Guvernul României abandonează autostrada Piteşti-Sibiu şi propune Ploieşti-Braşov-Sibiu
O nouă propunere de masterplan de transporturi al României renunţă la autostrada A1 Piteşti-Sibiu în favoarea autostrăzii Ploieşti-Braşov-Sibiu, titrează Economica.net.
Guvernul României a prezentat o nouă propunere de master plan de transporturi care nu include autostrada Piteşti-Sibiu, informează cei de la Economica.net citând informaţii publicate pe forumul Construim-România. Aceste informaţii prezintă o serie de schiţe ataşate propunerii guvernului României în faţă Comisiei Europene pentru exerciţiul bugetar 2014-2020. În locul autostrăzii Piteşti-Sibiu, vitală pentru transportarea cât mai rapidă a mărfurilor dinspre Bucureşti înspre Vest, guvernanţii propun un traseu Ploieşti-Braşov-Sibiu, al cărei motivaţie este posibilitatea teoretică de a deconcestiona atât Valea Oltului, cât şi Valea Prahovei. De la Sibiu, viitoarea autostradă ar trebui să se lege cu segmentul aflat în construcţie al lui A1, pe traseul Sibiu-Deva-Lugoj-Timişoara-Arad-Nădlac, care ar duce până la graniţa cu Ungaria.
Actuala propunere a guvernanţilor români ar abandona actualul proiect al autostrăzii Piteşti-Sibiu, care era pe coridorul IV paneuropean al exerciţiului financiar 2014-2020 al Uniunii Europene. Autostrada Piteşti-Sibiu ar urma să fie înlocuită de un drum expres, remarcă utilizatorii forumului Construim-România în urma analizării schiţei obţinute de unul dintre membrii comunităţii respective. Pentru respectivul segment de drum, care ar avea 115 kilometri, guvernanţii estimează un cost de 1.977 miliarde de euro. Între timp, autostrada de pe Valea Prahovei care să înlocuiască tronsonul A1 Piteşti-Sibiu, ar avea un cost de 1.92 miliarde de euro, pe când o autostradă pe tronsonul anterior ar fi mai scumpă, spun guvernanţii.
Autorii noului masterplan de transporturi al României au inventat o nouă autostradă, Braşov-Bacău, care ar costa aproximativ două miliarde de euro. Între timp, autostrăzile propuse anterior în alte masterplanuri de transport prezentate de Guvern ar fi transformate în drumuri expres, cum ar fi Ploieşti-Buzău-Focşani şi Târgu Mureş-Iaşi. România are la dispoziţie circa nouă miliarde de euro în exerciţiul bugetar european 2014-2020 pe care poate să îi folosească pentru construcţia de autostrăzi cu finanţare nerambursabilă în procent de 85% din valoarea lor, cofinanţarea naţională fiind de 15%.
Via Economica | Construim-România | Sursă foto: Construim-România
O sa vedem noi pana 2020 autostrada asta cum am vazut-o si pana acum... jigodii...