DS a debutat la Geneva ca marcă independentă de Citroen
Francezii de la DS s-au prezentat în propriul lor stand de la Salonului Auto de la Geneva în calitate de marcă independentă, marcând prima apariţie publică de la "despărţirea" de Citroen.
DS Automobiles a debutat oficial în faţa publicului în cadrul Salonului Auto de la Geneva în calitate de marcă independentă. Odată cu această lansare a fost prezent şi primul model nou lansat al mărcii sub noua sa identitate, DS5 facelift. Cei de la DS vor să realizeze revenirea industriei auto franceze în segmentul premium şi au şi un motto în această direcţie: "Spirit of Avant Garde". Marca DS se concentrează pe personalizare şi caută să-i atragă pe clienţi pe cei care sunt interesaţi de modă şi de aspectul personal. În ciuda noii independenţe, marca DS nu va fi 100% independentă peste tot, fiind vândută în această configuraţie, pentru moment, doar în China, în timp ce alte pieţe vor găsi în continuare modele DS într-o zonă dedicată a showroom-urilor Citroen.
În ultimii cinci ani, perioada care s-a scurs de la relansarea unui model DS, marca franţuzească a vândut aproximativ 500.000 de unităţi. Oficialii companiei refuză să anunţe aspiraţiile în materie de volume de vânzări pentru viitorul apropiat, dar planifică dublarea gamei la un total de şase modele până în 2020. Pentru moment, ştim că francezii vor să ofere două SUV-uri alături de modelele DS3, DS4 şi DS5, cele două SUV-uri urmând să atace segmentele în care luptă Audi Q3 şi Q5 şi sunt, cel mai probabil, derivate din modelele vândute deja pe piaţa din China. Vârful gamei va fi un model ambiţios, prefaţat de DS9 Concept, care va ataca piaţa berlinelor de lux în care tronează germanele Audi A8, BMW Seria 7 şi Mercedes-Benz S-Klasse.
Trebuie notat faptul că ofensiva francezilor nu are în plan un model mai mic decât DS3, subliniază oficialii mărcii. Carlos Tavares, şeful concernului PSA Peugeot-Citroen, a anunţat încă din 2014 intenţiile sale de a transforma DS într-un competitor direct al mărcii Audi. Separarea acestei mărci de Citroen a fost planul lui Tavares, fostul numărul doi în ierarhia Renault-Nissan înainte de a se muta la PSA Peugeot-Citroen pe postul de CEO.
Marca DS plănuieşte să supravieţuiască din punct de vedere financiar doar din rezultatele obţinute pe pieţele din Europa şi China în primii săi ani de independenţă, titrează englezii de la Autocar. Însă lansarea pe piaţa premium numărul unui din lume, Statele Unite ale Americii, va fi amânată până când va fi sustenabilă economic. Yves Bonnefont, şeful DS, estimează că ar putea să treacă şi 15 ani până când marca DS va putea fi vândută în SUA, în principal din motive economice legate de concernul PSA Peugeot-Citroen şi sustenabilitatea financiară a acestuia.
Bonnefont explică nevoia lansării a două generaţii succesive de modele până la stabilirea definitivă a unei mărci pe piaţă drept competitor în segmentul premium, după cum i-au relevat analizele statisticienilor atunci când au studiat marca Audi. Dar şeful DS are o propunere diferită pentru debutul american al mărcii, fiind sugerată posibilitatea lansării mărcii doar în anumite oraşe, caz în care primele DS-uri moderne ar putea să circule pe drumurile americane până la finalul acestui deceniu.
Via DS