul cu piele si TDI . Totusi, ma asteptam la ceva turbo cu 8 turbine nene si ''downsizing''. Ahh, stai. Ei sunt in stare de asa ceva numai la masinile de serie ca sa isi duca MARKETINGUL pana la capat. Si mai ciudat este faptul ca motoarele europenilor au rezistat mai mult decat cele de serie, ce sumbru domnule draga. Oare ma intreb de ce doar masinile au motoare turbo-benzina si nu si motocicletele, ce sumbru, din nou. Nu cumva trebuie sa ofere si motocicletele ''downsizing'' si ''performante'' cu turbo ? Felicitari Corvette, o masinarie adevarata in clasa sa. Astept ca la anul sa inscrie victorie.......la gunoi cu ascutitorile turbo europene.

  • Bombardierul, duminică, 14.06.2015 23:17

    Pentru agaricii care au dat ''negativ'', poate ne ''povesteste'' si noua la ''astia mai prostii'' despre TURBO-ASPIRARE si cum consuma mai putin din cilindreee mai mica, si cum performantele sunt peste ''cele N/A''. Nu?

  • Dementa, duminică, 14.06.2015 23:36

    @bbb Da asa e masinile germane nu sunt performante , tu te auzi ce zici ? sau la tine performanta este sa ajungi din punctul A in B cu 60 la ora . Nici Porsche , nici Audi , nici BMW, nici Merc, nici VW nu au masini perfomante. Germanii la modelele de serie ofera motoare de toate felurile , foarte diversificate aproape la orice model poti alege motoare potente de 200CP+ cu suspensie sport. Mie imi place marketingul asta unde au o sumedinie de motoare din care sa aleg si sa pun orice optionala vreau fara sa mi se bage pachete pe gat (vezi stilul japonez). La marea majoritatea japonezelor la gama de motoare este saracacioasa. @ioan De exemplu cum zici tu este fals. Toyota nu a castigat anul trecut , Audi a castigat cursa ( si de vreo 4-5 ani). Daca tot vrei sa afli Toyota nu iesit niciodata pe primul loc in aceasta cursa timp de 35 de ani de cand participa. Daca nu ma crezi cauta :) @Bombardierul Mai , mai dar ce haz de necaz facem cand nu ne convine ceva. Vezi ca hazul asta cateodata da in penibil. Downsize au facut toti cu un scop bine intentionat. Inafara de acele marci care fac motoarele mici si pun o turbina egala cu puturea motorului si le forteaza. Si VW a avut unul si a renuntat la el. Exista motoare bune pe benzina de 1.8 , 2.0 pe care le gasesti pe majoriteatea modelelor din grupul VAG. Daca nu iti convine downsinzingul poti alege unul din aceste. Da stiu marketing nasol prin faptul ca ai de unde alege motoare chit ca iti plac mici sau mari :)) ( la asta ma refeream cu penibilul) si culmea si optionale. Aaa da stiu si Passat ajunge la 40.000 usor (unul licita ieri 50.000) , da ajunge prin faptul ca are multe optionale sa pui pe ea si motoare puternice. Normal ca daca alegi topul este scump, dobitocul cu 40.000 sigur a pus bi-turboul diesel de 240CP.

  • Bombardierul, luni, 15.06.2015 00:28

    @Dementa, ti-ai ales un nume foarte realist psihicului matale. Tzarane: Mai bine ne-ai spune cate ceva despre Corvette care a castigat la clasa sa. Tu chiar iti pui ''procesorul'' in functiune cand te apuci sa spui prostioare ? Subscriu la ce ai zis : '' Daca nu iti convine downsinzingul poti alege unul din aceste''. Serios ? Pai astea ce sunt, nu tot turbo ? Nu tot pipetare ? Nu tot motoare trase de par ? 2.0 TSI de pe Octavia RS consuma mai mult cu 6 litrii decat Mazda 6 de 2.5i 192 CP, ti-o pot demonstra cand vrei, am chiar ft multe exemple din teste oficiale unde V8 aspirat consuma mai putin decat 2.0 turbo benzina ''ala '' de peste 200 cp de la BMW . La oi e de tn baiatu !

  • LauCalin, luni, 15.06.2015 00:28

    Nu mai comparati productia de serie cu motorsportul pentru ca in mare parte e cu totul alta mancare de peste. In alta ordine de idei este fantastic cum o echipa castiga din al doilea sezon cu doua masini pe podium. Si cred ca sunt singurul care cred ca si cei de la Toyota trebuie apreciati pentru ca, daca tinem cont ca a fost o cursa de anduranta, au terminat pe un loc 6 si pe un loc 8... zic eu onorabil. Nu s-au facut de ras. Pur si simplu masinile Porsche si Audi au fost greu de prins. Sunt tare curios cum ar fi stat lucrurile daca Peugeot ni se retragea. Acum cativa ani a facut o cursa fantastica impreuna cu cei de la Audi. Dezamagire la Nissan? Poate pentru fani. A fost primul sezon pentru ei la aceasta categorie si nu se puttea din prima. Este extrem de greu sa te impui in motorsport (amintit-va ce au facut in ultimii 15 ani Toyota si BMW in F1). Oricum eu sa spun drept nici nu i-am luat in calcul. Nissan s-a facut remarcat destul de slab la Le Mans, cu mici exceptii insa. Pe de alta parte poate nu ar fi rau ori sa munceasca mai mult pentru anul viitor, ori sa-si indrepte atentia spre Dakar, acolo unde Nissan era un nume cunoscut candva. Totusi, cand ma gandesc ce a reusit ultima data cu Pick Up... mai bine investesc banii in productia de serie si masini electrice.

  • Dementa, luni, 15.06.2015 00:51

    @Bombardierul Nick-ul pus este sa subliniez dementa unora, genul tau asa care abereaza in continuu cu genul 'iti demonstrez eu'. Poti sa stai jos, te-ai ridicat degeaba .. din fericire am si eu un prieten cu mazda 6 2.5 benzina si stiu cat consuma acel motor . Si ca sa vezi am si condus-o destul de mult , la fel si un golf gti cu motorul 2.0 TSI . Pot spune ca la aceleasi 'fortari' consuma undeva similar , aberezi groaznic cu 6 litri . Daca vrei sa vezi castigatorii Le Mans din toti anii te poti uita aici : https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_24_Hours_of_Le_Mans_winners . Eu la asta m-am referit , nu am zis nimic de nici un Corvette , vorbeam cu Ioan. Tzaran esti tu din exprimare ta de uzina. Si marmota invelea ciocolata daca tu crezi in toate 'testele' alea smechere. Ai mers cu un V8 sa poti face o comparatie ? Este f gurmand daca te dai la el. Eu am avut o masina cu un V6 aspirat timp de 5 ani. Am condus si turbo-aspirate. Nu am spus nici o parere pro-contra aici , doar ca aberezi cu consumul ala. Singurul avantaj ok la turbo-aspirate este cuplul care datorita turbinei incepe de jos , la aspirat nu.

  • Pai da..., luni, 15.06.2015 09:50

    Nenea Bombardier, ia uite aici superioritate "motor de locomotiva americana": Jeep Grand Cherokee (Z) 5.9 V8 (241 c.p., benzină, 1997) - cilindree: 5898 cc, 8 cilindri, 2 supape pe cilindru, putere max.: 241 c.p. @ 4400 rpm, cuplu max.: 472 Nm @ 3600 rpm, combustibil: benzină, Consum de combustibil (urban/extraurban/mediu): 26.1 l / 13.3 l / -, pneuri: 225/70 R16. Ti se pare ca atat puterea cat si cuplul este justificat de cilindreea de 6l? Adica sa ai nene un V8 de 6litri pentru doar 241C.P.? Ia vezi de cata cilindree are nevoie un motor turbo ca sa obtina performante similare? Ai inteles acum? Stii ce inseamna lucru mecanic de pompaj (lucru mecanic negativ) la motarele aspirate? Dar de ce nu spui nimic de motoarele diesel aspirate, nu ne impresionezi cu consumul lor? Stai jos ca faci valuri.

  • mowgli, luni, 15.06.2015 10:34

    Toyota a fost participat in LeMans cu aceeasi politica cu care-si produc masinile de serie: tehnologie invechita, performante mediocre, masini banale prin care nu exceleaza la nimic, dar te duc din punctul A in punctul B. Cam asta a fost si Le Mans-ul pentru ei si trebuie sa-i aplaud ca sunt cinstiti cu ei insisi. De Nissan ce sa spun ? poate si-au dat seama in fine de ce de cateva decenii, orice competitie sportiva cu motoare puternice, se desfasoara cu masini cu tractiune spate sau integrala. Nu stiu cat de bine si-au gandit ei strategia, dar e clar ca nu a dat roade. Eu ii felicit si pe ei, pentru ca au avut curajul sa experimenteze si sa vina cu ceva nou. In rest... bravo Porsche.

