Mercedes-Benz GLE, primul rival direct al lui BMW X6, se prezintă

Publicat miercuri, 10.12.2014 10:58 de Sebastian Toma

Mercedes-Benz a prezentat primele imagini şi informaţii oficiale ale lui GLE Coupe. Modelul este primul rival al lui BMW X6 şi este primul Mercedes denumit după strategia cea nouă a mărcii germane.

Mercedes-Benz GLE Coupe a fost prezentat astăzi, cu o lună înainte de debutul public de la Salonul Auto de la Detroit. Modelul este primul rival direct al lui BMW X6, un SAV care a ajuns deja la a doua generaţie, şi este descris de reprezentanţii mărcii din Stuttgart ca fiind o combinaţie frapantă între un crossover şi un coupe. Caroseria cu cinci uşi a modelului are o linie dinamică a plafonului şi un posterior inspirat de cel al lui S-Klasse Coupe, în timp ce partea frontală iese în evidenţă printr-o grilă de dimensiuni mari care încadrează sigla mărcii cu o bară orizontală cromată, complementată de un set de fante de aerisire de dimensiuni mari amplasate sub blocurile optice inspirate de cele ale lui GLA.

Posteriorul aminteşte de S-Klasse Coupe.

Noul GLE va fi lansat în compania mai multor motorizări, care vor livra între 258 CP şi 367 CP. Motorizarea entry-level este numită 350 d 4Matic şi este succedată de alte versiuni: 400 4Matic şi 450 AMG, cel din urmă fiind în echiparea primului model AMG Sport creat vreodată. Reprezentanţii mărcii germane au fost zgârciţi în declaraţii privind specificaţiile, dar ştim că versiunea 400 4Matic a lui GLE reprezintă un motor V6 twin-turbo de 3.0 litri care asigură 333 CP şi 480 Nm, în timp ce versiunea 450 AMG are tot un V6 twin-turbo de 3.0 litri, dar care asigură 367 CP şi 520 Nm. Versiunea din urmă este echipată cu o transmisie automată cu nouă trepte în standard.

În standard, GLE Coupe are jante din aliaj de 20 de inch. Opţional, pot fi comandate şi jante de 21 sau de 22 de inch.

Habitaclul primului rival direct al lui BMW X6 prezintă numeroase accente sportive şi beneficiază în continuare de spaţiul pe care îl asigură un SUV al segmentului E. Încă de la echiparea standard, modelul GLE prezintă scaune şi volan sport, un nou tip de ecran al multimedia şi numeroase ornamente din aluminiu sau lemn, în funcţie de varianta dorită de client. Noul sistem multimedia are şi un afişaj care prezintă acceleraţia longitudinală şi lateral, precum şi unghiul de bracare al roţilor, subliniază cei de la Mercedes-Benz.

Habitaclul lui GLE ne întâmpină cu eleganţa cu care ne-au obişnuit cei de la Mercedes-Benz în cazul modelelor de segment E.

În cazul variantei 450 AMG, GLE Coupe prezintă un sistem de selectare a modului de rulare cu cinci setări: Individual, Comfort, Slippery, Sport şi Sport +. Cuplarea celui mai sportiv mod de rulare ”accentuează acustic” schimbarea treptelor de viteză, iar instrumentaţia de la bord promite un răspuns mai rapid în acest mod. Cea mai sportivă versiune a lui GLE Coupe prezintă şi piele nappa la bord, alături de pedale din oţel inoxidabil şi ornamente din fibră de carbon cu accente piano black.

Via Mercedes-Benz

  • Andi, miercuri, 10.12.2014 11:20

    Cam dezamagit...

