Şeful Daimler: "Nu vrem să preluăm conducerea Aston Martin"
Dieter Zetsche, şeful concernului Daimler, a infirmat zvonurile care anunţau o potenţială preluare a mărcii Aston Martin în urma parteneriatului tehnic semnat cu britanicii.
Dieter Zetsche, şeful concernului german Daimler, a infirmat zvonurile care sugerau o potenţială preluare a mărcii britanice Aston Martin. Anumite voci din industria auto anunţau o posibilă preluare a Aston Martin din partea celor de la Daimler, după ce germanii au achiziţionat 5% din acţiunile mărcii din Gaydon şi au semnat un parteneriat tehnic prin care le furnizează motoare şi tehnologii englezilor. Zetsche a refuzat într-un mod interesant posibilitatea preluării Aston Martin, susţinând că nu ar putea să facă nimeni o treabă mai bună la conducerea companiei decât actualii lideri ai acesteia. Zetsche şi-a motivat afirmaţia prin faptul că Mercedes-Benz vinde peste un milion de unităţi pe an, în timp ce Aston Martin vinde 4.000 de unităţi pe an, iar diferenţa enormă între volumele realizate ar aduce doar probleme pentru compania germană.
POVEŞTI AUTO: 100 de ani de Aston Martin - între faliment şi One-77
Daimler şi Aston Martin au un parteneriat tehnic prin care nemţii le furnizează britanicilor componente electrice şi electronice, alături de motorizări V8 dezvoltate de divizia AMG. În cadrul parteneriatului tehnic, Daimler a primit cinci procente din acţiunile Aston Martin. Unele surse anunţă dezvoltarea la comun a unui SUV programat să debuteze în 2017 şi să fie vândut de britanicii Aston Martin. În trecut, acel model era specificat ca fiind bazat pe platforma lui Mercedes-Benz GL şi vândut sub marca Lagonda, deţinută de britanicii de la Aston Martin, care au prezentat şi un concept care să reprezinte o potenţială direcţie pentru primul model Langonda modern.
Aston Martin nu renunţă la motoarele V12 şi refuză hibrizii
Aston Martin: "Vom redeveni profitabili după 2016"
Conducerea mărcii Aston Martin s-a schimbat la începutul lunii trecute, când Andy Palmer, fostul şef al departamentului de planificare de la Nissan, a preluat conducerea companiei britanice. O coincidenţă a parteneriatului dintre Daimler şi Aston Martin este faptul că Andy Palmer, noul şef al mărcii britanice cu care germanii au un parteneriat tehnic, a lucrat în trecut pentru Nissan, un alt partener al conglomeratului german. Palmer are sarcina de a ridica volumul anual de vânzări la 7.500 de unităţi pe an şi de a conduce lansarea noii game a producătorului din Gaydon, care va avea loc prin intermediul unei noi platforme tehnice, pe care vor fi bazate viitoarele modele.
Aston Martin Lagonda Taraf: sedanul cu care brandul britanic renaşte oficial în Orient
Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto