FOTO+VIDEO: BMW X5 M si X6 M, cele mai tari SUV-uri din lume!

Publicat duminică, 05.04.2009 21:46 de Mircea Meșter

BMW a dezvaluit informatiile si fotografiile oficiale cu cele mai rapide si performante SUV-uri de serie din lume: X5 M si X6 M.

BMW a publicat astazi fotografiile oficiale ale primelor modele cu tractiune integrala dezvoltate sub sigla diviziei de performanta M: X5 M si X6 M. Pe langa modificarile estetice exterioare si interioare, ambele modele dispun sub capota de acelasi motor: un V8 biturbo de 4.4 litri care dezvolta 555 de cai putere/6000 rpm si 678 Nm/1500 rpm.

Acest motor transforma cele doua SUV-uri in cele mai performante "off-roadere" de pe piata, cu 4.6 secunde pentru 0-100 km/h. X5 M si X6 M reusesc astfel sa il detroneze pe Porsche Cayenne Turbo S, care pana astazi se bucura de prima pozitie in clasamentul oficial al SUV-urilor de serie.

Transmisia de care dispun cele doua noi aparitii ale gamei BMW este una secventiala cu sase trepte, treptele putand fi schimbate fie prin levierul elegant de pe consola centrala, fie prin padelele din spatele volanului. Pentru a fi pe placul tuturor, BMW a dezvoltat trei tipuri de rulare: Drive, Sport si M Manual, cu sau fara Launch Control.

BMW a tinut mortis sa dezvolte doua SUV-uri cu adevarat speciale. Astfel, X5 M si X6 M au primit, pe langa propulsorul de top, sisteme tehnice de ultima generatie: XDrive, Dynamic Performance Control, pachetul de suspensii Adaptive Drive si directia Servotronic. Apropo de suspensii, acestea sunt coborate din start cu 10 milimetri fata de versiunile de serie X5 si X6, ele comunicand insa indeaproape cu pachetele EDC, cu stabilizatorul de ruliu si cu protocolul de transmisie de date FlexRay pentru a optimiza din mers setarile.

Modificarile tehnice se reflecta in designul exterior al modelelor, acestea fiind diferite fata de versiunile de serie. Apar prize de aer frontale mult mai mari, un deflector de aer posterior de dimensiuni enorme si patru tevi de esapament. Cireasa de pe tort este reprezentata de insertiile M de pe caroserie.

In interior, noile X5 M si X6 M dispun de cele mai inalte standarde de calitate, picanteriile M fiind regasite prin forma scaunelor, volanul sport, prin aparitia arhicunoscutei sigle M in zonele-cheie ale habitaclului si prin cusaturile tricolore bleu, verzi si rosii de pe volan.

Una dintre noutatile de top regasite pe versiunile M ale lui X5 si X6 este sistemul Cylinder Bank, prin care inginerii BMW au asezat cele doua turbine si catalizatorul in mijlocul V-ului format de cei 8 cilindri. Castigurile se regasesc la nivelul lungimii si diametrului conductelor de alimentarii si de evacuare. Totusi, presiunea maxima a turbinelor a fost fixata prin computer la 1.5 bari.

Pentru a struni "animalele" de 555 de cai putere, BMW a dezvoltat un sistem de franare care se bazeaza pe discuri ventilate de 396 milimetri diametru pe fata si de 386 milimetri diametru pe spate. Acestea se ascund sub jantele de 20 de inch care au incaltat pneuri run flat 275/40 R20 pe fata si 315/35 R20 pe spate.

Prezentarea oficiala a celor doua noi aparitii in gama BMW M va avea loc la Salonul Auto de la New York.

via | BMW

  • tds, luni, 06.04.2009 00:50
    foarte tare

    Baietii de la divizia M chiar au reusit sa schimbe si look-ul X5-ului, X5 M arata bestial, sa nu mai vorbim de performante. In privinta X6 M, tot o struto-camila ramane, dar na, gusturile nu se discuta...

