PARIS 2014 LIVE: Hyundai i20 a venit într-o nouă generație la Paris

Publicat vineri, 03.10.2014 13:15 de Sebastian Toma

Hyundai a publicat o galerie foto generoasă a noii generaţii i20, care include şi primele poze oficiale ale interiorului noii subcompacte a coreenilor.

Hyundai i20 primește la Salonul Auto de la Paris o nouă generaţie. Habitaclul lui i20 promite să fie cel mai mare din segment ,având în vedere creşterea ampatamentului la 2.570 milimetri şi lăţirea habitaclului. Reprezentanţii mărcii din Coreea de Sud spun că ocupanţii din faţă au 33 de milimetri în plus pentru cap, 24 de milimetri în plus pentru picioare, 15 milimetri în plus pentru umeri şi şase milimetri în plus pentru şolduri. Inginerii Hyundai au reuşit să ofere mai mult spaţiu datorită faptului că au schimbat platforma tehnică şi caroseria, lucru care le-a permis să ridice înălţimea bordului şi să mute anumite componente mai în faţă pentru a asigura spaţiul suplimentar.

Interior mai spaţios

Ocupanţii locurilor din spate nu au fost nici ei uitaţi, cei de la Hyundai spunând că au suficient spaţiu pentru trei adulţi în condiţii de confort. Volumul de încărcare al portbagajului a crescut de la 295 de litri la 326 de litri, una dintre cele mai bune valori din segment, cu doar patru litri mai mic decât cel al noii generaţii Skoda Fabia. Bancheta din spate poate fi pliată complet pentru a mări capacitatea totală de încărcare la 1.042 de litri. Podeaua portbagajului are fund dublu şi poate să găzduiască mai multe elemente în compartimentele dedicate.

Consola centrală a fost înclinată cu cinci grade înspre şofer, iar aranjamentul tuturor elementelor de la bord a fost regândit pentru o mai bună ergonomie.

Calitate superioară pentru materialele de la bord

Reprezentanţii Hyundai spun că echipa de proiectanţi a noii generaţii i20 a avut un scop cheie să crească nivelul de calitate percepută al interiorului la cele mai ridicate standarde din segment. Coreenii au folosit un material din plastic moale la atingere numit TPO (Thermal Plastic Olefin) pe toate suprafeţele importante ale habitaclului, cum ar fi bordul şi feţele de uşi. Cei de la Hyundai spun că noul marial este durabil şi păstrează un aspect premium şi după ce este folosit intens vreme îndelungată. Interiorul este disponibil în patru culori, iar acestea complementează exteriorul vehiculului. Clienţii pot să aleagă între bej, albastru, maro şi gri.

Camera video pentru marşarier integrată în oglinda retrovizoare, o dotare rar întâlnită în clasa mică, chiar şi prin listele de opţionale.

Tehnologii şi motorizări noi

Sistemul multimedia şi sistemul de climatizare au fost grupate împreună pe consola centrală şi prezintă noi module de comandă, pentru a fi cât mai uşor de folosit. Pe lângă aceste îmbunătăţiri la nivel de ergonomie, noul i20 se bucură de o îmbunătăţire majoră a antifonării, deo caroserie cu o ridigitate torsională mai mare şi de tehnologii inovatoare în segment. Printre acestea se numără sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare, integrare smartphone şi elemente lansate deja de alţi producători, cum ar fi volan încălzit, oglinzi laterale cu pliere electrică, senzori de parcare faţă şi spate şi sistem de navigaţie cu afişaj de şapte inch. Modelul coreean va fi oferit în premieră alături de o trapă panoramică din sticlă, o dotare opţională rară în clasa mică.

NOUL Hyundai i20
MOTORIZĂRI 
BENZINĂ DIESEL
1.25l Low
1.25l High 1.4l 1.1l 1.4
PUTERE MAXIMĂ/RPM 75/5.500 84/6.000 100/6.000 75/4.000 90/4.000
CUPLU MAXIM/RPM 122/4.000 122/4.00 134/3.500 180/1.750-2.500 240/1.500-2.500
TRANSMISIE Manuală cu 5 Manuală cu 5 Manuală 6/AT4 Manuală cu 6 Manuală cu 6
VITEZĂ MAXIMĂ (KM/H) 160 170 184 159 175
ACCELERAŢIE 0-100 KM/H (SECUNDE) 13.6 13.1 11.6 16.0 12.1
CILINDREE (CMC) 1.248 1.248 1.368 1.120 1.396
MASĂ TOTALĂ (KG) 1.040 1.040 1.060 1.143 1.165

Gama de motorizări include patru unităţi, dintre care două sunt diesel-uri. Motoarele sunt oferite în compania transmisiilor manuale cu cinci şi cu şase trepte, respectiv în compania unei automate cu patru trepte, arată comunicatul oficial al producătorului coreean. Gama de motorizări otto include două unităţi, de 1.25 şi 1.4 litri, care asigură între 75 şi 100 CP, agregatul de 1.25 litri fiind oferit în două niveluri de putere. La capitolul diesel, noul i20 este oferit cu un motor de 1.1 litri şi cu o unitate de 1.4 litri, care furnizează 75, respectiv 90 CP. Toate transmisiile şi motorizările din ofertă au fost îmbunătăţite în materie de performanţe dinamice, silenţiozitate şi rafinament, notează oficialii mărcii.

