Renault Kadjar, noul crossover francez, se prezintă: motorizări, informaţii, galerie foto completă (update)
Renault a dezvăluit astăzi noul Kadjar, propunerea sa pentru segmentul SUV-urilor compacte. Modelul va fi disponibil din vară şi va beneficia de tehnologii avansate, cum ar fi blocurile optice faţă cu iluminare completă LED.
În urmă cu numai câteva zile, Renault a anunţat oficial debutul său în segmentul crossover-elor compacte prin introducerea noului Kadjar. Un nume ciudat, care este format din Kad (inspirat de quad) şi Jar, o referinţă la cuvintele din limba franceză "agile" şi "jailir".
Renault Kadjar este numele noului crossover compact din gama constructorului francez
După o campanie intensă de promovare pe reţelele sociale, crossover-ul compact din Hexagon a fost dezvăluit oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Francezii vor să profite de pe urma creşterii de care se bucură segmentul SUV-urilor (în 2014, una din cinci maşini noi vândute a fost un SUV) cu un produs complet nou, inspirat însă de filosofia de design introdusă de Laurens van den Acker, şeful departamentului de creaţie Renault şi artizanul noii feţe a gamei constructorului.
Văzut în primul rând ca un frate mai mare al actualului Captur, era şi normal ca noul Kadjar să împrumute din liniile de design ale fratelui mai mic. Fără a uita însă de prezenţa atletică a fratelui mai mare Koleos, prezent şi el în continuare pe piaţă.
Frate de platformă cu popularul Nissan Qashqai
Dezvoltat pe platforma comună CMF (Common Module Platform) a Alianţei Renault-Nissan, noul Kadjar împărtăşeşte dedesubturile cu, poate, cel mai popular model al momentului în categoria SUV-urilor de segment C: Nissan Qashqai.
Cu o lungime de 4.45 de metri, o lăţime de 1.84 metri şi o înălţime de 1.6 metri, noul Kadjar împrumută elemente de design de la conceptul DeZir, combinate cu o nouă culoare de caroserie, Flame Red, folosită special pentru lansare.
Dacă partea frontală supradimensionează parcă grila lui Captur şi adoptă blocuri optice agresive cu lumini full LED, profilul este muscular, cu bosaje largi şi beneficiază de pragurile lucioase ale lui Renault Clio. Stopurile au un design diferit şi dispun şi ele de lumini LED, dar tot se inspiră din liniile văzute pe actualul Clio. Alura de SUV este sugerată de protecţiile din plastic pentru partea inferioară a caroseriei, de jantele mari de până la 19 inch şi de garda la sol generoasă, de 19 centimetri.
Cel mai spaţios interior din segment
Interiorul este similar modelelor Renault actuale, cu un instrumentar de bord color şi cu un sistem multimedia R-Link poziţionat în centrul planşei de bord. Este acelaşi sistem R-Link instalat şi pe Scenic, echipat cu recunoaştere vocală, aplicaţii, conexiune pentru telefon şi navigaţie. Pe consola centrală îşi găsesc locul frâna de mână electronică şi rotiţa prin care se face selectarea între cele trei moduri de rulare: 4x2, Auto sau Lock.
În materie de spaţiu, Kadjar va beneficia de un portbagaj de 472 de litri şi de spaţii de depozitare de 30 de litri în interiorul habitaclului. De asemenea, pe locurile din spate maşina oferă o înălţime de 910 mm şi 1456 de mm la nivelul umerilor, cele mai mari valori din segment.
Kadjar promite şi escapade off-road
La capitolul motorizări, Kadjar nu aduce mari surprize şi anunţă două unităţi diesel dCi şi o benzină turbo TCe. Toate motoarele vor avea Start-Stop standard şi beneficiază de sisteme care recuperează energia pierdută la frânare. În variantă diesel, crossoverul Renault va fi disponibil în două versiuni, de 110 şi 130 de cai putere. Dacă motorul dCi de 110 CP poate fi comandat exclusiv în versiune 4x2 (cu manuală sau automată cu dublu ambreiaj), versiunea de 130 CP are în meniu şi integrală, dar nu şi cutie automată.
Iubitorii SUV-urilor pe benzină se vor putea baza pe o versiune de 130 de cai putere a motorului TCe de 1.2 litri. Cuplul maxim este de 205 Nm, iar transmisia oferită este exclusiv manuală cu şase rapoarte.
Kadjar promite şi câteva escapade în off-road, graţie unor unghiuri de atac şi degajare de 18, respectiv 25 de grade. Nu lipsesc protecţiile pentru partea inferioară a caroseriei. Şi pentru că maşina se vrea a fi manevrabilă şi în mediul urban, Renault promite un diametru de bracare de 10.72 metri.
Primul Renault produs şi în China
Noul Renault Kadjar va fi construit la uzina Palencia din Spania, care exportă în prezent 83% din producţie în peste 50 de ţări pe cinci continente. Totuşi, acesta nu va fi singurul amplasament de producţie. Crossover-ul va deveni şi primul Renault construit în China. De naşterea sa se va ocupa uzina din Wuhan, creată cu ajutorul partenerului local Dongfeng, gata să ofere o producţie de 150.000 de maşini pe an.
Versiuni speciale: Kadjar XMOD şi Kadjar Bose
Renault a anunţat în comunicatul de presă aferent debutului lui Kadjar la Salonul Auto de la Geneva intenţia de a oferi un sistem audi 7.1 Bose pentru noul său SUV. În plus, variantele cu tracţiune faţă ale lui Kadjar vor fi oferite cu sistemul opţional Extended Grip în componenţa unui pachet, acesta din urmă făcând evident referire la variantele XMOD, prezente pe fraţii mai mici de gamă Captur şi Scenic. Respectivul sistem are trei moduri de rulare: Expert, şosea şi teren accidentat. În funcţie de modul ales, este reglată intervenţia sistemului de control al tracţiunii şi comportamentul ESP-ului, pentru a asista şoferul la ieşirea din mici împotmoliri pe suprafeţe cu aderenţă slabă.
Variantele XMOD ale lui Kadjar vor avea anvelope dedicate M+S în standard şi prezintă ornamente specifice pe caroserie. Sunt aştepate ornamente dedicate şi la nivelul habitaclului, cu toate că acestea nu se vor diferenţia foarte puternic de versiunile standard ale SUV-ului compact de la Renault. În orice caz, este interesantă alegerea introducerii în ofertă a unei variante cum este XMOD pentru un SUV care este oferit şi cu tracţiune integrală.
Via Renault
Imi place mult, voi incerca ca aceasta sa fie viitoarea mea masina peste cativa ani.