  • mowgli, luni, 06.04.2009 03:40
    m power

    speechlees.pur si simplu speechless.sunt superbe, amandoua, desi trag mai mult catre x6.modelele sunt superbe, motorul la fel, la fel si pozele.un singur lucru nu-mi place si anume gurile alea de aerisire, stiu ca e masiva si masina dar totusi... parca au fost facute pentru a nu trebui sa eviti pisicile de pe drum.pisica intra direct in gaura, astfel evitand daune masinii.dar lasand gluma, oare nu putea intra motorul ala si sub capota lui m3?si ma intreb oare vor mai reveni cei de la bmw la faimosul propulsor de 6 cilindrii?

  • ..., luni, 06.04.2009 08:16

    Off Road ???? Sigur ?

  • Bogdan, luni, 06.04.2009 08:28
    Frumoase

    Arata f bine ambele dar sunt curios cati litri papa la 100km,avand in vedere ca un M seria 5 ia 24-28l/100km(22l/100 in cartea tehnica) eu dau un pronostic de 30-35l%.Nu se gandeste prea mult la carburant un posibil posesor de X5M, dar sa faci plinul la nici 300km(rezervor 85l/X5) e .....

  • Memphis, luni, 06.04.2009 09:01
    XM

    Consumul la un M cred eu ca este irelevant sincer. Ai 555 cai si aproape 700 nm, si te gandesti la consum ?! Gandeste-te cum faci sa scapi intreg in timp ce mergi de la A la B.

  • SRA, luni, 06.04.2009 09:23

    "Acest motor transforma cele doua SUV-uri in cele mai performante off-roadere de pe piata" Apai mai fratilor daca alea-s off-roadere atunci Toyota Hilux ce o fi?Poate ceva soi de monster truck :)) oricum ar fi bine sa ramanem tot la partea de suv.

  • schumi, luni, 06.04.2009 09:35
    ...totusi carutza

    "Acest motor transforma cele doua SUV-uri in cele mai performante off-roadere de pe piata" Da, dar tot carutza e mai tare :D.

  • ewe, luni, 06.04.2009 09:55
    ewe

    dsds

  • abc_e?, luni, 06.04.2009 10:00
    XM

    mai frumos X5M decat X6M cat despre carutza.... depinde de carutzas ca soferul e autist

  • Andrei, luni, 06.04.2009 10:12
    Pe bune?

    Ma sigur astea sunt off road? ma scuzati ca va intreb in, in afara de titluri pompoase mai stiti sa publicati si altceva? de Mercedes G55 AMG ati auzit? sau nu ca ala nu e BMW si NU e de cocalar? pardon... nu asta e cel mai rapid SUV, si inca ceva, pardon, X6 e SAV ;) G55 AMG tot dinntr-un motor V8 dar ne "turbat" doar aspirat a scos 507 cai putere si ca sa vezi cu astia 507 scoate suta in 4,5 secunde..la naiba cu stirea voastra.... plus ca sa nu mai discutam despre istoria G si cea a X5... asa ca sanki si din acest moment ati mai pierdut un abonat la newsletteru vostru de toata jena..!!!

  • p/u andrei, luni, 06.04.2009 10:28
    p/u andrei

    "G55 AMG tot dinntr-un motor V8 dar ne "turbat" doar aspirat a scos 507 cai putere si ca sa vezi cu astia 507 scoate suta in 4,5 secunde..la naiba cu stirea voastra" ai baut gaz cumva ???? Mercedes de vreo 5 ani nu respira fara Kompressor si ne spui noua prostiile tale ca V8 aspirat natural a scos 507 cp ??? eu cred ca ori esti prost ori nu esti informat normal.

