BMW X5 M şi X6 M primesc o nouă generaţie: 575 CP şi 0-100 km/h în 4.2 secunde

Publicat joi, 30.10.2014 01:10 de Sebastian Toma

BMW X5 M şi X6 M au ajuns la o nouă generaţie. Cele două modele debutează pe piaţă tot împreună şi împart în continuare motorizarea, transmisia şi performanţele. Noile versiuni au 575 CP şi anunţă un consum mixt de 11.1 litri la sută.

BMW X5 M şi X6 M vor primi o nouă generaţie la cinci ani de la debutul comun al versiunilor precedente ale celor două modele la Salonul Auto de la New York. Între timp, X5 M şi X6 M beneficiază de o motorizare mai puternică şi mai eficientă, un interior nou preluat de la actualele generaţii ale modelelor respective şi de performanţe superioare datorită actualizărilor efectuate. Noile X5 M şi X6 M au o motorizare V8Twin Power Turbo de 4.4 litri şi 575 CP, care anunţă emisii de CO2 de 258 grame pe kilometru şi consum de carburant mixt de 11.1 litri la sută. Cuplul maxim al unităţii care echipează cele două modele a crescut cu 70 Nm şi totalizează acum 750 Nm, disponibili între 2.200 şi 5.000 rpm. Datorită noilor resurse, oricare dintre cele două modele poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde. Noile X5 M şi X6 M se pot mândri cu titlul de cele mai puternice şi rapide modele din segment datorită resurselor asigurate de versiunea actualizată a motorizării V8 de 4.4 litri, având un timp 0-100 km/h mai bun şi mai mulţi cai putere decât al rivalilor din segment, Mercedes-Benz ML63 AMG şi Porsche Cayenne Turbo.

Mai precis, BMW X5 M şi X6 M au un timp 0-100 km/h mai bun cu 0.3 secunde decât cel al lui Porsche Cayenne Turbo şi cu 0.6 secunde mai bun decât cel al lui Mercedes-Benz ML63 AMG. Puterea maximă a unităţii V8 împărţite de X5 M şi X6 M este mai mare decât cea a lui ML63 AMG cu 50 CP, în timp ce nivelul de cuplul maxim îl depăşeşte pe cel asigurat de SUV-ul de performanţă din Stuttgart cu 50 Nm. Porsche Cayenne Turbo asigură şi el 750 Nm cuplu maxim, la fel ca X5 M şi X6 M, dar SUV-ul de la Porsche are o putere maximă cu 55 CP mai mică decât cea a gemenilor din Munchen.

Motorizare şi performanţe

Noua unitate M Twin Power Turbo este cu 4% mai puternică decât motorul pe care îl înlocuieşte şi are cu 10% mai mult cuplu, în contextul în care consumul de carburant a fost redus cu 20%. Datorită reducerii consumului de carburant, autonomia ambelor modele creşte cu 26%, totalizând 765 de kilometri. Motorizarea are două turbine twin scroll, conectate la galerii de evacuare cross-bank şi beneficiază de Valvetronic şi de sistemul de injecţie directă de benzină la înaltă presiune. Puterea maximă este atinsă între 6.000 şi 6.500 rpm, în timp ce cuplul maxim este disponibil pe o plajă largă de turaţii, între 2.200 şi 5.000 rpm.

X5 M şi X6 M împart motorizarea, transmisia, sistemul de tracţiune integrală şi performanţele.

Propulsorul beneficiază de un sistem de răcire regândit, care să-i asigure peformanţe optime în orice condiţii de utilizare, fie că este folosit în oraş în trafic bară la bară sau pe circuit. În standard, atât X5 M, cât şi X6 M sunt echipate cu transmisia M Steptronic cu opt trepte, iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Transmisia a fost şi ea regândită şi are funcţia Drivelogic cu trei moduri de funcţionare, care îi permit şoferului să aleagă între economie de carburant, confort sau performanţe. Specificaţiile de mai sus le asigură lui X5 M şi X6 M titlul de cele mai economice modele de performanţă din segment, în ciuda faptului că sunt cele mai rapide şi cele mai puternice oferite în prezent pe piaţă.

