PARIS 2014 LIVE: Lodgy Stepway şi Dokker Stepway: marile premiere Dacia ale acestei toamne

Publicat joi, 02.10.2014 08:24 de Mircea Meșter

Dacia a dezvăluit la Paris noile Dokker Stepway şi Lodgy Stepway, cele două versiuni speciale ale monovolumelor sale urmând să fie gata de showroom-uri în această toamnă.

După exact un an de pauză de la anterioara premieră mondială semnată Dacia la un salon auto major, constructorul român revine în prim-planul presei de specialitate prin prezentarea unor versiuni speciale ale monovolumelor Lodgy şi Dokker. Inspiraţi din succesul versiunii Stepway pe Sandero - mai mult de jumătate dintre clienţii celui mai mic model Dacia aleg versiunea "cross" a acestuia - cei de la Dacia plusează în această toamnă cu Dokker Stepway şi Lodgy Stepway, variante care preiau ideea look-ului cross şi o duc mai departe în zona maşinilor de familie.

Deşi nu vor dispune de tracţiune integrală, noile Dokker Stepway şi Lodgy Stepway se vor baza pe câteva elemente estetice suplimentare care au rolul de a atrage clienţii înspre cele două modele lansate în 2012. Prima dintre acestea este reprezentată de nuanţa albastru Azurite pe care o veţi putea comanda exclusiv pe variantele Stepway ale celor două modele şi care completează oferta de culori disponibilă deja pe Dokker şi Lodgy. Adăugirile "cross", cum sunt scuturile cromate, protecţiile negre pentru pasajele aripilor, ornamentele pentru luminile de ceaţă şi metalul de culoare închisă regăsit pe barele de plafon şi oglinzi completează imaginea "dură" a celor două versiuni speciale. Apare şi un set nou de jante care devine cel mai atractiv din oferta pentru Dokker şi Lodgy, vin construite din aliaj gri închis. Evident, emblemele Stepway se regăsesc pe caroserie şi "semnează" versiunile speciale ale modelelor Dacia.

Interiorul nu a scăpat nici el de modificări. Apar inserţii noi de culoare azurie pe bord, acestea contrastând cu ambianţa pe care dacia o numeşte "Dark Carbon". La fel ca în cazul lui Sandero Stepway, noile Dokker şi Lodgy Stepway vin cu o tapiţerie special concepută pentru această versiune, broderiile Stepway ieşind în evidenţă pe scaune.

În cazul lui Lodgy Stepway, motorizările în care clienţii vor putea comanda maşina sunt benzina turbo TCe de 115 CP (consum anunţat: 5.7 litri/100 km, respectiv 5.9 pentru varianta cu 7 locuri) şi dieselul dCi de 110 CP (consum anunţat: 4.4 litri/100 km). În ceea ce priveşte motoarele disponibile pe Dokker Stepway, vorbim de acelaşi motor pe benzină de 115 CP (consum anunţat: 5.8 litri/100 km) şi de dieselul de 1.5 litri şi 90 CP (4.5 litri/100 km). 

  • demin2609, miercuri, 17.09.2014 16:24

    desi nu sunt fan dashia, recunosc ca au modele "interesante" pentru pretul pe care il au!

  • lorinczi.thomas, miercuri, 17.09.2014 16:28

    ar fi de efect sa creasca putin garda la sol

  • mog, miercuri, 17.09.2014 16:33

    eu chiar ma gandeam la dokker (nu ala de carat marfa) ca solutie de criza, in caz ca trantesc un plod in viitorul apropiat si masina mai scumpa din toate punctele de vedere n`o sa mai fie o prioritate/n`o sa`mi mai permit. singura mea problema ar fi cu siguranta activa si pasiva, mai ales daca ai copilul in masina. iar acum in varianta asta, arata chiar decent. sa vedem si live.

  • eu, miercuri, 17.09.2014 16:36

    Arata bine !!