  • LauCalin, luni, 15.06.2015 11:10

    Eu nu cred ca cei de la Toyota s-au gandit asa. Faptul ca masina a fost fiabila nu demonstreaza nimic in motorsport daca nu castigi nimic. Pana la urma o clasare cat mai buna este motivul pentru care participi. Nu sa impresionezi lumea prin fiabilitate, ca deja ai facut-o. E ca in fotbal. Degeaba joci bine daca iei bataie, pentru ca fotbalul se joaca pe goluri. Nu pe impresii artistice. Eu cred ca Audi si Porsche nu au putut fi prinse din urma de Toyota pentru ca erau prea rapide.

  • @ LauCalin, luni, 15.06.2015 13:20

    Toyota a facut greseala in 2015 sa-i subestimeze pe Audi si Porsche dupa ce in 2014 a avut clar cea mai rapida masina . Cei de la Audi si Porsche in schimb i-au supraestimat pe cei de la Toyota pentru acest sezon, lucrand enorm la masini . Porsche in afara de motorul turbo V4 de 2 Litri a venit cu o masina total noua . Iar rezultatele s-au vazut, desi Toyota a castigat comparativ cu 2014 aprox. 2 secunde pe tur cei de la Porsche si Audi au castigat comparativ cu 2014 intre 8 si 10 secunde ! In 2015 cred ca Toyota vor face o ultima incercare de a castiga Le Mans cu acest proiect tinand cont ca din 2017 regulamentul Le Mans se va schimba radical . In acest sens au anuntat deja ca in 2016 vor veni cu un motor turbo si nu aspirat si vor trece la clasa de 8 MJ . Foarte probabil vor veni si cu 3 masini cei de la Toyota anul viitor la Le Mans . Cat despre Porsche, daca vor castiga si in 2016 si vor ajunge la 18 victorii foarte probabil se vor retrage iar incepand cu 2017 cand intra in vigoare noul regulament VW Group va fi reprezentat doar de Audi in clasa regina , care cu 13 victorii mai are de muncit sa-i ajunga pe Porsche . Daca ii vor ameninta din nou, foarte probabil peste 5 ani cei de la Porsche vor veni din nou la Le Mans pentru o campanie de 3 ani pentru a pune din nou o distanta comfortabila intre ei si Audi .

  • @ LauCalin, luni, 15.06.2015 13:25

    In 2016 am vrut sa spun ca vor face o ultima incercare sa castige Le Mans-ul cu acest proiect cei de la Toyota .

  • C-G-C, luni, 15.06.2015 15:53

    Era clar ca va castiga Porsche, trebuiau sa o faca, este politica grupului VW. Probabil ca doar locul 2 a fost o surpriza, in conditiile in care masina Audi cu nr. 7 a avut acea problema cu capota. Pentru cine urmareste LeMans de mai mult timp probabil ca isi aduce aminte de episodul Bentley, de acum 10-11 ani. Va fi interesant ce va urma, Audi sau cel mai probabil Porsche in F1 (vezi pilotii care au concurat pt Porsche in aceasta cursa) P.S.: In afara de echipajul masinii cu nr. 7, Audi a venit cu piloti de mana a doua pentru restul masinilor si era normal sa nu aiba forta de a se bate la victorie.

  • C-G-C, luni, 15.06.2015 15:56

    Later Edit: Cat despre Toyota, sa fim seriosi, cheltuiesc banii degeaba in motorsport. Nu au know-how necesar (s-a vazut foarte clar si in F1) pentru astfel de evenimente sportive.

  • Andi, luni, 15.06.2015 16:01

    Felicitari Porsche! Un rezultat excelent in al doilea an de participare! S-a vazut dorinta de a castiga: buget, piloti de top, 3 masini participante care toate puteau obtine victoria. Audi a incercat sa iti pastreze coroana dar nu le-a mai iesit anul acesta desi au facut o cursa foarte buna in care mult timp au fost in plasa liderului. Toyota o dezamagire. S-a vazut diminuarea bugetului si ca masina nu a mai fost dezvoltata. Rezultatul a aratat ca este greu sa bagi putini bani si sa speri la un rezultat bun. Nissan - a venit cu niste idei inovatoare dar netestare din pacate. Trebuie mult mai multa munca ca sa obtina rezultate.

  • Andi, luni, 15.06.2015 16:07

    Am uitat ceva foarte important. Dupa multi ani primele 2 locuri la Le Mans au fost ocupate de masini cu motoare pe benzina!

  • Bombardierul, luni, 15.06.2015 19:57

    Pentru userul ''dement'' alias @Pai da... 1. Eu nu am de unde sa stiu daca prietenul tau care are alt prieten, care la urma mai are o ruda care are noua Mazda 6 2.5 consuma cat un 2.0 TSI. Si nu ai cum demosntra asta. Eu in schimb iti pot demontra ca un v8 consuma mai putin ca un 2.0 Turbo de peste 200 cai de la BMW, si multe alte exemple. Tu nu poti sa-mi demonstrezi mie ceva ce nu e adevarat sau posibil inventat de tine. 2.Nu ma intereseaza castigatorii de la Le Mans din anii precedenti, ci din anul asta . Stii vorba aceea '' nu conteaza cine ai fost, conteaza cine esti '' . Totusi, nu a zis nimic de victoria lui Corvette la categoria lui. Ok si daca judecam pestii dupa capacitatea lor de a se urca in copaci ?? Daca facem un test comparativ pe un circuit strans de tot ?? Ce spui ? Circuit unde iti trebuie primele 3 trepte, cu viraje stranse si loc drept scurt ? Si acum asa o adresare la toti fanii motoarelor TURBO: Sa nu incercati sa-mi spuneti ca NU STIATI de faptu ca, masinile sport, cu motoare turbo sau twin turbo, puternice, au de obicei High-Temp Cooling Loop. Atunci cand aerul in admisie este cam mare, din motive de siguranta, "ECU-ul este setat ca sa restrictioneze solicitarea turbocompresoarelor, ca nu cumva sa se intample detonatie si la fel limiteaza aprinderea. Astfel el comanda actuatorul sa deschida wastegate-ul si blow-off-ul (sau by-pass-ul) pentru a proteja motorul. Astfel, motorul nu dezvolta puterea scrisa in carte, atata timp cat aerul din admisie e prea cald. Chestia asta se mai numeste "de-rating", doamnelor si domnilor. Pe langa asta, pe un circuit strans, masinile vor frana pana aproape de oprire - acolo unde in viteza 1 incepi de la 1200-1500 de turatii pe minut, si pleci pana la redline, astfel, daca turbinele sunt de acelasi fel, ele sunt de marime medie - asta inseamna un spool-up nu chiar atat de rapid - timpi pierduti. Ajungi in cot , iai picioru de pe pedala, turbina e depresurizata...ciclul continua. Daca era SUPERCHARGED (in loc de turbocharged), era alta treaba. [ aici mai putem include.....daca nu era bmw sau mercedes...]. DECI MARKETING. Tarane, acum poti explica . Zi-ne ceva de performantele masinilor nemtesti TURBO, tarane ? Vrei date oficiale, cite-te bine inainte sa spui prostioare tarane. Bai da ce de prosti pe aici pe site nu am vzt nicaieri asa ceva 1. http://www.drivesrt.com/2014/srt-viper/tech-specs/ 2. http://media.caranddriver.com/files/2015-dodge-challenger-srt-hellcat-test-review-car-and-driver2015-dodge-challenger-srt-hellcat-automatic-test-sheet.pdf 3. http://media.caranddriver.com/files/2015-chevrolet-camaro-zl1-test-review-car-and-driver2015-chevrolet-camaro-zl1-coupe.pdf 4. http://media.caranddriver.com/files/2015-chevrolet-corvette-z062015-chevrolet-corvette-z06-automatic.pdf 5. http://mustangsdaily.com/blog/2012/05/25/full-2013-shelby-gt500-specifications/ 6. http://media.caranddriver.com/files/2015-cadillac-escalade-62l-8-speed-automatic-test-review-car-and-driver2015-cadillac-escalade-premium.pdf 7. http://media.caranddriver.com/files/2015-cadillac-ats-36-test-review-car-and-driver2015-cadillac-ats-coupe-36-rwd.pdf 8. http://media.caranddriver.com/files/2014-chevrolet-camaro-z-282014-chevrolet-camaro-z-28-may-2014.pdf 9. http://media.caranddriver.com/files/2015-bmw-m4-dct-automatic-test-review-car-and-driver2015-bmw-m4.pdf 10. http://www.bmwusa.com/Standard/Content/Vehicles/2015/M/M5Sedan/Features_and_Specs/M5SedanSpecifications.aspx 11. http://media.caranddriver.com/files/2015-mercedes-benz-s63-amg-4matic-coupe-test-review-car-and-driver2015-mercedes-benz-s63-amg-4matic-coupe-test-sheet.pdf 12. http://media.caranddriver.com/files/2014-porsche-panamera-turbo-s-executive-review-car-and-driver2014-porsche-panamera-turbo-s-executive.pdf 13. http://media.caranddriver.com/files/2014-mercedes-benz-e63-amg-s-model-4matic-wagon-test-review-car-and-driver2014-mercedes-benz-e63-amg-s-model-4matic-wagon.pdf 14. http://media.caranddriver.com/files/2014-porsche-911-turbo-s-cabriolet-test-review-car-and-driver2014-porsche-911-turbo-s-cabriolet.pdf 15. http://www.edmunds.com/bmw/1-series-m/2011/road-test-specs.html