  • ioi, miercuri, 10.12.2014 11:37

    e un pic grasut, dar in varianta cu pachet amg arata chiar ok

  • vianu, miercuri, 10.12.2014 11:39

    nu stiu...ma uit la modelele astea, X6, noul GL, etc si nu inteleg ce este EXACT in capul designerului. Defapt nici nu cred ca vrea sa aiba ceva in cap. Masinile astea par construite pentru a se mula perfect pe necesitatile consumatorului (un anumit tip de consumator). Designerul numai vrea sa transmita CEVA, compania NUMAI ARE o filosofie de design, nu se mai doreste EDUCAREA clientului intr-un anumit sens. NU, totul este pentru piata. Daca piata cere un KKT pe roti, il oferim. Sa nu fiu inteles gresit (cu toate ca asta r putea fi prima reactie) dar in ultima vreme, cel putin la nivel de constructori de top acestia par sa se dea in stamba cu buna stiinta. Ca si X6 si acest GLE este un melanj de detalii de bun simt, de bun gust, de craftship la cele mai inalte cote alaturi de cocalarism, tiganeala, decadenta si perversiune vizuala N-am sa detaliez ce imi place si ce nu la modelul asta dar am aceeasi senzatie ciudata cand intr-o creatie al lui der Rohe (sau ceva de genu' asta) as gasi mileul cu pestele de sticla pe o masa si o Rapirea din Saray pe un perete din living. dar gusturile nu se discuta....

  • mircea1380, miercuri, 10.12.2014 11:47

    @vianu: vezi ca este o diferenta intre "nu mai" si "numai", chiar scrise cu litera mare... :-)))

  • mog, miercuri, 10.12.2014 11:54

    nu ca merc ar da 2 bani pe parerea mea dar, bai baiatule, e urata cu spume

  • someone, miercuri, 10.12.2014 11:59

    uitandu-ma la X6 si la GLE sper doar ca volvo sa nu faca un XC90 coupe

  • mm, miercuri, 10.12.2014 12:10

    vianu a spus cam tot ce era de spus, bravo.

  • zexe, miercuri, 10.12.2014 12:14

    daca chinezii copiaza modele (replici,pana la urma),nemtii copiaza idei...ce le iese...se poate admira in aceasta stire.

  • I M, miercuri, 10.12.2014 12:24

    Este o copie grosolana a lui X6 ,cea ce priveste exteriorul, la interior intradevar gasim acea eleganta plus un aer putin sportiv si calitativ. Dar repet exteriorul este deprimant, in afara ca este urat si-ar dori sa semene cu rivalul de la BMW. Nu sunt un fan inebunit al marcii BMW dar pot spune cu mana pe inima ca Mercedes a dezamagit mult cu acest model. Pacat !

  • ramirez, miercuri, 10.12.2014 12:32

    Sigur l-a desenat ponta altfel nu inteleg de ce au facut o masina exact ca x6!!!!

  • Ovidescu, miercuri, 10.12.2014 12:49

    Masina asta trebuia sa se numeasca Mercedes X6, nu Mercedes GLE!

  • tzenu_bmw, miercuri, 10.12.2014 13:10

    cam dezamagitor frate sa ai in 2015 la un SUV Mercedes butoanele pt deschiderea geamurilor de la C-Klasse din 2002....exact aceleasi butoane in aceeasi configuratie....... iar tableta multimedia probabil ca 'sta' cel mai urat pe acest model dintre toate 'mercedesurile' de ultima generatie........ forma generala a masini nustiu cum sa explic parca e cam adunata la mijloc...... nu prea 'paleste' bine aceasta masina.......nota 5...........

  • serjio, miercuri, 10.12.2014 13:47

    ce uritenie, daca au vrut ceva deosebit, neaparat sa copie un X6?

  • Io, miercuri, 10.12.2014 14:11

    x6 si gle doua masini urate pe care mi le doresc.

  • Tibi, miercuri, 10.12.2014 14:26

    eu cred ca Infinity FX a fost mereu rival cu X6, el a fost primul iar silueta coupe a lui FX e mult mai reusita.