Specificaţii tehnice comune BMW X5 M şi X6 M 

Cilindree 4.395
Putere maximă/turaţie 575/6.000-6.500
Cuplu maxim/turaţie 750/2.250-5.000
Transmisie Automată cu 8 trepte
Consum mixt NEDC (l/100 km) 11.1
Normă de mediu Euro 6
Acceleraţie 0-100 km/h (secunde) 4.2
Viteză maximă constructivă (km/h) cu restricţie/fără restricţie 250/280
Capacitate rezervor (litri) 85

Exterior

Profilul lui X5 M. Faţă de versiunea standard, remarcăm cu uşurinţă aripile umflate, fantele de aerisire integrate în aripa faţă, jantele M şi etrierele albastre.

Indiferent că vorbim despre BMW X5 M sau despre BMW X6 M, exteriorul prezintă semnătura diviziei M. Versiunile de performanţă ale celor două modele prezintă o parte frontală cu fante de aerisire de dimensiuni mari, aripi mărite şi linii proeminente pe profilul caroseriei. Ambele modele împrumută blocurile optice de la noul X6, iar caroseriile sunt optimizate aerodinamic pentru performanţe maxime pe şosea. Profilul şi posteriorul celor două modele sunt diferite, dar urmează aceeaşi idee: anvelope mai late pentru spate decât pentru puntea faţă, o evacuare M cu patru ţevi încadată de un difuzor de aer inspirat din motorsport. X6 M prezintă şi un mic spoiler spate pe capacul hayonului pentru mai multă apăsare aerodinamică la nivelul punţii spate. Încă din standard, BMW X5 M şi X6 M sunt echipate cu jante din aliaj de 20 inch, cu finisaj special şi anvelope mixte. Opţional, clienţii pot alege jante M de 21 inch, realizate prin forjare, care beneficiază de acelaşi finisaj special şi de aceeaşi culoare: Orbit Grey.

Posteriorul lui X6 M se remarcă printr-un spoiler spate dedicat, amplasat pe capacul portbagajului.

Interior

Habitaclul noilor X5 M şi X6 M beneficiază de noul volan sport ergonomic dezvoltat de divizia M, alături de o serie de elemente specifice modelelor M, cum ar fi meniul M Drive, butoanele multifuncţionale M de pe volan şi ornamentele sport de la bord. În afară de elementele de mai sus, versiunile M ale lui X5 şi X6 prezintă plafonul antracit din gama Individual, ornamente din aluminiu şi o serie logo-uri M care le disting de versiunile standard al acelor modele, ambele primind o nouă generaţie la finalul lui 2013 (X5), respectiv a doua parte a lui 2014 (X6). În raport cu predecesoarele lor, vorbim despre mai mult spaţiu la bord, un portbagaj mai generos, o poziţie la volan modificată şi materiale de calitate superioară.

Aşa arată interiorul lui BMW X5 M.

Gama de accesorii Individual le permite clienţilor să-şi personalizeze modelele X5 M şi X6 M după bunul plac, oferind o paletă largă de culori şi ornamente pentru interiorul celor două modele de performanţă. De la Alcantara la piele Merino cu granulaţie fină şi cusături contrastante, cei de la BMW Individual pot spune că pun la dispoziţie toate materialele din oferta mărcii din Munchen pentru interiorul lui X5 M şi X6 M.

Iar acesta este interiorul noului X6 M.

Tehnologie

În ceea ce priveşte aspectul tehnologic al celor două modele, X5 M şi X6 M se bucură de toate elementele care vin în ofertele X5 şi X6. De la sistemul de deschidere electrică a hayon-ului şi la spălătoarele de faruri până la sistemul de faruri adaptive cu asistent de fază lungă sau camere video cu funcţie Surround View, BMW oferă întreaga sa paletă de tehnologii pentru cele două modele de performanţă din gama sa.

Comanda sistemului iDrive este identică pentru ambele modele şi se foloseşte la fel ca în cazul oricărui alt X5 sau X6 al generaţiei actuale.