  • Bombardierul, luni, 15.06.2015 20:13

    Inca ceva tarane , subscriu la tampeniile care le-ai zis : Germanii la modelele de serie ofera motoare de toate felurile , foarte diversificate aproape la orice model poti alege motoare potente de 200CP+ cu suspensie sport. Hapciu, fir-as al dreacu, asa ceva nu am mai auzit, asa PROSTII din partea unui ''maestru'' ca tine. Fi atent incoa' bai tarane : Sa luam exemplu 2 motoare : unul nemtesc turbo in configuratie cu peste 200 cai , si unul natural aspirat japonez sau american tot in configuratie cu peste 200 cai . Si acum uite ce va iesi tarane : Skoda Octavia 2.0 TSI 220 cp vs Lexus IS250 v6 208 CP Am mai zis-o si o mai zic odata sa VADA PROSTII: Sa ne inchipuim un Drag Race de la 0 la viteza maxima : La orice motor TURBO, RS-ul cand ajunge in a 3-a, a 4-a a 5-a ...aproape de turatia maxima , se deschide wastegate-ul, fiind prea mare fluxul de gaze , turbina invartindu-se la turatie aproape maxima, scade puterea si cuplul, daca la RS nu s-ar deschide wastegate-ul ar creste presiunea gazelor in galeria de emisie, creste temperatura, si deja e topit. La Mazda 6 nu se va intampla asa , deodata ce motorul nu e ajutat de nici o turbina. Avem si la el in redline o scadere, dar mult mai mica fata de RS. Capisci ?

  • Bombardierul, luni, 15.06.2015 20:16

    What the fuck : Lexus IS250 am vrut sa zic.....

  • dan_grc, luni, 15.06.2015 21:53

    Bai nene wastegate, l-ai scos din uz pe @blower? Pacat, erai putin mai credibil. Ce inseamna drag race la viteza maxima? In primul rand la drag race conteaza foarte mult acceleratia de la 0-100, 0-150-200, pai sa vedem, Octavia 2.0 TSi, accelereaza la 100 in 6.9 secunde, Lexus 250 in 8.1 secunde, pana aici bun tare, dar sa vedem viteza maxima, cu wastegate-ul, Lexus IS 250 are viteza maxima 225 km/h, Skoda de 245 km/h, deci hai sa ne imaginam un drag race, la ce distanta te-ai gandit? La 400 m sau de la Constanta la Sibiu?

  • xxx, luni, 15.06.2015 22:00

    de vreo 2 ani Audi incearca sa nu castige, au reusit anul acesta! Era si timpul, cursa a fost interesanta la LMP1 pana pe la 1 noaptea, dimineata la 8 era clara castigatoarea. LMP2 pt mine este o competitie inutila, nu am inteles la ce foloseste, in plus anul acesta a fost si greu de urmarit. La GTE Pro a fost interesant, Batalia de la GTE Am o fost dura, dar televiziunile nu acorda foarte multa atentie acestei clase

  • razvanis, luni, 15.06.2015 23:17

    OMG, Am trecut pe diagonala peste comentarii si ma uit nedumerit la articol, la comentarii si ceva nu se leaga. Sunteti bolnavi mai copii, serios.

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 00:36

    PS : Apropo: Tu stii macar cum se fac testele de acceleratie la turbo bai tarane ? La toate acestea testele de acceleratie se fac cu simulare ''launch control'' . DC ? Fiindca altfel, LAG-ul ar tempera mult mai mult plecarea de pe loc, asa el fiind mai redus. Dar stiai ca poti fute ambreiajul, la cateva ''mai multe'' faze de acest gen ? Din nou , aici isi spune cuvantul si fiabilitatea extrem de redusa. La momentul de fata masinile cu cel mai avansat sistem de launch control sunt : Nissan GT-R, Subaru, Dodge- Jeep, Chrysler, ( modelele SRT ) stiai asta ?

  • Ivanoff, marţi, 16.06.2015 00:40

    @Bombardierul. Te lupti cu morile de vant . Iti dau dreptate pe alocuri, insa exista motoare turbo benzina foarte avansate ca cel de la Toyota, cu doua cicluri de functionare si grad de solicitare al motorului. La fel si cele Honda. Cu Dan Grecu, e greu, pur si simplu are ochelari de cal dumnealui :)))

  • Ivanoff, marţi, 16.06.2015 00:57

    @Bombardierul. Acum am ajuns sa citesc si eu toate comentariile tale. Destul de experimentate fata de ce am vazut la unii ''meseriasii'' de pe aici. Trebuie sa recunosc, nu stiam treaba cu ''limitarile'' la motoarele turbo, iar dupa cateva ''search-uri'' pe site-uri de specialitate, am aflat ca-i adevarat . Oricum un 2.0 VVT-I de 152 CP in redline va fi mai performant decat un turbo 1.6i 170 CP de la BMW , fiindca VVT-I ul nu are turbina, deci nu are limitari, deci nu are ce sa se supraincalzeazca . As mai puncta si faptul ca nemtii limiteaza si transmisia din cauza ca nu poate tine cuplul. Chiar aici in clip dupa cateva ture mers sportiv, scrie pe bord ''4Matic momentan indisponibil'' , deci ''inginerie germana'' :)))))))) De la min 26:00 https://www.youtube.com/watch?v=7o3XgW-_4IM

  • Alex, marţi, 16.06.2015 10:24

    Nissan au anuntat prin pilotul Marc Gene ca in 2016 vor trece la TRACTIUNEA INTEGRALA in clasa LMP1 . Intrebarea de un milion este de ce nu au facut acest lucru de la inceput ? Puteau sa foloseasca editia din 2015 ca banc de probe . Era evident de la inceput ca daca aspira la victorie nu o vor putea obtine niciodata cu o masina cu tractiune fata . Editia din 2016 se anunta super tinand cont ca din 2017 se schimba radical regulamentul si e posibil ca unii constructori sa paraseasca clasa regina iar altii sa vina ( se speculeaza ca Hyundai ar urma sa vina la Le Mans din 2017 in clasa LMP1 ) . In 2016 Porsche vor dori foarte mult sa castige din nou si posibil sa paraseasca Le Mans incepand cu 2017, Toyota a anuntat deja ca va veni cu o masina total schimbata ( MOTOR TURBO si sistem hibrid in clasa 8MJ ) si foarte probabil vor concura cu 3 masini, Audi sunt Audi si evident se vor bate la victorie iar Nissan ramane de vazut ce performante va avea noua masina cu tractiune integrala si ce buget vor aloca pentru dezvoltarea ei .

