Toyota Auris facelift primeşte un nou aspect şi o motorizare 1.2 turbo

Publicat marţi, 03.03.2015 12:29 de Sebastian Toma

Toyota a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva varianta restilizată a lui Auris. În premieră pentru compacta niponă, gama include şi o motorizare 1.2 turbo alimentată cu benzină.

Toyota Auris facelift a debutat la Salonul Auto de la Geneva în cadrul standului mărcii nipone. La nivel estetic, modelul nu a primit o revizuire majoră, dar se bucură de mici schimbări pe toate planurile. Printre modificările notabile se numără farurile LED, bara frontală mai proeminentă, grila prelungită, stopurile LED şi noua bară de protecţie spate. Plafonul modelului renunţă la antena radio convenţională în favoarea uneia cu model de ”aripă de rechin”, în timp ce oferta de jante din aliaj de 16 şi de 17 inch este împrospătată cu noi modele, la fel cum este şi cazul paletei de culori, care are noi opţiuni.

Habitaclul lui Auris facelift prezintă un afişaj TFT de 4.2 inch între ceasurile de bord, materiale moi şi o nouă planşă de bord. La fel ca la fratele său mai mare, Avensis, modelul compact de la Toyota se bucură acum de un habitaclu îmbunătăţit, cu o antifonare mai bună şi cu materiale noi pe numeroase suprafeţe. Spre deosebire de Avensis, în cazul lui Auris nu au fost aplicate schimbări majore la nivelul habitaclului, deoarece în cazul compactei vorbim despre o restilizare şi nu despre o nouă generaţie a modelului. Chiar şi aşa, fonturile de la bord, grafica unităţii multimedia a fost actualizate şi iluminarea din spate a butoanelor şi comenzilor care beneficiază de această dotare au altă culoare.

Aşa se vede viaţa la volanul lui Auris facelift.

Gama de motorizări a lui Auris facelift se mândreşte în principal cu o unitate 1.2 turbo cu patru cilindri în linie şi 116 CP. Aceasta are un cuplu maxim de 185 Nm între 1.500 şi 4.000 rpm şi îl propulsează pe Auris de la 0 la 100 km/h în 10.1 secunde. Repriza de la 80 la 120 km/h în treapta a cincea durează doar 13.7 secunde, în timp ce consumul mixt declarat este de 4.7 litri la sută şi viteza maximă constructivă este de 200 km/h. Pe lângă motrizarea 1.2 Turbo, cei de la Toyota au introdus în oferta Auris facelift un diesel D-4D de 1.6 litri şi 112 CP, preluat de la fratele mai mare, Avensis. Versiunea 1.6 diesel a lui Auris are un consum mixt de 4.1 litri la sută şi un timp 0-100 km/h de 10.5 secunde, alături de o viteză maximă de 190 km/h.

Facelift-ul din gama Auris se aplică şi caroseriei break, numită Touring Sports în cazul compactei mărcii Toyota.

Tot în ceea ce priveşte gama Auris Diesel, unitatea 1.4 D-4D a fost actualizată pentru a respecta normele Euro 6 şi are frecările reduse cu 20% şi emisiile de Nox-uri cu 55%, în timp ce consumul efectiv de carburant al motorizării de 90 CP şi 205 Nm a scăzut cu 3.4 procente. În compania acesteia, Auris accelerează de 0 la 100 km/h în 12.5 secunde şi poate să atingă 180 km/h. Varianta hibridă a lui Auris a rămas în oferta modelului fără modificări majore, specificaţiile tehnice ale acesteia urmând să fie anunţate ulterior.

Noua motorizare 1.2 Turbo de la Toyota funcţionează în două cicluri de combustie diferite, Otto şi Atkinson, în funcţie de sarcina la care este supusă. La solicitări reduse, motorizarea funcţionează în ciclul Atkinson, în timp ce o apăsare puternică a acceleraţiei va duce la schimbărea la ciclul Otto. Cei de la Toyota au realizat această performanţă prin mai multe tehnologii integrate în această motorizare, unele dintre ele fiind împărţite şi cu unitatea de 1.0 litri şi trei cilindri a noii generaţii Aygo, de la care preia sistemul care permite folosirea a două cicluri de combustie şi trecerea de la unul la altul. Spre deosebire de unitatea respectivă, această motorizare este supraalimentată.