  • ion, miercuri, 10.12.2014 14:42

    Urataaaaaaaaa pt proprietari iubitori de manele Salam si Minune stau in rand deja

  • Cyrus, miercuri, 10.12.2014 14:49

    Sunt de acord cu ce a spus vianu. Probabil nici designer-ul nu a fost bucuros sa primeasca aceasta sarcina, ca sa deseneze cat mai "frumos" ceva grotesc, dar deh, asa a primit comanda de la sefi, pentru ca sunt potentiali clienti carora le place asa ceva. Iar pentru sefi banii conteaza foarte mult...

  • mitza, miercuri, 10.12.2014 14:55

    dupa ce am vazut acest GLE , pot spune ca X6 e opera de arta..

  • kk, miercuri, 10.12.2014 14:56

    asa cum am mai spus ,mercedes cred ca este singurul producator premium care se prostitueaza in toate pozitiile pe un covrig.Nu de acum!! De mult face asta!

  • Tibi, miercuri, 10.12.2014 15:01

    dupa parerea mea, un Mercedes e doar S-class, E-class, CL , CLS , SL si cu putina indulgeanta C-class. restul sunt ceea ce a zis Vianu. A-class, GLA, GLK ... astea sunt datoria lui Ford sau VW. mercedes e despre limuzine si rafinament.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 10.12.2014 15:11

    Se vede de la departare ca e mai elegant ca X6. X6 e chiar o masina groteasca si badarana .

  • Scorpionul.negru, miercuri, 10.12.2014 15:14

    ps. Unde e Mercedes de odinioara ? Unde sunt 280 sl-urile ? S600 care erau mai luxos ca Rolls ul ? Unde e 300 -ele ala nemuritor ? S-au dus de mult vremurile cand Mercedes fabrica masini. Acum totul e de consum si facut ieftin dar la un pret mare. Pacat !

  • dan_grc, miercuri, 10.12.2014 15:40

    După cum spuneam acum câteva zile, concurentul lui X6 din partea Mercedes va fi asemănător, cel puțin profilul, nu are cum să iasă altfel, privind totuși din fața si spate parcă a ieșit mai rău. Aștept cu nerăbdare și modelul concurent de la Audi :P.

  • Sorin, miercuri, 10.12.2014 15:56

    Imginile de cele mai multe ori nu seamna cu ce vezi in realitate.... Cuplurile mi se par anormal de mici sau este o eroare. Motorul diesel de 3000 de pe ML are 620 Nm inca de la 1600 r/m si nu este twin turbo , asa ca pana nu fac motor diesel de 3000 twin....nu dau ML-ul. Dupa mine ML-ul este un mix de eleganta si nerv. Dar gusturile la masini si femei.....nu se dicuta....

  • rov, miercuri, 10.12.2014 16:14

    Parca-i lucrarea de doctorat a lui Plagiatore. Merci x6...

  • rov, miercuri, 10.12.2014 16:20

    si de pe bordul acela inalt parca lipseste ceva... un catesul, din ala miscator din cap...:))) ;

  • esel, miercuri, 10.12.2014 16:26

    Mercedes creaza un rival pt X6 si voi ii acuzati ca au copiat BMW? Probabil si E-Klasse e copie a Seriei 5 dupa rationamentul asta. In fine, masina e urata cu spune, degeaba au incercat sa impuna eleganta si rafinamentul tipic Mercedes. BMW a cautat sa ofere un SUV bazat pe sportivitate si le-a iesit(chiar daca au cumparat-o cocalarii...). Dar GLE nu pare sa ofere asta. Nu arata a masina cu valente sportive, iar eleganta pe care au incercat sa o imprime nu se potriveste deloc.

  • Andrei, miercuri, 10.12.2014 16:37

    Masina asta sugereaza "sa ai bani si sa calci pe acceleratia aia sa ii sara pistoanele prin capota,poate i se mai schimba designul"...banuiesc ca are comfort si o multime de tehnologie,dar forma este de masina amfibie.

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 10.12.2014 16:56

    Si uite asa maestrul Nicolae Guta si briliantul Florin Salam va fi prezent in noul model GLE pe care proprietarii romani il vor cumpara (tristul adevar). Mi-as dori si eu unul, dar parca este un S-class Coupe care a mancat 5 ani de la fast food. Macar X6 avea o identitate proprie. Fata, spatele, profilul, aveau un design unic, nemaivazut pe BMW pana in acel moment. Sau oricum erau mult mai diferentiate fata de restul produselor oferite de bavarezi. Una peste alta, astept sa-l vad live. Pe mine noul S-class m-a dezamagit la capitolul design exterior comparativ cu bijuteria din 2012.

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 10.12.2014 17:07

    Dar o sa aibe succes, fiindca noul X6 lasa mult de dorit fata de precedentul la capitolul design.

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 10.12.2014 17:15

    @tzenu_bmw: Sa sti ca acuma m-am uitat la anunturi la C-class din anul 02-07 si nu este la fel, era o poza fix la butoane facuta, parca stia ca vreau sa le vad :)). Insa in privinta tabletei alea, mercedes a facut cea mai proasta alegere cu, chinezaria aia de 2 lei. Cat de frumos imbina una cu bordul navigatia pe modelel precedente, era integrata in bord, sau se plia in bord. Acuma au fixat-o cu 2 suruburi de 10 si arata foarte urat, pana si loganul o are integrata in bord. Gurile alea de aerisire de pe centru, seamana putin cu xc90 si ar semana izbitor daca ar avea navigatia integrata ca la volvo. Eu din acest motiv nu mi-as cumpara un mercedes din generatia aceasta, navigatia aia pe mine ma zgarie pe retina. PS: UNDE-I BUTONUL EDIT ???????????????????????????? AM TOT CERUT EU SI MAI MULTI COLEGI INSA NIMIC ! Va fac eu daca nu stiti cum, ca nu-i asa greu de facut, niste coduri, formulare si se rezola problema...

  • Soferu", miercuri, 10.12.2014 18:28

    Doamne... devin patetici astia de la Mercedes... Nu e de mirare ca din liderul segmentului premium, a ajuns pe locul 3 acum (dupa BMW si AUDI)

  • MuresMures, miercuri, 10.12.2014 19:24

    Bine ca cand chinezii copieaza vre-un model sarim pana la cer... acum cand MB copieaza e liniste si pace...

  • zarnesteanu, miercuri, 10.12.2014 19:33

    Ma intreb daca sunt singurul dintr-un milion caruia ii plac ambele, si X6 si GLE. Cel putin ultima generatie de la BMW este superba. Voi le-ati vazut si live, sau numai in poze? Despre Mercedes o sa ma pronunt doar cand o sa-l vad in realitate. Pana atunci, gust comentariile :):):) Din pacate pentru Mercedes, masina asta este atat de speciala, incat mereu o sa fie asociata cu BMW. Dar pana acum, imi place ce vad. Deasemenea, celor carora nu le place tableta, ati vazut-o vreodata din interiorul unui Mercedes nou? Oricare, C, SLK, etc...

  • mayor, miercuri, 10.12.2014 20:36

    Fceti pariu ca asta o sa fei una dintre(daca nu cea mai vanduta )masina Mercedes din Romania?

  • Claudiu, miercuri, 10.12.2014 21:03

    Eu ,care vin dupa 13 ore de alergatura(in sensul sa muncesti si sa-ti dai si urmaresti interesul)nu mai am energia de a comenta pertinet,spun doar atat:la prima impresie,urata de vomiti,incearca sa fure din clientela lui X6 cu care pare a fi un frate geaman ,dar renegat de parinti,un fiasco de design,DAR nu stim cum va arata live...Una ,peste alta,pare a fi o balega.Imi cer scuze ,daca am deranjat fanii marcii,DAR PARE A FI O BALEGA.