  • @Bombardier si Ivanoff, marţi, 16.06.2015 10:53

    Va recomand cu placere ca inainte de a comenta sa studiati un pic "indicii de performata ale motoarelor" sau mai bine zis "parametrii indicati". Nici nu trebuie sa cautati prea mult ca sa aflati partea de lucru mecanic indicat si cele 2 bucle de joasa si inalta presiune. La motoarele aspirate natural, bucla de joasa presiune este negativa (pierdere de randament) pe cand la cele supraalimentate aceasta bucla este pozitiva. Dar ca sa revenim la comparatii: pentru ca lucrul mecanic indicat depinde de dimensiunile motorului, pentru a compara randamentul motoarelor de dimensiuni diferite avem nevoie de o marime raportata, si anume de presiunea medie indicata. Cea mai usoara modalitate de a creste puterea presiunii indicate o reprezinta supraalimentarea. Acum este timpul sa studiem un pic si pierderile mecanice ale motorului, si mai exact facem referire la randamentul mecanic al motorului. Se stie ca nivelul relativ al pierderilor mecanice poate fi redus prin cresterea presiunii indicate fara cresterea puterea pierderilor mecanice (practic supraalimentarea este echivalenta cu crestrea fictiva a cilindreei). Principala "frana" la motoarele cu ardere interna prin scanteie o reprezinta prezenta claptei obturator (clapeta de acceleratie) prentu ca introduce pierderi gazodinamice ceea ce va conduce la reducerea presiunii de admisie si in consecinta va conduce la cresterea lucrului mecanic de pompaj (singurii ce au eliminat aceasta situatie sunt cei de la BMW care folosesc valvetronic). Dar noi stim deja caci la motoarele aspirate natural lucrul mecanic de pompaj este negativ. Ca si practica s-a constatat ca la fiecare 10mbar pierderi gazodinamice pe admisie, puterea maxima scade cu 1%. Stim cu totii caci parametrul cheiei al motorului cu ardere interna este AERUL, deci presterea de presiune colector + racirea aerului supraalimentare (RAS) determina cresterea densitatii aerului admis in cilindru->cresterea masei de aer. Daca se mentine lambda constant, va trebui sa crestem masa de carburant injectata deci vom creste puterea efectiva a motorului. Asadr prin supraalimentare se CRESTE PUTEREA LITRICA. Poate ca acum din punct de vedere functionare motor, reiese destul de clar de ce motoarele supraalimetate au performate superioare celor aspirate natural la ISO cilindree, sau ma rog la parametrii de functionare raportati. O zi buna va doresc.

  • Pai da..., marţi, 16.06.2015 11:17

    @Bomby, citez de la tine exprimare " "ECU-ul este setat ca sa restrictioneze solicitarea turbocompresoarelor, ca nu cumva sa se intample detonatie si la fel limiteaza aprinderea." -> cum anume se limiteaza aprinderea, nu mai da scantee sau cum? "Astfel el comanda actuatorul sa deschida wastegate-ul si blow-off-ul (sau by-pass-ul) pentru a proteja motorul. " -> de fapt waste-gate-ul se va deschide ca sa nu se dapseasca o presiune maxima a aerului dupa turbina. "Astfel, motorul nu dezvolta puterea scrisa in carte, atata timp cat aerul din admisie e prea cald" -> asta nu se mai intampla demult, pentru ca deja se folosesc schimbatoare de caldura aer/aer sau chiar aer/apa (RAS), spre exemplu la noile motoare puse pe mini (motoare de BMW) temperatura dupa RAS nu dapaseste niciodata 37°. Ca sa se evite un turbo lag mare, unii folosesc 2 stage turbo sau chair 3 (cauta cu gogu si ai sa afli de ce). Si la urma urmei, Porche a castigat competitia cu un motor turbo, iar lag-ul este eliminat prin motor electric la sarcini mici, uite aici detalii: V4 engine with turbocharging, 2.000 ccm, > 370 kW (> 500 hp) can rev to 9000 rpm, Engine Generator Unit (EGU), Power > 400 hp. Acum da si tu un exemplu de un motor atmosferic de 2litri care face 500+CP ... Astept cu drag!

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 11:30

    @@Bombardier, adica userul ''anonim'' . Nene asculta incoa. Ca tot vb de presiune , compresie, etc....... Bati campii mari : Tu stiai ca un motor turbo are compresia mai scazuta decat unul aspirat ? DC ? Compresia se masoara in functie de volumul camerei, nu de volumul de aer aspirat. La turbo unde se baga aer mai mult raportul de compresie este mai scazut pentru a scadea putin presiunea si temperatura la care ajunge dupa compresie, pentru a evita detonatiile. DC se intampla asta ? Pt a limita aprinderea. Ce inseamna asta ? Ca va fi restrictionat astfel el nu va mai DEZVOLTA performantele de pe HARTIE.Daca la TURBOnu s-ar deschide wastegate-ul ar creste presiunea gazelor in galeria de emisie si temperatura. Fiindca inca odata :>>> ECU-ul este setat ca sa restrictioneze solicitarea turbocompresoarelor

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 11:34

    @Pai da..... Stai jos : Iti trebuie maxim IQ ca sa pricepi tot ce am scris mai sus. Si acum citez de la tine exprimare '' asta nu se mai intampla demult, pentru ca deja se folosesc schimbatoare de caldura aer/aer sau chiar aer/apa (RAS), spre exemplu la noile motoare puse pe mini (motoare de BMW) temperatura dupa RAS nu dapaseste niciodata 37°.SERIOS ? Chiar vrei sa-ti demonstrez ca nu-i adevarat ? Stai jos, nu imi mai pierd vremea cu voi. Observ ca automarket va lasa ineptiile sa pluteasca pe site.

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 11:48

    @Pai Da, si celalat ca tot vb de presiune si alte ineptii... Stiati de G-POWER care crescut puterea din Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe, si a dus-o la 705 ( deci putin peste puterea stock ), stiti ce zicea ? Asta : '''performanţele, se activează doar atunci când temperatura motorului este la nivelul optimal de lucru şi se dezactivează, dacă temperaturile de afară sunt extrem de mari pentru a nu aduce daune motorului'' Deci mai pe scurt inginerii aia de la G-Power sunt incapabili sa faca un sistem de racire NORMAL pentru un motor de 705cp.... Readuc in discutie motorul de pe Hellcat SRT de 716cp......... Additional cooling measures include a low-temperature circuit with two air/coolant heat exchangers integrated into the supercharger housing. This setup is designed to keep air temperatures below 140 degrees Fahrenheit (60 degrees Celsius), under extreme ambient conditions, while enabling air flow of up to 30,000 liters per minute. So effective is this feature that engine power will not be de-rated due to cooling demands after 20 minutes of hard driving on a road course at an ambient temperature of 100 degrees Fahrenheit (37 degrees Celsius). Road tests included numerous high-speed runs in severe climate conditions and a strenuous 24-hour track testing program at the challenging Nelson Ledges in Ohio. Within the racing community, Nelson Ledges is infamous for its harsh surfaces. The 24-hour endurance testing confirms that the durability of the suspension, engine and brake systems will exceed SRT owners’ expectations for the road or track. In addition, the off-the-charts performance targets set for the supercharged 6.2-liter HEMI V-8 demanded still greater punishment. So engineers subjected the car to 100 consecutive drag starts. Even after such abuse, SRT engineers are not content. So every engine gets a 42-minute dynamometer shakedown before it is shipped for assembly in the vehicle. Stati jos, nu le aveti cu tehnica nici unul . Auzi prostie la el : '' asta nu se mai intampla demult, pentru ca deja se folosesc schimbatoare de caldura aer/aer '', ce IDIOT asta in cazul in care chiar nemtii au recunoscut asta :)))))

