Scandalul Takata atinge un nou vârf: producătorul de airbag-uri anunţă cel mai mare recall din istorie, cu 33.8 milioane de maşini
Japonezii de la Takata au recunoscut public că airbag-urile montate în peste 33 de milioane de maşini vândute la nivel global au defecte şi ar putea pune în pericol pasagerii. Toate maşinile afectate vor fi rechemate în service.
Takata, producătorul japonez de airbag-uri, a anunţat cel mai mare recall din istorie, urmând să înlocuiască airbag-urile care echipează 33.8 milioane de maşini. În trecut, recall-ul Takata atinsese 18 milioane de unităţi, dar după luni de presiuni şi discuţii cu NHTSA şi Ministerul Transporturilor din SUA, japonezii au fost de acord să-şi recunoască greşeala în mod public şi să efectueze această rechemare, care prevede înlocuirea airbag-urile care intră în echiparea respectivelor vehicule. La nivel mondial, şase persoane au decedat şi peste 100 au fost rănite în urma declanşării defectuoase a airbag-urilor Takata cu defect.
Întreaga problemă cu airbag-urile afectate este la nivelul sistemelor de umflare a airbag-urilor, care conţin o substanţă care se poate degrada în timp şi să genereze o explozie periculoasă la momentul declanşării airbag-urilor. Respectiva soluţie de propulsie a dus chiar la explozia capsulei de declanşare, lucru care a generat spargerea recipientului presurizat în zeci de bucăţi mici, propulsate cu viteză ridicată în airbag şi apoi spre ocupanţi într-o manieră similară cu şrapnelul. În consecinţă, japonezii vor înlocui 33.8 milioane de sisteme de umflare ale airbag-urilor pentru a asigura funcţionarea corectă a sistemelor de siguranţă care trebuie să protejeze ocupanţii vehiculelor în caz de accident, nu să îi pună în pericol.
Agenţia guvernamentală americană nu a determinat ce a cauzat explozia necontrolată a umflătoarelor de airbag-uri folosite de Takata. Analiştii acuză infiltrarea treptată a umezealii în sistemele defecte de umflare ale airbag-urilor pentru defecţiunea acestora. Airbag-urile care ar putea să aibă defecte au echipat numeroase mărci şi modele în ultimii ani, fiind comandate de companii precum BMW Group, Fiat-Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Mitsubishi, Nissan, Subaru şi Toyota. Lista completă de modele afectate, defalcată pe ani de fabricaţie şi pe pieţele de distribuţie, nu a fost încă publicată.
Via Automotive News (înreg.) | NHTSA
defect de conceptie? testare incompleta? 150 vs. 34.000.000 GM style http://www.automarket.ro/stiri/scandal-la-gm-recall-ul-de-26-milioane-de-unitati-cauzat-de-o-piesa-55857.html