Hamilton, pole position la Monza în faţa lui Rosberg
Lewis Hamilton a obţinut sâmbătă pole positionul pentru Marele Premiu al Italiei în faţa coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg. A doua linie a grilei de start a fost acontată de Williams.
Lewis Hamilton a înregistrat sâmbătă pe circuitul de la Monza al cincilea pole position din acest sezon şi primul după o pauză de opt etape. Pilotul echipei Mercedes a fost cronometrat cu 1:24.109 şi l-a devansat cu aproape trei zecimi de secundă pe coechipierul său Nico Rosberg, care venea după o serie impresionantă de patru pole-uri consecutive.
Williams şi-a adjudecat a doua linie a grilei de start prin Valtteri Bottas şi Felipe Massa, în timp ce McLaren a completat un top şase dominat de echipe cu motoare Mercedes prin intermediul lui Kevin Magnussen şi Jenson Button.
Cel mai bun pilot fără motor Mercedes a fost Fernando Alonso, care a reuşit să plaseze monopostul Ferrari înaintea rivalilor de la Red Bull Racing, care s-au mulţumit doar cu locurile opt şi, respectiv, nouă. Cel mai lent în ultima parte a fost Sergio Perez de la Force India, care va pleca de pe 10.
Q2: Raikkonen, victima de renume
Daniil Kvyat a ocupat locul 11 în calificări, însă va lua startul doar de pe locul 21 ca urmare a unei penalizării de 10 poziţii pe grila de start pentru utilizarea celui de-al şaselea motor din acest sezon.
Coechipierul său Jean-Eric Vergne a fost al 13-lea, însă principala victimă din a doua parte a calificărilor a fost Kimi Raikkonen. Pilotul Scuderiei Ferrari a stabilit al 12-lea timp, dar va pleca de pe 11 după retrogradarea lui Kvyat. În spatele lui Vergne s-au poziţionat Nico Hulkenberg (Force India) şi cei doi piloţi ai echipei Sauber, Adrian Sutil şi Esteban Gutierrez.
Q1: Lotus, eliminaţi cu ambii piloţi
Lotus, echipa care a confirmat deja că a renunţat la dezvoltarea monopostului, a fost eliminată cu ambii piloţi încă din prima parte a calificărilor. Pastor Maldonado a fost primul sub linie pe locul 17 în faţa coechipierului său Romain Grosjean, în timp ce Kamui Kobayashi (Caterham) a reuşit să-i învingă pe rivalii de la Marussia reprezentaţi de Jules Bianchi şi Max Chilton, dar şi pe coechipierul său Marcurs Ericsson.
Marele Premiu al Italiei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.
Italia - Rezultate Calificări:
Loc | Pilot | Echipa | Timp | Diferenta |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.109s | - |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1m24.383s | 0.274s |
3 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 1m24.697s | 0.588s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1m24.865s | 0.756s |
5 | Kevin Magnussen | McLaren/Mercedes | 1m25.314s | 1.205s |
6 | Jenson Button | McLaren/Mercedes | 1m25.379s | 1.270s |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | 1m25.430s | 1.321s |
8 | Sebastian Vettel | Red Bull/Renault | 1m25.436s | 1.327s |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m25.709s | 1.600s |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m25.944s | 1.835s |
11 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m26.110s | - |
12 | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso/Renault | 1m26.157s | - |
13 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1m26.279s | - |
14 | Adrian Sutil | Sauber/Ferrari | 1m26.588s | - |
15 | Esteban Gutierrez | Sauber/Ferrari | 1m26.692s | - |
16 | Pastor Maldonado | Lotus/Renault | 1m27.520s | - |
17 | Romain Grosjean | Lotus/Renault | 1m27.632s | - |
18 | Kamui Kobayashi | Caterham/Renault | 1m27.671s | - |
19 | Jules Bianchi | Marussia/Ferrari | 1m27.738s | - |
20 | Max Chilton | Marussia/Ferrari | 1m28.247s | - |
21 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1m26.070s | - |
22 | Marcus Ericsson | Caterham/Renault | 1m28.562s | - |
Veni, vidi, vici. Cel putin asta a aratat Hamilton pana acum. Sa vedem daca psihicul sau e constant si reuseste sa se mentina la nivelul asta. Ori maine clacheaza in fata presiunii sau a problemelor tehnice/de alta natura. Rusinos ceea ce face Ferrari. Rusinoasa si atitudinea celor care lucreaza pentru Ferrari. Alonso imi pare ca a renuntat sa mai lupte cu morile de vant si isi face treaba si nimic mai mult. Raikkonen e de o indolenta colosala, nefiind capabil sa se concentreze nici macar pentru un singur tur rapid, poate de teama ca i se incalzeste berica. In ritmul asta, la anul, la Monza, Raikonen va fi huiduit. Si ma astept ca maine sa aiba vreun accident ceva. E in fata sa Magnussen, Kvyat, Massa - deci are clienti. De ce naiba sa munceasca 2 ore, nu mai bine stai la berica pe 20 de milioane?