Ca de obicei, sistemul multimedia oferă tot pachetul Connected Drive, care merge de la conexiune de internet până la sistem de navigaţie de ultimă generaţie cu grafică 3D. Aplicaţiile nu lipsesc din sistemul multimedia, existând specificul M Laptimer, care îi permite şoferului să-şi cronometreze tururile de circuit şi să-şi urmărească telemetria în urma unui tur de circuit.

Aplicaţia M Laptimer, lansată odată cu noile M3 şi M4, este disponibilă şi pe noile X5 M şi X6 M şi îi permite şoferului să-şi urmărească evoluţia de pe circuit folosind telefonul mobil. Datele pot fi descărcate pentru comparaţie sau trimise mai departe pentru observaţie.

Via BMW

  • tzenu_bmw, joi, 30.10.2014 08:13

    Look agresiv,performanta incredibila pt. un SUV insa greutatea de 2.3 tone le vei simti la franare,curbe si alte chesti legate de dinamica...... Ce ma deranjeaza la interior e faptu ca au retinut aceeasi nuca a schimbatorului de viteze care arata exact la fel de prin 2005.....incepand cu M5E60 si continuand cu M6 vechiul M3,actualul M5 actualele M3/M4 actualu M6 si acuma cu noile X5M si X5M 9 modele care sunt in clase si/sau generati diferite care impart aceeasi nuca a schimbatorului........e doar o chestie micuta insa pe mine unu ma deranjeaza si mi se pare de prost gust.......e ca si maneta schimbatorului de la Dacia/Renault care incepand de la Megane din 2003 impart aceeasi nuca(tot) a schimbatorului........repet o chestie micuta insa ma deranjeaza....... Ce ma deranjeaza in plus nu e neaparat puterea maxima a noilor SUV-uri M care a crescut cu 20HP ma deranjeaza ca nu au scazut greutatea modelelor.......si deci 2.3 tone e totusi ceva........... in rest masini incredibile,performante.......in 3 cuvinte.... masini de fitze:P

  • Lache, joi, 30.10.2014 08:46

    Poate ne explici tu cum ar trebui sa arate nuca aia. Si pana sa te enerveze cu adevarat nuca aia ,ar trebui sa ai un curte un model din alea enumerate de tine. Ai? Sunt sigur ca nu! Uita-te la ultima fotografie si ai sa vezi cat de mari sunt discurile alea de frana. De restul sistemelor sa nu mai vorbim. Este un bmw de vis,pe care multi il vor,dar pentru ca nu se poate,au ajuns sa zbiere ca e masina de fite.si ii enerveaza o nuca banala! In alta ordine de idei :ai gija pe cine votezi. Multi il vor vota pe ala care are porecla @Impozit.

  • vlad, joi, 30.10.2014 09:10

    va rog sa corectati : "anvelope mai late pentru spate decât pentru puntea spate"

  • tzenu_bmw, joi, 30.10.2014 10:40

    @Lache......nu cred ca as fi un bun design-er.....si nu cred ca ar trebui eu sa le dau idei celor de la BMW.....de asta ar trebui sa se ocupe ei...Nu imi place nuca schimbatorului......nu vad unde e problema si nu cred ca era chiar asa costisitor inlocuirea ei... poate pe tine nu te deranjeaza nuca respectiva insa la bani pe care i dai pe o asemenea masina cu ceva obtionale in plus si sa optezi si pt. linia Individual pretul masini ajunge si la 130k euro........si vine altu cu un bmw(M5) second de 10 ani care la noi in tara deja ajunge sa se numeasca 'cotet de masina'(din prisma varstei masinsii)......si o sa rada hahahahahaha uite ca am aceeasi nuca pt schimbatoru de viteze Si daca eram carcotas(probabil ca asa ma consideri tu)ma legam de motor.....chestie pe care am mai facuto eu in trecut....insa de data asta nu......inteleg chestile cu costurile enorme si emisi si consum si altele........