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 11:50

    @@Bombardier, adica userul ''anonim'' . Nene asculta incoa. Ca tot vb de presiune , compresie, etc....... Bati campii mari : Tu stiai ca un motor turbo are compresia mai scazuta decat unul aspirat ? DC ? Compresia se masoara in functie de volumul camerei, nu de volumul de aer aspirat. La turbo unde se baga aer mai mult raportul de compresie este mai scazut pentru a scadea putin presiunea si temperatura la care ajunge dupa compresie, pentru a evita detonatiile. DC se intampla asta ? Pt a limita aprinderea. Ce inseamna asta ? Ca va fi restrictionat astfel el nu va mai DEZVOLTA performantele de pe HARTIE.Daca la TURBOnu s-ar deschide wastegate-ul ar creste presiunea gazelor in galeria de emisie si temperatura. Fiindca inca odata :>>> ECU-ul este setat ca sa restrictioneze solicitarea turbocompresoarelor. @Pai da..... Stai jos : Iti trebuie maxim IQ ca sa pricepi tot ce am scris mai sus. Si acum citez de la tine exprimare '' asta nu se mai intampla demult, pentru ca deja se folosesc schimbatoare de caldura aer/aer sau chiar aer/apa (RAS), spre exemplu la noile motoare puse pe mini (motoare de BMW) temperatura dupa RAS nu dapaseste niciodata 37°.SERIOS ? Chiar vrei sa-ti demonstrez ca nu-i adevarat ? Stai jos, nu imi mai pierd vremea cu voi. Observ ca automarket va lasa ineptiile sa pluteasca pe site. @Pai Da, si celalat ca tot vb de presiune si alte ineptii... Taranilor stiati de G-POWER care crescut puterea din Mercedes-Benz S 63 AMG Coupe, si a dus-o la 705 ( deci putin peste puterea stock ), stiti ce zicea ? Asta : '''performanţele, se activează doar atunci când temperatura motorului este la nivelul optimal de lucru şi se dezactivează, dacă temperaturile de afară sunt extrem de mari pentru a nu aduce daune motorului'' Deci mai pe scurt inginerii aia de la G-Power sunt incapabili sa faca un sistem de racire NORMAL pentru un motor de 705cp.... Readuc in discutie motorul de pe Hellcat SRT de 716cp......... Additional cooling measures include a low-temperature circuit with two air/coolant heat exchangers integrated into the supercharger housing. This setup is designed to keep air temperatures below 140 degrees Fahrenheit (60 degrees Celsius), under extreme ambient conditions, while enabling air flow of up to 30,000 liters per minute. So effective is this feature that engine power will not be de-rated due to cooling demands after 20 minutes of hard driving on a road course at an ambient temperature of 100 degrees Fahrenheit (37 degrees Celsius). Road tests included numerous high-speed runs in severe climate conditions and a strenuous 24-hour track testing program at the challenging Nelson Ledges in Ohio. Within the racing community, Nelson Ledges is infamous for its harsh surfaces. The 24-hour endurance testing confirms that the durability of the suspension, engine and brake systems will exceed SRT owners’ expectations for the road or track. In addition, the off-the-charts performance targets set for the supercharged 6.2-liter HEMI V-8 demanded still greater punishment. So engineers subjected the car to 100 consecutive drag starts. Even after such abuse, SRT engineers are not content. So every engine gets a 42-minute dynamometer shakedown before it is shipped for assembly in the vehicle. Stati jos, nu le aveti cu tehnica nici unul . Auzi prostie la el : '' asta nu se mai intampla demult, pentru ca deja se folosesc schimbatoare de caldura aer/aer '', ce IDIOT asta in cazul in care chiar nemtii au recunoscut asta :)))))

  • :))), marţi, 16.06.2015 12:31

    Incredibil Bobardierule, pana sa exprimi opinia nimeni nu a zis nimic de raportul de comprimare. Si daca tot ne dai exeple bune, sa stii ca aprinderea nu se limiteaza. Poate ca vrei sa zici ca pentru a evita detonatiile se aplica "retragere de avans", dar nicidecum limitarea aprinderii. Si sunt diferite modalitati de a scade temperatura din interiorul cilindrului, spre exemplu o strategie se numeste "debuclare", unde motorul va functiona cu amestec bogat. Se mai foloseste si injectia de apa+alccol in admisie, sunt sisteme de racire RAS pe baza de injectie de apa, si altele mult mai inteligente. Nu mai face tu referire la tot felul de chestii gen tunning, vorbeste si tu in clar despre PRINCIPII DE FUNCTIONARE MOTOR CU ARDERE INTERNA.. Pana acum nu ai exprimat nimic concret de ce anume un motor atmostefic este superior unui motor supraalimentat din punct de vedere marimi specifice. Nu cred ca au fost tampiti cei de la Renault care au fost pionieri turbo in F1, probabil ca aveau ei cunostinte mult mai avansate decat le ai tu.

  • mowgli, marţi, 16.06.2015 12:50

    @Bombardierul am o intrebare, daca-mi permiti: Cate masini cu motoare turbo, pe benzina, ai condus tu si pe ce distanta ? O intrebare bonus, ce o sa faci cand si americanii o sa bage motoare turbo, nu ca deja n-o fac, dar ma refer pe modele de performanta ? Hai, inca una si ma duc: ti-a spus cineva ca mai toate modelel de performanta haponeze, au motoare turbo ? Abia astept sa vad Corvette, Camaro si Matza-Iadului, echipate cu motoare turbo, maxim V6 de 3000. Tare mi ca o sa faceti o prostie si va vedem pe la stiri, cu mamele plangand in scara blocului. Ma bucur totusi, ca avem astfel de genii, care stiu ele mai bine decat toti inginerii auto din lume, de vreo 30-40 de ani incoace. Dar tot nu inteleg de ce nu-si publica "studiile" si "analizele stiintifice" in reviste stiintifice, sa se faca totusi cunoscuti ? sa le deschida ochii idiotilor astora din intreaga lume ! Parca il si vad pe Bombi la un congress d'asta mondial, cu tot felul de laureati la Nobel, oameni cu 40 de ani de studii in domeniu, cum le striga de la un pupitru: "baaaaa taranilor!!! voi stiti ce-i ala wastegate ??? da de cilindree ati auzit ???? pai sunteti praf ma!". Of of... they grow up so fast. Bombi draga, lasa-te de postat pe Automarket, audienta asta e prea proasta pentru tine, Terra te asteapta pe tine sa o schimbi, constructorii auto te asteapta precum satenii din Cuca Macaii pe Isus, du-te fiule, indeplineste profetia motoarelor aspirate. Devino ceea ce destinul vrea sa devii.

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 12:57

    @:)). Esti atat de DOBITOC incat trebuia sa stii ca ''sistemul de aprindere'', poate fi ajustat si programat manual pt a regla momentul aprinderii in asa fel incat sa ofere cea mai mare putere a motorului atunci cand este necesar. Doar ca la cele TURBO, odata de temperatura creste, asa cum am zis cand aerul in admisie este cam mare, din motive de siguranta, "ECU-ul este setat ca sa restrictioneze solicitarea turbocompresoarelor, ca nu cumva sa se intample detonatie si la fel '' limiteaza aprinderea '', adica este AJUSTATA si reglata in limitele de rigoare, pt a proteja motorul. Astfel, motorul NU DEZVOLTA puterea scrisa in carte, atata timp cat aerul din admisie e prea cald. E asa greu ? Stai jos nu-i de tine tehnica. APROPO; De NASCAR ai auzit ? Stiai ca acolo prevede limitarea sistemului de aprindere sa utilizeze o singura bobina de inductie si un singur distribuitor ? Si acum subscri la ineptiile tale : ''Nu mai face tu referire la tot felul de chestii gen tunning'' . Pai astea ce sunt ? BASINI ? Nu tot motoare sunt ? Din contra un motor ''preparat'' ar trebui sa ofere ''randament si performante maxime'' fata de unul stock, insa ''inginerii nemti'' aia sunt oleaca cam incapabili sa nu stie sa faca un sistem de racire performant.

  • :))), marţi, 16.06.2015 13:11

    Mai bombi, nu-i asa ca nu ai terminat liceu? Nu-i asa ca de fapt tu ne exprimi ce ai citit de pe tot felul de site-uri? Si in plus de asta, dupa exprimare nu cred ca ai mai mult de 22 de ani... dar si aia cu indulgenta dati. Nu ai inteles nimic din ce se discuta, nu cred ca stii ce sunt alea marimi specifice precum ca un cred ca stii cum anume functioneaza sitemul de aprindere. Sau poate ca lucrezi in fabrici constructoare de motoare de le stii pe alea ca puterea la motoare turbo nu este cea declarata de producator? Stii ca se fac controale la producatorii de motoare (se numesc si Conformity Of Production)? Dar de, unii se cred autostiutori... Mai bine pune mana pe niste carti de motoare si te pune la curent cu bazele functionarii motoarelor cu ardere interna. Dupa care ne explici noua cum e treaba cu puterea limitata la turbo, cu limitarile turbinei, cu limitarea aprinderii (care dupa cum o sa afli nu exista, se ma modifica momentul cand anume este data scanteia -reglare avans scanteie, sau cum stiu unii care au prins dacia 1310 ii modifici avansul ca sa nu tacane)... Spor la citit, dar daca tot dai exemple, nu te mai "autoaprinde" asa de repede, ca nu iti face bine!

