România va avea 56 de kilometri de autostradă noi la finalul anului curent

Publicat marţi, 11.11.2014 17:42 de Sebastian Toma

Reducerea plăţilor la o treime din valorile din 2013 a dus la un bilanţ nefericit pentru România în materie de autostrăzi, doar 56 de kilometri urmând să fie inauguraţi până la finele anului curent, mai puţin de jumătate faţă de câţi au fost finalizaţi anul trecut.

CNADNR va recepţiona până la sfârşitul anului curent 56.3 kilometri de autostradă finalizaţi în România, mai puţin de jumătate faţă de rezultatul din 2013, titrează Ziarul Financiar. Cei 56 de kilometri nici măcar nu fac parte din aceeaşi autostradă, reprezentând cumularea mai multor secţiuni ale unor proiecte de autostrăzi din ţara noastră. Vorbim despre două loturi ale autostrăzii Nădlac – Arad, unul de 22.2 kilometri şi altul de şase kilometri, un lot de şase kilometri al autostrăzii Timişoara – Lugoj şi un lot de 22.1 kilometri al autostrăzii Orăştie – Sibiu. Spre comparaţie, în 2013 au fost deschişi traficului rutier 116.07 kilometri de autostradă.

Guvernul României abandonează autostrada Piteşti-Sibiu şi propune Ploieşti-Braşov-Sibiu

Dacă informaţiile de mai sus nu v-au făcut să vă pierdeţi speranţa că vom avea autostrăzi cum se cuvin într-o ţară europeană până la sfârşitul acestei decade, trebuie să menţionăm că anul 2015 va aduce inaugurarea a doar 17 kilometri de autostradă. Tronsoanele deja planificate pentru inaugurare în 2015 reprezintă un lot de 10.6 kilometri al autostrăzii Nădlac – Arad şi un drum de legătură aferent, plus o secţiune de 6.5 kilometri la autostrada Bucureşti – Ploieşti. Acesta din urmă este la nivelul Secţiunii I, km 0+000 - km 19+500. Cel mai probabil, este vorba despre secţiunea lipsă pentru legarea autostrăzii Bucureşti – Ploieşti de Capitală.

Dacia: "Autostrada Sibiu-Braşov în loc de Sibiu-Piteşti ar fi un dezastru pentru noi"

În curs de licitaţie sunt doar trei tontracte de construcţie de autostrăzi, care sunt în prezent în procesul de evaluare a ofertelor în rândul comisiei de evaluare. Licitaţiile respective vizează proiectarea şi execuţia tronsoanelor Ogra – Câmpia Turzii, Târgu Mureş – Ungheni, Ungheni – Ogra şi Suplacu de Barcău – Borş. Acestea fac parte din autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea.

Guvernul a tăiat un miliard de lei din bugetul destinat cofinanţării construcţiei de autostrăzi

Via ZF | Foto

  • world reject, marţi, 11.11.2014 18:26

    Ne iertati domnilor politicieni ca nu putem munci cat puteti dvs fura.

  • Alex, marţi, 11.11.2014 18:54

    "trei tontracte" - tontrate pt. ca sunt semnate de tonti?

  • andrey_1293, marţi, 11.11.2014 19:48

    Wow...la cat au construit anu' asta, pana in 2020 se pot odihni si ei ca au muncit mult.

  • someone, marţi, 11.11.2014 21:23

    si cu cei 65 preconizati pt 2015 ne apropiem vertiginos de 100 km autostrada dati in folosinta......in 2 ANI.... yeeeeee. daca fiecare roman primea 1 euro/ fiecare metru de autostrada promis in ultimii 10 ani, eram acum cu totii multimilionari, nu v-ar fi rusine ?