  • anonim, miercuri, 10.12.2014 21:15

    ce mai avem comentatori care nu-s in stare sa faca un chibrit, dar la mancat cacat sunt experti (pardon) merita premiul nobel

  • inexorabil, miercuri, 10.12.2014 21:38

    Doamne, vino, Doamne, să vezi ce-a mai rămas din…măreaţa industrie auto de odinioară.

  • Dunca, miercuri, 10.12.2014 22:10

    daca fata arata bine, spatele e total nereusit, chiar hidos. X6 e mult mai frumos...

  • @zarnesteanu, miercuri, 10.12.2014 23:43

    Da, am vazut.Am fost la un drive test cu c220 cdi. Asa ceva nu are ce cauta intr-o masina care se vrea premium.

  • edi80, joi, 11.12.2014 00:52

    o fi ea mercedes dar dezamagitor!! arata ca un porcusor de guinea!!! cum a zis cineva mai sus s-a prostit de tot mercedes!!

  • zarnesteanu, joi, 11.12.2014 04:15

    M-am uitat mai atent si in liniste acasa la poze si raman la parerea initiala. Imi place. Chiar foarte mult. Se pare ca singurele comentarii pana acum sunt legate de faptul ca imprumuta prea multe elemente de design din oferta Mercedes. Totusi, daca vrei sa fii consistent si vrei sa-ti pastrezi amprenta personala, cum altfel poti sa procedezi? In fine. Eu zic ca pentru anul 2014-2015 designul este perfect. Ca sa nu mai spun ca la ora actuala SUV-urile compacte se vand pe rupte. Cu CLA si GLA Mercedes au intrat adanc intr-o felie de piata pe care acum 10 ani doar o visau. Iar GLE se pare c-or sa le aduca alti clienti noi. Si surprinzator, am auzit comentarii care il pun inaintea lui X6. Nu stiu ce sa zic, mie BMW imi place deasemenea foarte mult. @@zarnesteanu, daca inteleg perfect ca gusturile nu se discuta, da-mi voie sa detaliez de ce imi place tableta de pe Mercedes. In primul rand masina mea de zi cu zi are 11 ani vechime si unul din lucrurile care imi lipsesc cel mai mult sunt ... butoanele de pe volan. Nu cred ca mai tin minte ultima masina fara "optionalul" asta. Pentru mine ergonomia e cruciala. Confortul interior, etc. Tableta aia daca te uiti atent si ai observat-o la drive-test este foarte la indemana. Este mult mai aproape de tine. Daca era integrata in bord deja trebuia sa te intinzi. La masina nevestei este integrata in bord, arata bine, tot ce vrei dar ... daca vreau sa ma uit la ecran, trebuie sa-mi schimb privirea de pe sosea spre intreriorul masinii. Si nu imi place. Ba chiar devine periculos la viteze mari. Asa cum este acum la modelele noi, exact deasupra bordului, dar sub limita capotei sau a parbrizului este la fix. Nu stiu daca intelegi ce vreau sa spun. Ce mi-ar place ar fi s-o pot orienta spre mine sau spre pasager daca vrea sa se uite la un film, ceva. Si daca chiar e sa comentez negativ la amarata aia de tableta este ca are rama prea groasa, parca nu mai merge pentru ziua de azi. Atat. Bravo Mercedes! Alles Gute :):):)

  • C-G-C, joi, 11.12.2014 12:56

    BMW 1 - MERCEDES 0 Nereusit si total neinspirat acest model de la Mercedes (inclusiv interiorul). Dupa A, C, S as fi crezut ca Mercedes "is back in business" si ca vor reusi sa impuna din nou tendinte, asa cum o faceau in trecut, dar se pare ca m-am inselat si cred ca sunt tot mai disperati in a recupera handicapul pe care il au la "batalia unitatilor vandute". Astfel ca noile modele si viitoarele vor fi doar un raspuns la tendintele de moment ale pietei. Este o strategie riscanta pentru Mercedes, care poate da roade pe termen scurt, insa pe termen lung este discutabil. P.S.: Desi anul asta au beneficiat de la vanzari de aportul noilor A, CLS, C, S se pare ca vor incheia topul vanzarilor tot pe ultima pozitie a podiumului.