Propulsorul 1.2 Turbo din oferta Auris facelift se distanţează de concurenţă prin raportul ridicat de compresie şi posibilitatea funcţionării în două cicluri de combustie: Otto şi Atkinson.

Japonezii de la Toyota au optat pentru un raport de compresie ridicat pentru un motor turbo, de 10.0:1. Printre punctele forte ale motorizării noi se numără şi sistemul de distributiţie variabilă VVT-iW, care permite întârzierea închiderii supapei de admisie în momentele în care motorul operează atât în ciclul Otto, cât şi în ciclul Atkinson, explică reprezentanţii Toyota. Sistemul de injecţie stratificată de carburant permite folosirea unui sistem Start-Stop mai avansat şi mai rapid, care reduce vibraţiile la cel mai scăzut nivel de până acum pentru un propulsor cu patru cilindri în linie creat de concernul nipon.

Via Toyota

  • vianu, marţi, 03.03.2015 12:42

    tehnologie invechita la japonezi? cine spunea?

  • Andi1, marţi, 03.03.2015 13:37

    Mai bine o lasau asa ... Si faceau alta de la zero! :)

  • Andy, marţi, 03.03.2015 16:01

    Pai da Vianule, insa dupa cat timp? Alti producatori au motoare turbo pe benzina de 6-7 ani iar acum au deja experienta si nu sunt la prima generatie...care inevitabil va veni cu boli ale copilariei ca asa se intampla mai mereu. Decizia e buna insa. Asteptam si Honda si Mazda.

  • Marian.Nedelcu, marţi, 03.03.2015 17:11

    Andytza tatucule, iar ai stat cu ochii-n NFS. Bolile copilariei asa-i ? Multam ! Alti producatori, au ajuns sa aiba motorizari turbo de atata vreme, incat nici la un upgrade nu s-au mai gandit, le-au lasat asa in plata domnului, la fel ca si cheia tip ''briceag'' , care nu s-a mai schimbat de 14 ani in coace ( stiti voi la ce Companie ma refer ) . Si acum sa vina Toyota , o marca ''asa'' slab pregatita in acest domeniu al ''motorizarilor supraalimentate'', sa le svante in fata europenilor unul dintre cele mai performante motoare turbo de pe piata cu cel mai ridicat raport de compresie si evident cu posibilitatea functionarii in doua cicluri de combustie, si care evindent sa opereze in functie de sarcina la care este supus si de gradul de solicitare al motorului, asta ce va inseamna ? Va insemna ca motorul va fi capabili sa scoata avantaje in mai multe etape : consum scazut de combustibil, performante si fiabilitate. Si acum contra : Designul exterior frontal ma duce cu gandul la Renault Megane facelift, in rest masina este OK , exact ca orice Toyota : Pret accesibil, dotari decente si robustete.

  • vianu, marţi, 03.03.2015 17:30

    @Andy pai ce sa zic...s-au pus mai greu in miscare. Dar n-au planat o turbina intr-un motor de " drujba" si il flutura drept "ultimate engine". Raportul de compresie, modul dual de functionare..."mizilicuri" cum s-ar zice. Ca si utilizator de motor "subnutrit" de 1L turbo chestiile astea japo imi fac cu ochiul si cine stie....poate in viitor. Sper din tot sufletul sa lucreze si la textura materialelor din interior, dupa mine, unul din pc slabe ale modelelor base-medium ale celor de la Toyota.

  • @Andy, miercuri, 04.03.2015 13:10

    in anii 80 japonezii erau majoritari in motorizari turbo, ca sa nu amiomntesc si o legenda... supra.

  • rainman, miercuri, 04.03.2015 19:17

    Dincolo de orice polemici legate de design, eu chiar nu inteleg de ce insista cu ceasul ala electronic cu cristale lichide gen dacia 1310. Ma depaseste...

  • scamel, luni, 06.04.2015 09:35

    @ AM Poate totusi este o greseala si ciclul atkinson ramane la hibrid ma intereseaza corola si fiind foarte apropiate poate apare pana in toamna. dar fara complicatii de acest gen.

  • mda, sâmbătă, 13.06.2015 00:24

    Mare descoperire. VW are de foarte mult timp motorul pentru care a luat de 6 ani premiu la categoria 1.4 , care are tehnologia ACT merge in 2 cilindri si la nevoie in 4. Compresie de 10 are si 1.2 TSI. Parca au inventat roata. Marian Nedelcu de unde atata euforie ? :)