  • Andrei, luni, 06.04.2009 10:38

    Baiete, eu cred ca tu eti redus mintal. Ca sa-l citez pe Moromete: "stai cu capu intre urechi"ca vita... ia intra tu pe site-u asta : http://www.mercedes-amg.com/#/g55-specs sterge-ti mucii de la nas si mai vb dupa despre masini. retardatule si sa-ti mai povestesc ceva: ai sa razi de prostia ta, dar si c63 amg tot aspirat e...si lista continua citeste in continuoare automarket si ramai la loganu tau...

  • Jack, luni, 06.04.2009 10:57
    urate

    Daca pur si simplu taiau cu faiul fata de pe X6M si o puneau pe X5M ar fi iesit ceva aproape perfect (perfectiunea nu exista)

  • Florinache, luni, 06.04.2009 11:03
    PT ANDREI

    Andrei, faptul ca apreciezi mai mult G 55 AMG decat cele 2 modele M e absolut normal, insa cand lansezi o parere pe care o contrazici cu propriile argumente, dai dovada de multa prostie. Pe pagina http://www.mercedes-amg.com/#/g55-specs scrie in felul urmator: Fuel preparation : Electronically controlled petrol injection, supercharged.

  • Crysty, luni, 06.04.2009 11:41
    turbo vs aspirat

    Ultimele motoare de pe Mercedes AMG sunt urmatoarele : - 55 AMG + 65 AMG - turbo ; - 63 AMG - aspirat . Mai este 32 AMG care cred ca este tot turbo. Cat despre titlul acestei stiri, referitor la modele Mpt X5 si X6 sunt dpdv personal excelante; nu degeaba de cativa ani buni la rand BMW castiga premiul pt cel mai bun motor din lume!

  • andrei, luni, 06.04.2009 11:47
    sunteti cu capu

    daca nu va plac nu inseamna ca is urate. da asa e romanu . is acrii rau strugurii nu?? daca schimbau si numele in MX5/6 era perfect, modelele mici ramanand cu M "clasic"

  • p/u andrei, luni, 06.04.2009 11:50
    p/u andrei

    Mai pyla ca nustiu cum sa-ti mai zic . Tu esti debil? Intra pe net si citeste, ca acolo e motor cu kompressor. Da mi se pare ca pierd timpul cu un becali dealde tine prost cu 3 clase . uite tia scris si Florinace sau mi se pare ca nu cunosti engleza : http://www.mercedes-amg.com/#/g55-specs scrie in felul urmator: Fuel preparation : Electronically controlled petrol injection, supercharged.

  • tds, luni, 06.04.2009 12:07

    Andrei o fi el mai dezinformat, dar are dreptate g55 e mai rapid la suta cu mai putin cai si cu aerodinamica unui aro :) p/u andrei - nici tu nu stii prea multe, de unde scoti tu ca de 5 ani nu face Mercedes motoare aspirate pe modelele amg, este c55 amg care e aspirat, slk55 amg aspirat, pe restul gamei de modele 55amg sunt kompressor; noile modele 63amg sunt aspirate. modelele 65 amg sunt bi-turbo, iar c32 amg e kompressor.

  • p/u andrei si tds, luni, 06.04.2009 12:25
    p/u andrei si tds

    uite tia scris si Florinace sau mi se pare ca nu cunosti engleza : http://www.mercedes-amg.com/#/g55-specs scrie in felul urmator: Fuel preparation : Electronically controlled petrol injection, supercharged. VOI NU AVETI IDEE DE MOTOARE ! Daca motoarele de la mercedes sunt bune apoi voi sunteti prosti. G55 aspirat TURBO 5.5 motorul daca abia scoate 507 cp e rusine totala. 5.5 litri = 507 cp inca cu turbo RUSINE mercedes e prea putin pentru un motor de 5.5 litri si cu turbina inca. BMW din 5.0 natural aspirat motorul campion mondial la best engine in the world de pe m5 si m6 de 5.0litri scoate si el 507 cp si nu are nici o turbina voi va ganditi ca bmw ia degeaba premiile astea la best engine in the world ??? Eu cred ca astea de pe site care sunt prosti trebuie de citit lectii voua sa invatati automobilele ca nu aveti idee pur si simplu.