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 13:31

    @mowgli amice, trecand nemiscat peste sarcasmul tau de 2 lei, da-mi voie sa-ti raspund : Am condus atat de multe masini cu motoare N/A cat si cu T/A ( supercharger si turbocharger), incat imi pot crea o impresie concreta. In primul rand un „benzinar” de scoala veche mereu o sa starneasca în corpul nostru tot felul de sentimente. O sa incep prin a relata ce inseamna un “benzinar” non-turbo pentru mine. Inseamna, in primul rand o rulare fara vibratii sau zgomote neplacute. Apoi, raspunsul motorului este instantaneu. Orice “petrolhead” iubeste treaba asta. Iarna nu stai 15 minute sa ti se topeasca gheata formata pe barba si nici vara nu apuci sa slabesti 2 kg pentru ca motorul pe benzina se incalzeste imediat. Dar un element definitoriu este soundul.Nimic nu suna ca un benzinar natural aspirat atunci cand este in sarcina, la 5.000+ de rotatii/min. Senzatiile primite te gadila in tot corpul, masina radiaza bucurie si libertate. De asemenea, si felul in care se turează este unic la un motor aspirat, unul cat de cat decent ce-i drept, dar asta variaz de la constructor la constructor.Si pana la urma ce dezavantaje mai ofera un motor turbo benzina sa zicem de 1.5 ? Pai in primul cei 3 cilindri vor zumzai la ralanti precum un diesel modern si o sa vezi cafeaua in suport cum se agită. Pleaca cu el rece si motorul te va injura cu zgomote de diesel in continuare, de parca il deranjezi ca ''l-ai trezit '' dupa o seara mai grea. In al doilea rand : Motoarele noi turbo nu se tureaza la fel de bine, nici la fel de mult, nici nu raspund la fel de bine la miscarea acceleratiei fata de unul non-turbo, iar cea mai trista consecinta a montarii turbinei este disparitia oricarei urme de sunete placute din partea motorului, cu care un motor aspirat iti va alinta auzul. Dar cea mai grava chestie este ca absolut toti soferii au confirmat cel mai suparator lucru dintre toate. Motoarele turbo consuma exact la fel sau chiar mai mult in realitate ca omoloagele lor ''invechiteii cu cilindree mai mare. Atunci care este scopul lor ? Ei bine, s-ar putea sa primesc anumite comentarii, dar eu imi sustin cauza. Marii constructori auto au pornit pe drumul downsizingului dupa directivele europene si nu au mai putut sa dea inapoi dupa cati bani au investit. Asa s-a intamplat si cu electricitatea. In conditiile in care exista din ’98 masini care merg foarte bine pe hidrogen. Dar hidrogenul este prea accesibil si ieftin, nu? Insa adevarata problema este ca odata cu disparitia motoarelor aspirate, o parte a industriei auto a disparut si ea. Eu pot doar sa astept pana cand un inginer va pune piciorul in prag si va readuce pasiunea in industria auto. Si nu pasiunea sa de a face bani, ci pasiunea mea de a conduce.

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 13:43

    @:))) .Esti atat de DOBITOC , incat nici sa citesti nu stii Auzi la tine : '' ca puterea la motoare turbo nu este cea declarata de producator? Stii ca se fac controale la producatorii de motoare (se numesc si Conformity Of Production)? '' . Bai omule tu chiar esti batut in cap pe bune. Cand am zis eu ca puterea nu-i cea declarata de producator ? Este, doar ca are o limita . Capisci ? Iti trebuie un IQ extrem de ridicat ca sa intelegi. Totusi e bine ca ai recunoscut ca esti DOBITOC : Tu de aprindere tranzitorizata ai auzit ? Stiai ca creste si stabilizeaza tensiunea din primarul (implicit si secundarul) bobinei de inductie indiferent de turatina motorului, tensiunea acumulatorului si temperatura ambianta, realizand astfel o functionare optima pt a proteja motorul , si din nou motorul NU dezvolta puterea scrisa in carte, atata timp cat aerul din admisie e prea cald. ? Stiai asta ? Stai jos tarane !

  • un oarecare, marţi, 16.06.2015 13:49

    @Bomb , se stia demult ca motoarele supraalimentate au limitari fata de cele natural aspirat. Multi jurnalisti din presa din occident a zis treaba asta. Nu-i o noutate faptul ca un turbo isi pierde puterea in red-line fata de un aspirat.

  • @Bamby, marţi, 16.06.2015 13:50

    Te rog sa pui in explicatii raportul Kw/cm3 cand compari 2 motoare, nu mai compara asa de dragul comparatiei motoare turbo in 3 cilindri cu motoare atmosferice. Nu de alta, dar nu este corecta comparatia. Si cand exprimi consumul motorului nu confunda cu consumul masinii, adica stai legat direct de consumul specific efectif: raport intre consumul orar de combustibil si puterea efectiva a motorului. In acest mod comparatiile se pot face intre 2 motoare (doar motor fara cutie de viteze).

  • Sex Bomb, marţi, 16.06.2015 13:59

    Tu de aprindere tranzitorizata ai auzit ? -> de ceva vreme se numeste "electronica" Stiai ca creste si stabilizeaza tensiunea din primarul (implicit si secundarul) bobinei de inductie indiferent de turatina motorului, tensiunea acumulatorului si temperatura ambianta -> scanteia este data de variatia curentului in primar si cresterea tensiunii in secundar in 3 etape ale aprinderii! Daca nu ma crezi, citeste! În cursul funcţionării sistemului electric de aprindere se disting trei etape mai importante: I- creşterea curentului în primarul bobinei de inducţie, din momentul închiderii contactelor şi până în momentul deschiderii lor; II- întreruperea – scăderea – curentului în primar şi creşterea tensiunii secundare; III- străpungerea de către scânteie a spaţiului dintre electrozii bujiei şi procesele de descărcare în arc electric.

  • @@Bamby, marţi, 16.06.2015 14:16

    Buna idee, pai atunci hai sa facem altfel : BMW M6 vs 2012 Dodge Charger SRT8 392HEMI M6 : 0-60mph in 4.2 secunde , 560CP și 680Nm. Viteza maxima 305km/h. Greutatea 1950kg ( varianta cu 4 uși ). Deci are 1950kg/560CP = 3.48 kg/CP Și 1950kg/680Nm = 2.86 kg/Nm Deci , oricum M6 iese in avantaj și e și normal sa aiba caracteristici dinamice mai bune. DAR iarasi pana la 60mph diferenta de 0.4 secunde doar... Iar plus la asta E TWIN-TURBO și face cuplu CONSTANT. Ba mai mult: sa vezi ce rapoarte in transmisie are. ( in paranteze voi scrie pentru SRT8 ): 1) 4.810 (3.59) 2) 2.590 (2.19) 3) 1.7 (1.41) 4) 1.28 (1.00) 5) 1.00 (0.83) 6) 0.84 (Nu are) 7) 0.67 (Nu are) Final) 3.15 (3.06) Iti dai seama? In fiecare caz M6 multiplica MAI MULT cuplul la roți, ceea ce il ajuta sa accelereze rapid , dar totusi 0.4 secunde diferența, VAI DE CAPUL SAU daca mai luam in considerație ca e MAI UȘOR și MAI PUTERNIC, are CUPLU CONSTANT, care și el e mai mare !!!! Are 7 RAPOARTE !!!!!! Totuși "demultiplicarea" transmisiei lui SRT8 il ajuta sa dezvolte 286km/h - max speed din cauza ca are DOAR 5 viteze! PS: modele 2014 SRT8 Charger v-a fi echipat cu transimsia noua TorqFlite 8 cu 8 RAPOARTE. Atunci v-om Vedea cum stau lucrurile. BMW M3 și Charger SRT8. Deci M3 face 0-100 in 4.1 secunde, la o masa de 1572kg , cu 431CP și 550Nm CONSTANȚI de la 1850 la 5500RPM. VITEZA MAXIMA E 280km/h. SRT8 face 0-100 in 4.6 secunde , la o masa de 1980kg, cu 470CP și 638Nm DOAR LA 4200RPM. VITEZA MAXIMA E 286km/h. Ok, pentru a avea aceleasi performante dinamice , rapoartele de masa/putere și masa/cuplu trebuie sa fie aceleasi. Adica mai băbeste spus ar fi: pe un cal "sa stea" aceeasi putere si acelasi moment de rotatie. Pentru M3 avem 1572kg / 431CP = 3.64 kg / CP. Și 1572kg / 550Nm = 2.86 kg/Nm. Pentru SRT8 avem 1980kg / 470 = 4.21 kg/CP. Și 1980kg / 638Nm = 3.1 kg / Nm. Concluzie: observi ? BMW-u are MAI PUTINE kilograme pe 1 CP SI MAI PUTINE KILOGRAME pe 1 Newton-metru. Asta inseamna ca trebuie sa fie mai agil. Ok, la acceleratie - da, dar DOAR CU JUMATATE DE SECUNDA :D , dar cu viteza maxima ??? Și asta avind in vedere ca M3-ul are cutie moderna cu 7 rapoarte in timp ce CHARGER SRT8 are una automata din 2008 de origine Mercedes cu 5 RAPOARTE și cam lenta..... Think about it... Mai comparam ceva ? Hai ca devine cat mai ''incitanta'' polemica.

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 14:17

    Semnat eu........ am uitat sa ma prezint.