  • vianu, miercuri, 17.09.2014 16:39

    @mog cand vei tranti plodul prioritatea ta va fi SIGURANTA. SI asa vei mai pune peste o Dacia, 3000-4000Eu, sa poti conduce cu inima impacata. Nu-ti mai ramane de facut decat sa te feresti, apoi, de boii care confunda soselele cu o pista de curse

  • mog, miercuri, 17.09.2014 16:43

    pai da vianu, stiu...aia ar fi singura mea problema. ideea e ca ai nevoie si deo masina mai spatioasa, pt bagaje and stuff. ma uit unii din amicii mei cand pleaca pe undeva prin tara cu toata familia (1-2 copii). au bagajele pana`n gat in masini sedan/hatchback. as evita asta cu un break mai mare, sau un van de genul dokker.

  • vianu, miercuri, 17.09.2014 16:58

    @mog uita de dacia. Si la mine a fost cap de lista. Break-ul e o solutie rezonabil financiar. Dar cel mai inteligent este sa-ti dramuiesti volumul bagajelor. Mai bine de 50% dintre ele nu apuca sa fie folosite. si da...Dacia arata din ce in ce mai bine iar versiunile Stepway sunt chiar ochioase

  • mog, miercuri, 17.09.2014 17:08

    hah, cel mai dotat dokker (toate optionalele) si 1.2tce 115cp benzina cssta 14500 eur probabil in versiunea asta stepway va fi minim 15000eur. nu prea mai poti zice ca e solutia ieftina, in afara de costurile de intretinere.

  • jiji, miercuri, 17.09.2014 17:09

    Mog fi de dreapta si ia un JEEP GRANDGHEROCHEE sau X5 iti mai ramane doar sa faci afaceri cu statu sau primariile.

  • Suleyman Cunoscatoru, miercuri, 17.09.2014 17:25

    Nu are nici un rost in afara de ,,dizain". Daca vreau garda la sol mai mare deja trec la Duster 4x4, deoarece si in versiunea normala aceste modele au garda suficient de mare pentru a trece bordurile (cum zice toata lumea). La un dulap daca ii mai adaugi diverse ,,haine" pe el, nu faci decat sa ii cresti greutatea, il mai inalti putin si pierzi si din aerodinamica aia de dulap, automat creste si consumul + ca mai trebuie sa dai si cateva sute sau peste o mie de euro in plus pentru a avea un consum mai mare si o instabilitate (care nici asa nu era perfecta) tot mai mare. Dulap = se atribuie oricariui model tip microbus, mpv care sunt ca niste caramizi, deci sa nu credeti ca am ceva cu DACIA.

  • ingerulol, miercuri, 17.09.2014 18:05

    Nu inteleg de ce pe Sandero Stepway avem garda la sol marita si jante de 16 - arata superb (chiar daca sunt de tabla sunt tot de 16) , iar pe Dokker si Lodgy avem doar 15" ... sunt niste idioti (arata ca niste masini indiene gonflate) . Sa puna mana aia de la Dacia sa ofere optional jante 15" - 16" - 17" pentru ca multi isi doresc insa ii opreste R.A.R.ul

  • joe.giorgica, miercuri, 17.09.2014 18:15

    consum mediu 4,4 la diesel!... SI dupa rodajul facut nu a scazut sub 6 [media]..si nu vb de trafic de BUCURESTI!.. La o banala defectiune de catalizator.a stat masina pe dreapta o luna de zile pana a venit catalizatorul din MAROC!!!!

  • gogu, miercuri, 17.09.2014 18:47

    @ingerulol 1. marimea unei roti nu este data de marimei jantei neaparat. a doua masina in familie e un sorento cu roti pe 16 inci, dar marime 245/70. crede-ma, zici ca e de tractor, nu conteaza ca e pe 16 inci 2. nu stiu de toata gama noua dacia, dar la logan 2 iti garantez ca poti pune fara probleme roti de 16, marimea e trecuta pe usa soferului, mi se pare ca 205/55. NU m-ar mira sa fie la fel si in restul gamei noi

  • antonny, miercuri, 17.09.2014 22:20

    poti sa pui anvelope si pe 16 fara sa te ia politia

  • johnny_Zwee, miercuri, 17.09.2014 23:04

    buna remarca cu rotile, trebuiesc putin mai mari pentru o astfel de masina.

  • abc, joi, 18.09.2014 01:23

    ce discutii de parca v-ati lua maine si sunteti in dilema cumpara mai Dokker daca iti trebuie daca e sa mori mori si in tanc, asa ca .........

