Volvo XC90 First Edition: cele 1927 de exemplare vândute online s-au epuizat în 47 de ore

Publicat vineri, 05.09.2014 18:40 de Bogdan Mirică

Volvo a epuizat în doar 47 de ore cele 1927 de exemplare ale modelului XC90 First Edition, versiune aniversară, personalizată exclusivist.

La sfârşitul lunii august, Volvo deschidea un nou capitol în istoria sa de 84 de ani, odată cu debutul mondial al noii generaţii XC90. SUV-ul, privit ca nava amiral a constructorului suedez, şi-a propus să revoluţioneze segmentul modelele 4x4 premium şi în mare parte a reuşit.

Noul Volvo XC90: toate informaţiile şi galerie foto completă

Odată cu debutul noii generaţii, în cadrul unui eveniment special creat la Stockholm, de unde Automarket a redat cu lux de amănunte atmosfera, Volvo a căutat să celebreze şi vârsta venerabilă a producătorului nordic. Motiv pentru care a lansat o versiune specială a SUV-ului, botezată First Edition şi disponibilă în doar 1927 de unităţi, anul în care se naşte numele companiei scandinave.

Ca noutate absolută, Volvo a decis să comercializeze producţia limitată doar în mediul online. De asemenea, au fost alese doar pieţe reprezentative din Europa, cu un volum important. Startul comercializării a fost dat în ziua de 3 septembrie, iar interesul pentru SUV-ul exclusivist a fost unul crescut.

Potrivit comunicatului oficial, la 47 de ore de la punerea în vânzare a celor 1927 de maşini, stocul a fost epuizat. Majoritatea exemplarelor au fost vândute în prima oră de la deschiderea comenzilor. Vârful cererilor a consemnat 7 maşini comercializate într-un singur minut.

Clienţii noului Volvo XC90 First Edition vor primi o maşină vopsită în culoarea Onyx Black, jante Inscription de 21 de inch, logo-uri specifice, praguri inscripţionate, o tapiţerie din piele Nappa în culorile Amber şi Charcoal, precum şi inserţii din lemn. Pe lista echipamentelor se va afla un sistem audio Bowers & Wilkins, de 1400 watt, cu amplificator şi 19 difuzoare, ecranul generos cu senzor tactil şi o listă lungă de sisteme de siguranţă.


Volvo XC90 First Edition va fi oferit alături de două motorizări puternice. Este vorba despre dieselul D5 de 225 cai putere şi 470 Nm şi despre unitatea pe benzină T6 de 320 de cai putere şi 400 Nm.

În Germania, preţul unui exemplar First Edition în varianta de motorizare D5 (225 CP), echipare de top şi cu toate opţiunile bifate era de 90.200 de euro. Din această sumă, Volvo a donat 2500 de euro către o organizaţie caritabilă.

  • iuliohir, sâmbătă, 06.09.2014 09:00

    Ptiu, tocmai cand pusesem deoparte si eu de o roata de rezerva...la mustata am pierdut rezervarea...

  • lorinczi.thomas, sâmbătă, 06.09.2014 13:32

    Imagini oficiale cu Mos Martin Lagonda: http://www.auto-bild.ro/stiri/primele-imagini-oficiale-cu-aston-martin-lagonda-39782.html

  • LauCalin, sâmbătă, 06.09.2014 18:59

    Asa se face treaba. S-a auzit pana in fund, la directorii de la Ford?

  • Sorin, luni, 08.09.2014 08:36

    Curat chilipir 90.200 E...... Le-au bagat pe gat dealerilor...ca la banii astia..... Nu cred ca in Ro da cineva 90.200 E pe un VOLVO....

  • @Sorin, luni, 08.09.2014 21:20

    Normal ca în România nu ar da nimeni 90.000 euro pe un Volvo. Cine are banii ăștia își ia BMW sau Audi ca sa se dea smecher. Însă în Germania, uite ca se vinde Volvo cu 90.200 euro, pentru ca aia nu sunt spălați pe creier ca romanii, deși ar putea alege și ei o masina germana de banii ăștia. Chiar as fi curios câte din cele 1927 masini au fost comandate în Germania. Eu cu siguranță as alege Volvo XC90 la banii ăștia în loc de un X5, X6 sau Q7.