  • Alex.Seremet.BMW, joi, 30.10.2014 11:39

    @tzenu - te asigur că desginul schibmătorului este diferet faţă de alte modele. Are elemente comune, precum grafica de pe schimbător (are acelaşi sistem/logică de utilizare) şi forma rotundă a părţii superioare. Ultima este un element distinctiv pentru modelele BMW de mai bine de 10 ani. Cu toate acestea există diferenţe între fiecare model în parte, ele doar apar asemănătoare pentru că folosesc acelaşi limbaj de design. Dacă urmăreşti mai multe poze pe net o să observi diferenţele. Acestea fiind spuse, este dreptul tău să îţi placă sau nu un design, aici nu am ce să comentez. Cât despre performanţe şi greutate. În primul rând gretuate a scăzut cu aproximativ 30-40 kg. Masa este una "normală" pentru un SUV de înaltă peformanţă de aceste dimensiuni, aceeaşi valori găseşti şi la competiţie. Apoi performanţele: nu trebuie să judeci motorul numai din perspectiva puterii maxime. În primul rând este mai rafinat - consumul calculat pe ciclul de test UE este cu 20% mai mic. Apoi motorul are o carcteristică de putere şi cuplu net superioare: aici mă refer nu numai la ce putere e livrată, dar şi cum, la ce turaţii se realizează asta. De exemplu puterea maximă este livrată între 6000 si 6500 rpm faţă de un vârf la 6000 rpm la modelul precedent. Consceinţele se văd în reprize, în acceleraţia 0-100 şi o să se vadă în timpul pe Nurburgring. :)

  • Lache, joi, 30.10.2014 11:47

    este interesant modul tau de a gandi.Este interesant si cum te exprimi in scris.Nu mai e nimic de zis.

  • ingerulol, joi, 30.10.2014 12:02

    Wow - arata cu adevarat senzational si agresiv !

  • tzenu_bmw, joi, 30.10.2014 12:35

    @Alex.Seremet.BMW Au mai scazut greutatea cu 30-40kg......si cei aia la un SUV de 2.3 tone?? Range Rover a scazut greutatea cu 350kg cu noua generatie.... Si nu judec performantele din perspectiva puterii maxime a motorului.....chiar deloc......mi se pare o prostie batalia cailor putere.... Si tot ce zic e ca era mai bine sa lucreze(mai mult)la reducerea de greutate.....ceea ce aducea doar benefici si constructorului prin coborarea emisilor de CO2 si pt client care cu siguranta ar fi apreciat un consum mai redus cu pana la 1 litru(sau poate chiar mai mult...... probabil aceste SUV-uri sport de la BMW sunt un vis in materie de dinamica insa cat de bune erau daca erau cu 300 de kilograme mai usoare.......poate vom afla prin urmatoarea generatie.....

  • mowgli, joi, 30.10.2014 13:23

    @Tzenu asa vorbesti de "sa reduca 300 de kg" de parca au pus o vaca pe masina si tot ce trebuie e s-o dea jos. Fii sigur ca pentru a reduce si 50 de kg ai nevoie de inginerie si multi bani investiti tata. Orice reducere de greutate poate insemna rigiditate structurala scazuta sau costuri de productie mult prea mari. Apoi explica-mi care-i rostu ? Cand reduci 300 de kg din 2,3 tone, deja ajungi la seria 7. Daca vrei masina usoara si agila, ia-ti M235i, cine naiba isi cumpara un animal de SUV cu o centrala nucleara sub capota si vrea ceva usor ? Pentru aia iti iei SUV nu ? sa fii impunator, sa stii ca daca intra unu in tine, ai suficienta tabla sa-l tina departe de teasta ta. Apropo, Range Rover cantareste 2330 de KG cu V8 supercharged si 2360 in varianta diesel, deci degeaba au redus ei o tona daca inainte cantarea 3,5 tone ;) Asta cu schimbatorul eu n-o inteleg. E un element de design, facut sa creeze o imagine aparte pentru BMW, se vand inclusiv brelocuri de chei in forma schimbatorului sau alte accesorii. E ca si cum ai spune sa "schimbe dracu grila aia din fata ca parca e la fel la toate modelele, nici stema BMW nu-mi prea place sincer, pai cum ? adica eu cu M6 sa am aceeasi stema ca ala cu 316i ? " Absurd....