Via Hyundai

  • someone, miercuri, 03.09.2014 16:24

    masina e spatioasa, are dotari foarte bune, dar gama de motorizari nu are nimic spectaculos. poate veriunea N va fi altfel , si sper sa fie

  • Andy, miercuri, 03.09.2014 16:29

    Design european cu influente PSA, dotari foarte bune si probabil ca preturi competitive sunt plusurile modelului nou. Pacat de motoarele pe benzina care au specificatii mai de 2007-2008 si nu de 2014. Pacat...Puteau sa introduca un turbo in locul motorului de 1.4.

  • samariteanul, miercuri, 03.09.2014 16:48

    @Andy - Ce tot aveti fratilor cu turbo asta?? Am inebunit de cand toata lumea se plange de lipsa turbo si de downsizing. Dpmdv, turbo se justifica la benzina doar pentru o cilindree mare, cand ai nevoie de putere sporita - altfel (0.9, 1.0, 1.2), obtii doar o ascutitoare trista.

  • Marian, miercuri, 03.09.2014 17:36

    E clar, noile masini din segmentul B sunt adevarata clasa compacta in momentul de fata, daca ne uitam la aceasta masina are acelasi ampatament ca si Golf 5/6 si aproximativ aceeasi capacitate a portbagajului.

  • Jon, miercuri, 03.09.2014 17:51

    O Rio in niste haine mai putin atragatoare...Neeeext!!!

  • mog, miercuri, 03.09.2014 18:31

    la 1040 kg masa totala si 86cp, va fi destul de fasneanta si nici nu te va omora la consum, poate prin oras sa mai suferi putin. au start stop? asta ar ajuta mult cifrele...

  • mog, miercuri, 03.09.2014 18:33

    inca o chestie, nu inteleg de ce apare in toate pozele, suportul acela de mobil. e standard, integrat in bord?

  • Vabis, miercuri, 03.09.2014 18:53

    La baie cu Fabia, daca versiunea N vine si cu un motor interesant, poate pana la urmatoarea generatie cei de la VW fac din şoric obraz şi nu mai vand masini supraevaluate.Aceeasi tehnica, caroserie diferita la VW, Skoda si Seat.

  • LUCCI, miercuri, 03.09.2014 22:06

    6 trepteeeee!!!Alo , Dacia! Saseee! In alta ordine de idei, nu cred ca vreodata, Dacia va prezenta pe Logan un telefon Allview pe post de GPS,sau alt produs romanesc, cum face Hyundai cu Samsung!....de invidie, nu de alta! Deja I-ul e mai misto ca Toyota, chiar daca aduce cu Auris din spate!Felicitari!!!!!

  • @LUCCI, joi, 04.09.2014 01:28

    Allview nu produce telefoane , le importa din china si le aplica marca lor , cele originale sunt Gionee

  • Crystyann, joi, 04.09.2014 08:45

    @Lucci :Nu inteleg de ce te bucuri ca un motor de 1,1 diesel de 75 CP are 6 trepte... o sa schimbi primele 3-4 trepte pana in 40 km/h si o sa stai sa mesteci in cutie de iti vine rau. Ca o sa fie scurte....cel putin primele 3-4. Si probabil 5 si 6 suficient de lungi incat sa nu traga mai deloc. La motoarele astea mici 5 trepete cred eu ca sunt suficiente. Si apropo, nu conteaza numarul , ci etajarea treptelor . Parerea mea.

  • facelift, joi, 04.09.2014 09:34

    Ati observat un detaliu "interesant"? Jantele au design in forma de zvastica...

  • BogdanM, joi, 04.09.2014 14:41

    @mog Va exista o versiune cu Start Stop optional, asa cum se vede si in imaginea 14, insa nu va asteptati sa fie disponibila in Romania. Start Stop si trapa era si pe modelul vechi (2013), dar numai in vestul Europei (Marea Britanie in special).

  • momo, joi, 04.09.2014 16:56

    @Crystyann: de mestecat, mesteci in gura. De amestecat, amesteci in oala, in cutia de viteze etc.

  • Crystyann, vineri, 05.09.2014 14:05

    D-nule momo, aveti dreptate...dar luati in calcul ca a fost strict o greseala de redactare :)