  • ..., marţi, 16.06.2015 14:21

    Kilowat/centrimetru cub, nu Kg/cai putere.... este o mica diferenta intre masa/putere si putere/capacitate cilindrica! Sau pentru tine poate este acelasi lucru. Cadd vorbesti de MOTOARE vorbesti depre PUTERE LITRICA, cand vorbesti de VEHICULE, vorbesti de PUTERE RAPORTATA LA MASA.

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 14:36

    ''putere litrica'' ? AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Ma inchin si trec mai departe. E cea mai ''neprofesionista'' replica pe care am auzit-o vreotada. Puterea oricarui motor pe benzina, depinde de cat aer poate motoru sa traga in el, ok ? Pe langa volumul motorului, aici mai conteaza si admisia (emisia , etc). Pentru asta se proiecteaza o galerie de admisie , dupa cum se doreste. Daca se proiecteaza o galerie de admisie cu minim rezistenta, air flow-ul e super, iar motoru trage usor aer inauntru , respectiv poate arde mai multa benzina - respectiv iese putere mare. Puterea mare implica si un consum ridicat de combustibil. Mai exista si galerie de admisie cu geometrie variabila....Deci daca vrei sa stii, poti face un motor de 1.6 de 200 de cai, schimbandu-i galeria de admisie, si chiulasa , cu una CNC-Ported Racing Head, special adaptata. TU o sa fii omu fericit, ca o sa ai 200 de cai....din 1,6 ( cum va exprimati voi), insa omule, motoru tau o sa consume ca un motor....de 200 de cai, pricepi acum ??Mai mult ca atat.....in calcul mai exista si un asa numit CUPLU MOTOR......daca vrei CAI MULTI DIN LITRI PUTINI, tre sa faci motor de turatie inalta ( Asa cum face de ex. Ferrari, Lamborghini, Pagani.....).Nu stiu daca te-ai simti bine mergand prin oras, la depasiri cu 5000-6000-7000 ture (fiindca mai jos motoru nu trage - simplu). Si in al 3-lea rand, motoru tau de 1.6 high-revving ( natural aspirat), o sa consume bine...adica cam asa ca un 2.5 de 190-200 de cai. Tine minte una: NU EXISTA PUTERE LITRICA: PUTEREA (deci energia) NU APARE DE NICAIERI !!! Puterea (deci energia) rezulta din BENZINA arsa!!! Orice model de motor n-ai avea...daca are 300 sau 400 sau 900 de cai -- el arde benzina ca sa dezvolta ”caii” respectivi. Esti dus cu pluta mice |!

  • Bomby Americanul, marţi, 16.06.2015 14:52

    Yo, mai lasa ideologia ta de motorist emigrat in America sau in Anglia. Daca cunosti limba engleza citeste te rog "Internal Combustion Engine Fundamentals - J. Heywood", dupa care mai vorbim. Si ca sa nu mai vorbim asa ca sa e aratam muschii, noi putem sa comparam Puterea maxima per unitatea de cilindree intre 2 motoare fara nicio problema. De aici vei avea o idee despre cat de "performant" este motorul. Degeaba ai 300 de cai dintr-un motor de 5 litri, din punct de vedere performate motor mai bine scoti 300 de cai din 2.5 litri. Cam asta este ideea. Hai noapte buna.

  • mowgli, marţi, 16.06.2015 14:54

    @bombardierul prin site-urile alea americane de unde dai copy&paste, n-ai dat peste denumirea de "output per unit of displacement" ? Daca nu, invata ca in limba romana, acest termen se traduce prin "putere litrica". O sa inveti la facultate, daca intri la inginerie. Cu aberatiile pe care le scoti, ai mai mari sanse la filozofie.

  • xxx, marţi, 16.06.2015 15:16

    @Bomby Americanul, as puncta , creste si eficienta .

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 15:31

    ahahahahahahaha. Ma prapadesc de ras bai nene . Auzi tu : ''putere litrica'',''performanta '' , . ''eficienta'' la motoare turbo. Cu asa meseriasi , zau ca ar fi plictisitoare lumea. Pentru voi astia de sus: Eu vad ca vou , ca toti, inghiți galușca care v-o da cu de-a sila altii. Tine-ti minte una: DOWNSIZING-UL ESTE O STRATEGIE DE MARKETING. PUNCT. "La aceleasi performante , volum mai mic"???? - si care e avantaju?? "Emisii mai putine" ????? ---- va aduc aminte ca, odaca cu cresterea consumului, cresc emisiile, sau voi nu sunteti la curent ca, cantitatea gazelor e direct proportionala cu cantitatea reactantilor? ( in cazu dat oxidarea benzinei) ?? Care eficienta omule?? Eficienta motorului creste odata cu creșterea raportului de comprimare? Did your hear that? Cind instalezi supraalimentarea, TREBUIE SA SCAZI RAPORTU DE COMPRIMARE! Da asta e altceva....de unde-ai luat-o ? "Creste eficienta" ..ti-a spus bunica povestea de seara ? You're drunk, go home. Tu ai vazut testul cu BMW M6 Gran Coupe preparat de AC Schnitzer si urcat la 20 CP şi 790 Nm cu o mie si una de turbine, chiar ei au zis : ''după care, pe la vreo 4,000-4,500 rpm simţi motorul mai domolit şi cel mai indicat lucru e să schimbi treapta superioară a transmisiei.'' , inca o DOVADA ca in redline isi pierde din putere si cuplu. Daca vrei motor natural aspirat care sa rupa, nu ii faci "bore kit" sau "stroker kit" largindu-i volumul. Instalezi un motor din start facut din uzina cu volumul ( diametrul si inalțimea cilindrului) dorit! Largirea volumului pe un motor e...tuning neserios......Deci slabi inginerii nemtii la ''inovatii''

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 15:33

    urcat la 620 cp * ...offf trebuie buton ''EDIT'' , nu de alta dar unii sunt atat de inculti ca dupa inteleg altceva :)))

  • @Bombardierul, marţi, 16.06.2015 15:53

    Mai nene, te rog explica ce treaba au exemplele tale (despre tot felul de tunning) cu eficienta motorului in sine? Apoi de ce la cursele alea de drag, legea o fac cei ce au motoare supraalimentate? Cred ca ai auzit de faptul ca in motorsport de performanta combustibilul utilizat este cu cifra octanica ridicata pentru a rezista la detonatii. Si inca o data pentru numele lui Dzeu, nu confunda consumul motor cu consumul vehicul. Cele 2 consumuri se cuantifica diferit. Si pana la urma cine a zis ca nivelul de emisii este direct proportional cu cantitatea de benzina arsa (caci prin ardere nu au loc doar procese de oxidare)? De post-tratare gaze de esapament cred ca ai auzit (stii tu, catalizatorul bata-l vina). Ai tu ceva notiuni dar nu le folosesti in context corect, si mai si le amesteci subiectele intre ele...

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 19:09

    @@Bombardierul, esti in ceata deasa amice, crede-ma. Lasa motorsportul, noi aici vb strict de masini de serie cu tuning sau fara. Capisci ? Tot nu ai inteles. Dar cred ca nu vrei ! O zi buna ! Ca sa nu o mai lungesc : Motorul turbocharger in redline pierde din performante mult mai mult decat un N/A . Iti pot demonstra prin ce vrei tu, cand voi avea timp. Deocamdata, nu prea am timp si nici chef sa o mai lungesc in polemici.

  • Lache, marţi, 16.06.2015 21:47

    Haoleu, cat timp are bombalaul!!!!!! Si eu care credeam ca este de meserie! Scolile au intrat in vacanta de vara, asa ca nu trebuie sa ne miram ca muciulica asta a inviat.De aia are atata timp pentru copiat! Il stergeti si pe asta, @automarket?

  • Bombardierul, marţi, 16.06.2015 22:08

    pentru tovarasul @amigo aka anonimus de sus ....semnat eu .

  • @Bombardierul, marţi, 16.06.2015 23:02

    Ia vezi tristule ca tot iti place compartia asta : Skoda RS 2.0 TSI vs Mazda 6 2.5i : http://www.otodata.com/compare.php?car1=163850&car2=97622 Da stiu ca e greu , te ajut eu cu indicii ca sa nu mai aberezi cu turatii etc: 1. Cuplul RS :350 Nm (258 ft·lb ) (35.7 kgm ) at1500-4400rpm Mazda : 256 Nm (189 ft·lb ) (26.1 kgm ) at 3250 rpm Cuplul maxim la RS de la 1500 la 4400rpm fata de la 3250. Oare cine are plus aici ? 2. Putere: RS: 220ps / 217bhp / 162kW @ 4500-6200 rpm Mazda: 192ps / 189bhp / 141kW @ 5700 rpm Oare cum e mai bine 220CP intre 4500 si 6200rpm sau 192Cp la 5700 si dupa scade?? 0-100km/h : 6.8s vs 8.1s . Oare care e mai rapida ? Stiu e greu sa intelegi, altii sigur vor intelege.