  • Andrei.p, luni, 06.04.2009 16:00

    Deci G55 amg are 500 cai dintr-un 5.4 v8 supercharged. Sa crezi ca o masina are 507 cai dintrun 5.4 aspirat nu inseamna ca esti prost, dar sa crezi ca o masina are 700nm dintr-un 5.4 aspirat inseamna ca esti handicapat......

  • p/u andrei, luni, 06.04.2009 16:50
    p/u andrei

    " dar sa crezi ca o masina are 700nm dintr-un 5.4 aspirat inseamna ca esti handicapat...... " asta cine are 700 nm 5.4 aspirat ???? Imi pare ca esti bulangiu nu ai idee pe ce lume traiesti

  • Andrei,p, luni, 06.04.2009 19:40

    Ba tu ai zis ca g55 amg are 500 cai din 5.4 aspirat(e 5.4 nu 5.5...) da? daca erai asa destept cum te dai stiai si CUPLU masinii ca nu caii fac totu la o masina de peste 2 tone....eh si intamplator g55 amg are 700nm cuplu. G55 amg NU e normal aspirat.......

  • Andrei, luni, 06.04.2009 19:40

    http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=168432

  • P/U ANDREI, luni, 06.04.2009 19:58
    P/U ANDREI

    uite tia scris si Florinace sau mi se pare ca nu cunosti engleza : http://www.mercedes-amg.com/#/g55-specs scrie in felul urmator: Fuel preparation : Electronically controlled petrol injection, supercharged. VOI NU AVETI IDEE DE MOTOARE ! Daca motoarele de la mercedes sunt bune apoi voi sunteti prosti. G55 aspirat TURBO 5.5 motorul daca abia scoate 507 cp e rusine totala. 5.5 litri = 507 cp inca cu turbo RUSINE mercedes e prea putin pentru un motor de 5.5 litri si cu turbina inca. BMW din 5.0 natural aspirat motorul campion mondial la best engine in the world de pe m5 si m6 de 5.0litri scoate si el 507 cp si nu are nici o turbina voi va ganditi ca bmw ia degeaba premiile astea la best engine in the world ??? Eu cred ca astea de pe site care sunt prosti trebuie de citit lectii voua sa invatati automobilele ca nu aveti idee pur si simplu. Way ninormalule tu nu stii ca toate motoarele sunt scrise asa?? exemplu M5 E60 V10 4979cm3 toate vin asa nu e exact daca e 5.0 litri e 5000cm3 se vede ca esti prost. G55 AMG are 5439 cm3 ceEA insEAMNA CA E 5.5 LITRI SI MAI UITATE CA LA G55 ARE EMISII DE EURO 4 . 5.5 LITRI 507 CP E CA O VACA MARE SI SLABA. 4.4 LITRI 555 CONSUM MAI MIC SI EMISII MAI BUNE DEBILULE CE ESTI CA NU AI IDEE DE MOTOARE CE INSEAMNA CAPACITATE CILINDRICA MAI MICA

  • octav, luni, 06.04.2009 22:12

    g55 amg scoate suta im 5,5 secunde.

  • Andrei.[, luni, 06.04.2009 22:42

    Nu stiu cu cine ma contraziceam, cu unu care zicea ca 55 amg e normal aspirat.

  • mercedes, marţi, 07.04.2009 00:06
    mai sunt si altele?

    exista mercedes si altele! asa ca nu va mai certati:P andrei... nu-ti mai bate capu cu prostii!

