Opel Karl: imagini și detalii oficiale cu înlocuitorul lui Agila, așteptat să coste sub 10.000 de euro (update foto, info)
Cu un preț de pornire estimat la sub 10.000 de euro, noul Opel Karl promite să fie cel mai ieftin produs din oferta germanilor. Va oferi spațiu pentru cinci pasageri și un motor pe benzină cu trei cilindri.
După ce a pregătit publicul cu un teaser, publicat la începutul lui septembrie, Opel a dezvăluit astăzi noul Karl. Este vorba despre cel mai accesibil model din gama Opel, prețul său de pornire urmând să se situeze sub 10.000 de euro.
Mulți vor înțelege că au în față și un înlocuitor al vechiului Opel Agila. Cu o lungime de 3.68 metri și spațiu capabil să găzduiască cinci persoane, noul Karl este o nouă propunere Opel în segmentul mic alături de Corsa și Adam.
Echipare standard generoasă
Botezat după fiul lui Adam Opel, fondatorul mărcii din Russelsheim, Karl beneficiază de aceeași filosofie de design sculptural și funcțional al brandului, cu blocuri optice mari și linii ascuțite. Caroseria va putea fi comandată în zece culori de caroserie, iar jantele vor avea dimensiuni cuprinse între 14 și 16 inch.
Interiorul va miza pe o planșă de bord orientată către șofer, dar și pe o senzație de habitaclu aerisit și generos. Lista de dotări standard va fi una foarte generoasă pentru acest segment, incluzând aici sisteme de siguranță ca ABS, ESP și asistent la pornirea din rampă.
Portbagajul lui Karl poate găzdui 940 de litri dacă bancheta este rabatată, un nivel foarte ridicat pentru o maşină care abia depăşeşte 3.5 metri lungime.
Lista de echipamente continuă cu proiectoare de ceață și iluminarea în viraje și cu o direcție ajustabilă, cu mod City, care permite manevrarea mai ușoară a volanului în zonele urbane. Echipările superioare vor dispune și de scaune încălzite, volan încălzit, trapă, cruise control și deja popularul sistem multimedia IntelliLink, care permite integrarea telefoanelor inteligente cu Apple iOS și Android.
Karl surprinde la nivel tehnologic prin adoptarea unor soluţii care nu au mai fost regăsite niciodată în zona mini. Vorbim de un sistem de avertizare la părăsirea benzii (opţional), de asistent de parcare sau de cruise control cu limitator de viteză.
Motor nou, cu trei cilindri
Și pentru ca oferta să fie una cu adevărat atractivă, Opel va așeza sub capota lui Karl și un motor de generație nouă, pe lângă unitățile deja cunoscute. Este vorba despre un propulsor Ecotec cu trei cilindri, de 1.0 litru, capabil să ofere 75 de cai putere, administrați cu ajutorul unei transmisii cu cinci rapoarte. Șasiul a fost calibrat în ton cu această unitate și promite să mizeze mai mult pe confort. Consumul anunţat de Opel pentru acest propulsor este de 4.3 litri/100 km
Noul Opel Karl va fi disponibil pe piața europeană, implicit și în țara noastră, începând cu vara anului viitor. Pe piața din Marea Britanie, acolo unde brandul Opel este cunoscut sub numele Vauxhall, noul Karl va fi botezat Viva. Prețul de pornire, mai mic de 10.000 de euro, confirmat oficial de Opel, va fi valabil și pentru piața din România.
Tot scump ramane la un pret de pornire de sub 10.000 euro. Deja daca punem optionale sa arate ,,a masina" o sa sara usor de 12-13.000euro. Si este 1.0 , 75cp, 3 cilindrii. Asteptam alternativa Suzuki (daca mai continua ,,fratietatea" Agila-Wagon R, Agila-Splash), care probabil va fi mai ieftina. Sunt putin nelamurit cu provenienta motorului ? Sa fie 1.0 de la Opel optimizat asa de mult sa aibe 75cp sau sa fie indestructibilul 1.0 de la Suzuki, care are niste consumuri spectaculoase si ar face invidios si un diesel ?