PARIS 2014 LIVE: Audi A6 facelift: design îmbunătăţit şi un nou motor entry-level pe benzină
Audi restilizează actuala generaţie a modelului A6 şi toate variantele de caroserie ale acestuia. Faceliftul aduce şi motoare noi, Euro 6, cu 22% mai economice.
Audi A6, rivalul lui BMW Seria 5 şi Mercedes E-Klasse, primeşte o binemeritată revizuire, menită să revitalizeze vânzările.
Modificările estetice sunt destul de modeste şi includ o grilă frontală retuşată, blocuri optice noi faţă şi spate, echipate cu lumini LED, spoilere cu un design diferit, praguri laterale şi evacuări redesenate. Cum era şi normal, partea frontală împrumută din tehnologia fraţilor mai noi, Audi A8 şi TT, adică farurile cu LED sau Matrix LED. Nu lipseşte nici semnalizarea dinamică, tot cu lumini LED.
Interiorul vine cu noi culori pentru tapiţerie şi cu scaune faţă ventilate şi cu funcţie de masaj. De asemenea, clienţii vor găsi un sistem audio operat prin intermediul interfaţei multimedia MMI şi o climatizare automată pe două zone în dotarea standard. Tot la capitolul tehnologie trebuie menţionat că noul A6 oferă o nouă generaţie a sistemului MMI, înnobilat de o placă grafică Nvidia, primul rezultat al colaborării dintre cele două companii. Nu lipseşte nici conexiunea de internet 4G, care facilitează accesul la aplicaţii online.
Lista echipamentelor de siguranţă s-a îmbunătăţit şi ea. Există un pilot automat adaptiv, o funcţie de monitorizare a benzilor de circulaţie, un sistem de anticipare a accidentelor oferit în standard şi un asistent la vederea pe timp de noapte, mult îmbunătăţit. Nu lipseşte nici head-up display-ul cu noi funcţii de informare.
Motoare noi, care consumă cu 22% mai puţin
Modificări importante şi în gama de motorizări, unde găsim trei propulsoare TFSI revizuite, cu puteri cuprinse între 190 şi 333 de cai putere. Toate oferă un consum redus cu până la 22% şi respectă normele de poluare Euro 6. Lista propulsoarelor diesel este şi mai generoasă şi include cinci agregate cu puteri cuprinse între 150 şi 346 cai putere.
O parte dintre aceste motoare au primit eticheta Ultra, care le califică pentru un consum redus şi emisii scăzute. Unul dintre ele este şi TFSI-ul de 1.8 litri, alăturat unei cutii S-tronic, gata să livreze 190 de cai şi un consum de 5.7 litri/100 de kilometri. Emisiile sunt şi ele reduse la numai 133 g/km. Ajută în acest sens şi masa totală de numai 1535 de kilograme.
De cealaltă parte, cel mai economic diesel, 2.0 TDI Ultra, poate consuma doar 4.2 litri şi emite 109 g/km.
Pentru a celebra 25 de ani de la introducerea tehnologiei TDI, Audi oferă şi versiuni Competition pentru A6 şi A6 Avant. Acestea vin cu ceva mai multă putere stoarsă din unitatea V6 bi-turbo, de 3.0 litri. Mai exact, 346 de cai putere, administraţi cu ajutorul unei transmisii automate cu opt trepte.
Facelift şi pentru S6, S6 Avant şi RS6
Lista modificărilor va fi aplicată şi celor mai sportive exemplare din gamă: Audi S6 şi S6 Avant vor primi acelaşi motor V8 bi-turbo de 4.0 litri şi 450 de cai putere. Acesta garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.4 secunde pentru sedan şi 4.6 secunde pentru break. Media de consum este şi ea de 9.2 litri pentru sedan şi de 9.4 litri pentru break. Ambele variante beneficiază şi de funcţia de dezactivare a patru dintre cei opt cilindri atunci când regimul de utilizare nu este unul intens, adică în oraş.
Vârful de gamă rămâne Audi RS6 Avant, care foloseşte acelaşi motor V8 bi-turbo de 4.0 litri, dispus însă la 560 de cai putere şi la un sprint de la 0 la 100 de km/h în 3.9 secunde. Chiar şi aşa, consumul este de numai 9.6 litri/100 de kilometri.
Superba!