  • Alex.Seremet.BMW, joi, 30.10.2014 13:36

    Fuck, mowgli mi-a luat-o înainte. Într-adevăr, nu e important numai cât reduci, dar şi de la ce greutate vii.

  • gg, joi, 30.10.2014 16:25

    @ Mowgli : ' Centrala nucleara sub capota ' :))) ...intelegem ca iti place BMW dar sa fim seriosi , daca un 4.4 l V8 575 cp a ajuns centrala nucleara , inseamna ca s-a intors lumea pe dos . Pana si un motor in 6 cil , de 3.8 l , are cifre asemanatoare ( 560 cp + 750 Nm ) , ce sa mai vorbim de motoarele V12 existente azi pe piata ...alea ce mai sunt , mega-ultra -hiper reactoare ?!!! :))))

  • mowgli, joi, 30.10.2014 17:27

    @gg era o exagerare intentionata menita sa evidentieze faptul ca ai un motor foarte greu sub capota si foarte puternic, mai ales pentru un SUV. Comparativ cu media capacitatii si puterii motoarelor de pe drumuri, eu zic ca e o diferenta notabila nu ? N-are legatura cu BMW sau alta marca, e un motor imens si puternic, acuma daca tu ai 3 masini fiecare cu motoare de 8 litri si ti se pare asta de pe X5 un ou Kinder, ok, eu am doar un motor de 2.0 asa ca pentru mine ar fi o centrala nucleara.

  • gg, joi, 30.10.2014 17:51

    Pai asta evidentiam eu , ca nu este nici foarte greu , nici foarte puternic , cum sustii tu sus si tare ...ba mai mult , in special pt un SUV de peste 2 tone , nu este deloc imens ; nici nu poti compara cu media motoarelor uzuale pt ca pana la urma este un ... M . Sa fim seriosi , au trecut vremurile cand V10-le de 5l de pe M5 facea furori si era intr-adevar un motor de super performanta .

  • gg, joi, 30.10.2014 18:02

    Apropo , turisme cu motoare >= 8000 cmc nu gasesti decat la Dodge si Panther 6 ( asta e istorie de mult ) , asa ca poate am in curte 2 Viper + 1 Ram :)))

  • mowgli, joi, 30.10.2014 18:31

    @GG daca nu-i foarte puternic pentru un SUV, spune-mi care SUV sau SAV de serie este mai puternic si cati cai putere are ?

  • unckle, joi, 30.10.2014 21:53

    Dragilor, de ce va certati voi acum pe comparatii intre nuș-ce litri de cilindree si tone de masina ... aveti cate una din fiecare in garaj si va pare rau ca ati dat banii pe una dintre ele ? chill, ca viata-i scurta iar astea-s putine si nu ajung la toata lumea, nu are rost sa ne agitam degeaba :) Masinile ... ceva "de afara", sunt sigur ca performantele sunt spectaculoase, chiar si pe drumurile noastre care in aceasta campanie nu au prins fonduri de asfaltare. Ca sunt intr-un fel sau altul diferite de rivalii de la MB si VAG, nu ar trebui sa constituie o mare problema - sunt niste masini pe care le cumperi pentru ca vrei (cum zice o reclama de doi lei a lu' reno') nu pentru 0,3s pana la 100km/h ... sa fim seriosi, NIMENI nu merge pe circuit cu ele (la noi pentru ca nu avem, iar la ei pentru ca pe circuit se merge cu 911, M4, SL AMG :) ).

  • ironR, vineri, 31.10.2014 13:17

    am observat ca: 0-100 km/h = 4.2s => consum = 11.1 0-100 km/h = 11.1s => consum = 4.2

  • johnny_Zwee, sâmbătă, 01.11.2014 11:18

    X5 imi place mai mult, e mai spatioasa