  • Bombardierul, miercuri, 17.06.2015 00:05

    Bun tristule si acum sa facem in felul urmator, mai repet : Cum 2.0 TSI este turbo, in redline scade cuplul si puterea, pe cand la cel aspirat nu. Deci nu va mai avea performanta de pe hartie, capisci ? Alte date decat cele de pe hartie nu ai gasit ? De consum ? Uite aici TRISTULE : http://www.caranddriver.com/reviews/2015-lexus-es350-test-review Lexus ES350 V6 268 hp EPA city/highway: 21/31 mpg C/D observed: 25 Si acum ceva turbo : http://www.caranddriver.com/reviews/2015-volkswagen-cc-sport-20t-manual-test-review PAssat CC 2.0T 200 hp EPA city/highway: 21/32 mpg C/D observed: 26 mpg Acum altceva N/A : http://www.caranddriver.com/reviews/2015-toyota-camry-xse-v-6-test-review Toyota Camry v6 268 hp EPA city/highway driving: 23/32 mpg C/D observed: 20 mpg Si acum urmeaza PUNCTUL CULMINANT doamnelor si domnilor : Infiniti Q70L 5.6 AWD 416 hp > EPA city/highway: 16/23 mpg C/D observed: 17 mpg http://www.caranddriver.com/reviews/2015-infiniti-q70l-awd-test-review Si acum ceva turbo : BMW 740Li xDrive cu putere mult mai mica 315 hp, are un consum DOAMNELOR si DOMNILOR de EPA city/highway: 19/28 mpg C/D observed: 19 mpg adica mai mare ca V8-ul de la Infinitii care-i mult mai potent Stiu tarane, e greu sa intelegi, altii sigur au inteles ca turbo =marketing, doar spalatii pe creier inca mai pring gluma asta . Acum ca ti-am demonstrat, evident ca ma astept sa nu intelegi nici dupa ce ai vazut astea, ca doar esti limitat .

  • mowgli, miercuri, 17.06.2015 01:14

    @Bombi de ce nu compari o Corolla cu un Iaht ? sau mai bine, cu un SR-71 Blackbird si sa ne spui ca are un cosum mai mic. Ar avea mai multa logica decat comparatiile tale de mai sus. Iti recomand sa citesti parerile americanilor care detin un Q70.

  • nemo, miercuri, 17.06.2015 05:48

    @Bombardierul ... ai scris : " Si acum urmeaza PUNCTUL CULMINANT doamnelor si domnilor : Infiniti Q70L 5.6 AWD 416 hp > EPA city/highway: 16/23 mpg C/D observed: 17 mpg http://www.caranddriver.com/reviews/2015-infiniti-q70l-awd-test-review Si acum ceva turbo : BMW 740Li xDrive cu putere mult mai mica 315 hp, are un consum DOAMNELOR si DOMNILOR de EPA city/highway: 19/28 mpg C/D observed: 19 mpg adica mai mare ca V8-ul de la Infinitii care-i mult mai potent " din ce scri aci areti un lucru : NU AI INTELES CORECT CE AI CITIT !!! ca atare tragi concluzii gresite si te iei de oameni fara sa ai o baza serioasa !!! cifrele alea ce le compari inseamna cam asa: Infiniti Q70L 5.6 AWD 416 hp > EPA city/highway: 16/23 mpg C/D observed: 17 mpg (ADICA 17 MILE PARCURSE CU UN GALON DE BENZINA (3.78L) !!!) echivalentul este de : 17 mile/gallon (US) = 13.83615195852 liter/100 km BMW 740Li xDrive 315 hp, are un consum DOAMNELOR si DOMNILOR de EPA city/highway: 19/28 mpg C/D observed: 19 mpg (ADICA 19 MILE PARCURSE CU UN GALON) echivalentul : 19 mile/gallon (US) = 12.37971491025 liter/100 km uite si site-ul cu transformarile ca sa sti alta data ... poate sint si alti utilizatori care isi pun problema ... http://www.translatorscafe.com/cafe/EN/units-converter/fuel-consumption/c/ MPG ESTE PRESCURTAREA DE LA "MILES PER GALON" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ACUM CRED CA TI-E CLAR CA TOATE "DEMONSTRATIILE" TALE DE MAI SUS SINT ERONATE ... DUPA MINE 19 > 17 ... sau altfel spus : BMW are consum de 12.37971491025 liter/100 km < Infiniti cu 13.83615195852 liter/100 km ADICA DISTANTA PARCURSA DE UN MOTOR MAI MIC (BMW) E MAI MARE DECIT CEA PARCURSA DE V8-UL DE PE INFINITI ... PT. CA motorul mai mic ( BMW ) NU ARE NEVOIE DE ATITA COMBUSTIBIL !!! gindeste putin ... un motor mare, doar pt a functiona in gol si are nevoie de mai multa energie ... daramite sa ii mai dai si de lucru !!! drumuri bune tuturor!

  • Pai da..., miercuri, 17.06.2015 08:32

    @nemo touche, dar tot nu ai cu cine....

  • mowgli, miercuri, 17.06.2015 11:04

    @Nemo cum zice si Pai da, nu ai cu cine. Bombi a mai folosit acu vreo 2 luni niste comparatii similare, facand aceeasi greseala si i-am atras atentia dar vad ca degeaba. E foarte interesant cum un mare fan al masinilor americane, practic si in supa isi pune galuste de aluat in forma de Dodge SRT Hellcat, nu stie intelege ce inseamna MPG, dar are pretentia sa-l luam drept un inginer care ne explica cum functioneaza CU ADEVARAT un motor cu ardere interna.

  • Lache, miercuri, 17.06.2015 11:31

    E tare simpatic @bombonelul. La cata experienta are nici nu-i de mirare ca toti sunt afoni.In afara de ivanezul, nimeni nu-I inghite treaba cu America vs.restul lumii.

  • Bombardierul, miercuri, 17.06.2015 12:20

    HAHAHAHAHA, cat de dusi. Eu le arat ceva aproape similar si ei, se intrec in prostie. Te duci dreacu, cu asa maestrii.

  • Lache, miercuri, 17.06.2015 21:58

    Hahahahahahaa, cica eu @bombonelul urinez pe toata lumea si ma simt in al IX-lea cer , chiar daca toata lumea urineaza pe mine.Hahahahaha. La cata fizica autostii, oare ce inseamna (pentru tine) IX ?

  • @Bombardierul, joi, 18.06.2015 04:26

    Ti-ai cam luat-o de la colegii de forum . Tu ori esti capos , ori te dai in barci. Eu ti-am dat exemplul care il ziceai cu 2.5i aspirat de 192CP si 2.0 de 220CP. Ce tot aberezi cu redline-ul tau , eu nu trebuie sa ajung la redline ca sa fii in spate. Tu nu cred ca te-ai vreodata la o curba de putere al motorului , la 2.0 TSI cum iti explicam mai sus puterea de 220CP RS ala o are de la 5200 la 6500 , eu schimb viteza la 6500 nu am nevoie sa intru in redline. Chestia aia de 2.5i de 192Cp daca te uiti la graficul de putere , puterea maxima o are la 3500 rpm iar DUPA acesta turatie scade puterea sesizabil .. daca o duci la 6500 pierzi mult . Daca nu intelegi ce explic mai sus te astept intr-o vineri/sambata noaptea la victoriei in rond , eu aduc 2.0 TSI de 220CP si tu vin-o cu aspiraciunea aia sa ne dam. Facem si un pariu daca vrei ca numai in spate o sa stai. Daca te intereseaza stabilim si ziua , avem multi martori acolo eventual si filmam ca sa le aratam colegilor cum 'ma faci' tu la redline =)) Sa stii ca 6.9s ala nu este doar pe hartie , daca ai automata chiar atat scoate .. daca ai manuala scoati un 7.1s daca nu esti asa antranet. Nici tu , nici DSG-ul nu schimba in redline pentru a scoate acel timp. Deci daca raspunzi la provocare , stabilesti o data cand vor aspiratiile tale si ne intalnim. Filmam si pentru colegii de pe forum sa nu existe discutii. PS: Dupa ne uitam si la consum , sa-ti arat cat poti abera.