  • dan_grc, joi, 11.12.2014 13:57

    Audi este din ce în ce mai aproape, pe primele 11 luni au redus diferența la puțin peste 40 de mii de unități, Mercedes este încă departe la peste 140 de mii unități, deci dacă ne gândim la țintele din 2020,( sau mai devreme) in care atât Audi cat si Mercedes vor să ajungă pe primul loc, șansele mai mari le are Audi.

  • arogantul, joi, 11.12.2014 23:20

    ca sa cmpletez ce spunea vianu, dar pe partea tehnica Deci marele Merc vine in anul de gratie 2015 cu 333 caluti din 3 litri, in timp ce Volvo a lansat deja 320 de caluti din 2 litri, respectiv 400 in varianta hibrida pe noul XC90> Nici nu vreau sa bag in discutie motorizarile de la BMW, ar fi catastrofal pentru Merc. Este evident ca alegerea unui GLE nu se mai face pe criterii obiective, ci pe sigla , adica pe imagine de brand. sau cum a pus problema Vianu, pe cocalarism.

  • zarnesteanu, vineri, 12.12.2014 15:21

    @arogantul, daca vezi in jurul tau numai cocalari care cumpara un anumit lucru, nu inseamna ca in toata lumea asta mare lucrurile stau la fel. Nu e vina ta si nici a altora ca ai cocalari in jurul tau. Daca te muti intr-un loc mai "civilizat" o sa vezi ca acolo acelasi obiect este cumparat si de alt gen de oameni. Ca sa complic un pic ecuatia, si acolo sunt cocalari. Atata doar ca astia prefera obiecte cu sigle diferite. E foarte relativa stampila asta de cocalar. O poti primi chiar tu insuti in cele mai neasteptate momente si pentru cele mai variate motive. Pentru ca nimeni nu e perfect. Nici macar tu insuti, ca judecator al altuia. Mi se par extraordinar de amuzante reactiile oamenilor in clipa in care sunt pusi fata in fata cu ceva nou. Dupa 10-20 de ani, lucrurile se schimba radical, dar atunci nu-si mai aduce nimeni aminte. Sau nu mai recunosc nimic :):):)

  • arogantul, sâmbătă, 13.12.2014 18:03

    @zarnesteanu amice, ai interpretat gresit ce am scris eu, pana nu demult eram fan merc si bmw, si am multi prieteni care au ramas fani ai acestor marci. comentariul meu nu vine de pe pozitia ca numai cocalarii cumpara mercedes sau bmw sau audi sau marca X Ce spuneam eu , si banuiesc ca si vianu vroia sa spuna acelasi lucru, daca nu este asa imi cer scuze si astept sa isi lamureasca si el pozitia, este ca ACEST model de merc este cu precadere cumparat de catre cocalari si tigani cu bani, in romania, iar in afara, pe unde am umblat eu, de catre arabi cu bani multi sau negrotei cu bani multi, adica cocalarii vestului salbatic

  • zarnesteanu, duminică, 14.12.2014 21:53

    @ e bine ca te-am inteles gresit. Totusi, daca ai fost atent, in lumea cu "arabi si negri cu bani multi", probabil ai observat ca "minoritatile" astea "vizibile" prefera cu precadere alte masini. Deh, au si cocalarii emancipatii lor. Aia poarta "decat" lexus, acura, infiniti. Deja Mercedes si BMW se pot simti marginalizati. Cat despre motorisca de doar 333 cp, daca ai citit articolul cu Q7, probabil ai observat ca si Audi are tot 333 cp dintr-un 3.0l TFSI. Mercedes are intre altele un 2.0l de 360cp, dar la clasa asta a lui GLE 333cp sunt suficienti. Masina e destul sa fie un pic mai agila. Daca vrei super sport, scoti banul sau te multi in alta categorie.