  • p/u OCTAV, marţi, 07.04.2009 02:18
    p/u OCTAV

    ba octav tu ai idee pe ce lume traiesti ??????????? G55 scoate 4.5 pina la suta ca moare la 210 km/h e viteza maxima. asa e facuta cutia de viteza pentru prosti dealde voi sa va uitati ca scoate 4.5 suta si la 210 km/h e scris clar pe site. Cutiile se pot seta in functie de viteza. primele trepte puternice si moare in ultimile trepte sau toate egale puterea constanta cum o fac astea de la BMW. BMW X5M scoate 4.5sec 0-96 km/h dar e limitat electronic la 250 km/h cu toate ca sunt sigur ca se duce si 280km/h.

  • p/u OCTAV, marţi, 07.04.2009 02:19
    p/u OCTAV

    ba octav tu ai idee pe ce lume traiesti ??????????? G55 scoate 4.5 pina la suta ca moare la 210 km/h e viteza maxima. asa e facuta cutia de viteza pentru prosti dealde voi sa va uitati ca scoate 4.5 suta si la 210 km/h e maxim, e scris clar pe site. Cutiile se pot seta in functie de viteza. primele trepte puternice si moare in ultimile trepte sau toate egale puterea constanta cum o fac astea de la BMW. BMW X5M scoate 4.5sec 0-96 km/h dar e limitat electronic la 250 km/h cu toate ca sunt sigur ca se duce si 280km/h.

  • alex, marţi, 07.04.2009 11:02
    nu doar cat conteaza

    Ma arunc si eu in focul discutiei astea infocate :) Daca e sa comparam tablele de date tehnice, in momentul de fata pe hartie X-urile M sunt cele mai performante (si putere, si cuplu, si emisii, si consum). Ce m-a impresionat insa cel mai mult la noul motor de M este faptul ca avme disponibil cuplu maxim intre 1500 si 6000 de ture. Iar la 6000 de ture se atinge si puterea maxima. Frumos, nu? 65 AMG este mai puternic si un cuplu mai mare, dar este o alata categorie de motoare. E ca si cand ai spune ca un 6 linie e mai slab decat un V8...

  • Kyky, marţi, 07.04.2009 14:46
    ma uit sh yo :D

    dar de ce vb de mercedesc? .... knd reportajul este despre BMW.... :-?

  • mowgli, marţi, 07.04.2009 23:27
    corect

    good point kyky.probabil din cauza ca e riscul ca cele doua brand-uri sa fuzioneze si de aici discutiile astea de mercedes, alta explicatie nu vad...

  • bogdan, miercuri, 08.04.2009 13:37
    gata cu panarama

    Atat am de zis.. cum e lebada printre gaini, asa e bmw-ul printre masini ;) sper ca v-am lamurit.

  • no_matter_who, vineri, 23.10.2009 02:52
    salutare

    uite fratzilor, eu nu ma pricep la masini, recunosc k poate nici n-ash avea ce cauta p-aici, imi plac foarte mult bmw-urile, si m-urile astea doua (nu doar ele, ci toate m-urile, dar suntem acuma la x5m si x6m). dar intrebarea mea nu e cu privire la nici una dintre astea doua, ci e cu privire la o versiune mai slaba de-a lui x5. m-am holbat si eu pe bmw.ro si am descarcat fisierul pdf cu datele tehnice despre bmw x5, cica x5 xdrive35d consuma (in oras) 10.5 la suta. dar nu spune turatia sau macar un interval aproximativ. deci, sa presupunem k am rezervor plin, si fac 100 de km in orash intr-o singura zi, CAM LA CE TURATIE CONSTANTA MANANCA NUMA' 10.5 LA SUTA? s-ar putea sa fie o intrebare ridicola, da va rog lamuriti-ma si pe mine. atat am avut de zis. MS

  • no_matter_who, vineri, 23.10.2009 03:03
    salutare

    puterea maxima (286 de cai) o atinge la 4400 rpm si cuplu maxim (580 Nm) il atinge intre 1750-2250 rpm, daca puterea maxima o atinge la 4400 rpm banuiesc k asta o fi turatia maxima... sper sa va ajute cu ceva ca sa imi dati rasp ala. answer me please:D