  • Misha, joi, 18.09.2014 09:36

    Lasand la o plarte faptul ca mi se pare ca Docker-ul, chiar si in varianta simpla, arata chiar bine, legat de cele mentionate mai sus, raman la parerea ca o asemenea masina este destinata fie celor care o folosesc atat ca masina de familie cat si pentru a-si castiga existenta cu ea cum ar fi proprietarii de mici magazine - categorie destul de vaduvita in Romania datorita politicii imbecile de a acorda autorizatii de constructie pentru hiper-market-uri in buricul targului, dar si alti detinatori ai unor mici afaceri, fie celor care au niste preocupari out -door, un pic diferite de cele ale majoritatii oamenilor, care necesita un mijloc de transport corespunzator in care sa incapa echipamentele necesare desfasurarii acestor activitati (pescari, amatori de plimbari cu caiacul, oameni care ies in natura si carora le place sa stea la cort, boot-camp, etc). Din punctul meu de vedere o familie normala, care stie sa-si sa-si organizeze o vacanta corespunzator, care daca pleaca, spre exemplu, in concediu un Grecia, nu cara doua lazi frigorifice pline cu mancare de-acasa si nici un sac de cartofi (nu radeti, am vazut cazuri), sau care, in cazul unei excursii la munte nu tine sa-si ia haine de seara pentru a caror intretinere sa transporte si masa de calcat, nu are nevoie de o asemenea masina. Nevoia de spatiu suplimentar se poate satisface cu o cutie portbagaj si nu cred ca pentru un concediu pe an merita o masina cu aspect de camion decat in situatiile descrise mai sus sau, de ce nu, daca iti place aspectul spartan al acestui gen de autovehicule (mie, recunosc, imi placeI).

  • sandu, joi, 18.09.2014 09:44

    o masina care o sa creasca vanzarile dacia si economia tarii. bv dacia! eu oricum in veci nu o sa imi cumpar dacia din f multe motive.

  • vianu, joi, 18.09.2014 09:48

    @Misha cu sacu' de cartofi n-am intalnit dar cu un cofrag de oua pus pe polita din spate am vazut. Plus branza la borcan, carne la borcan plus alte 20 de conserve de carne si fasole. astia erau romanii in excursie in bulgaria/grecia/turcia inainte de '89 :)

  • Misha, joi, 18.09.2014 11:17

    @vianu Eu am intalni mult dupa revolutie, as spune chiar dupa intrarea Romaniei in UE. Am stat odata cazat undeva in frumoasa Grecie la un resort in care camerele aveau si chicineta. Intr-una din zile din camera vecina a inceput sa vina un miros puternic de ... sarmale... Imbecilii se mai si laudau afara savurand berea la pet pe care o adusesera din tara .. si pe care grecii ingaduitori le permiteau sa o consume pe mesele restaurantului. Si daca asta ar fi singura experienta ar fi bine ...

  • Suleyman Cunoscatoru, joi, 18.09.2014 15:09

    joe.giorgica: Nu vorbi in necunostiinta de cauza. Gasesti pt dacia piese in orice ,,bufet" pe marginea drumurilor de piese auto, nu sa astepti sa vina din Maroc ! Si in privinta consumului nu sti sa il conduci. Eu am reusit consum extraurban in afara orasului cu benzinar 4,6% si am mers legal, max 80km/h si imi zici de diesel ca nu poti sa scoti 4,4% ? Trebuie doar sa sti cum sa mergi cu masina sa nu fortezi.

  • acelasi, joi, 18.09.2014 16:05

    niste balene urite,pariu ca-s si flamande.....

  • LauCalin, vineri, 19.09.2014 00:17

    Niste masini ieftine pentru un neamt sau englez si scumpe pentru un roman, care si le doreste dar din pacate nu si le permite. Pacat!

  • DAC, luni, 22.09.2014 10:55

    Oare cat ar costa ca cei de la Dacia sa capitoneze si partea din spate a lui Dokker. Nu ar mai arata ca o autoutilitara!

  • Diesel, sâmbătă, 27.09.2014 15:46

    Cand puneti un motor diesel cu capacitate cilindrica mai mare ... macar de 1,9 L turbo diesel ... macar de 140 cp ??????