PARIS 2014 LIVE: Land Rover Discovery Sport, înlocuitorul lui Freelander, se prezintă
Noul Land Rover Discovery Sport este cea mai nouă mașină construită și lansată de constructorul britanic. Modelul preia numeroase trăsături estetice de la conceptul Discovery Vision şi se mândreşte cu noile motoare Ingenium şi cu un interior cu şapte locuri.
Land Rover Discovery Sport, înlocuitorul lui Freelander, a debutat a Salonul Auto de la Paris. Modelul este un SUV cu şapte locuri care ghidează noua strategie de restructurare a mărcii britanice. Pe lângă platformă nouă şi design-ul proaspăt, Discovery Sport se bucură şi de gama nouă de motorizări Ingenium a concernului Jaguar Land Rover, prima dezvoltată in-house de la zero după despărţirea de Ford. Aspectul exterior al lui Discovery Sport este inspirat evident din conceptul Discovery Vision, prezentat de englezi la ediţia din acest an a Salonului Auto de la New York, pe când versiunea de serie vine abia în ianuarie 2015.
Modelul poartă denumirea internă L550 şi va fi oferit atât în configuraţie cu tracţiune faţă, cât şi în configuraţie cu tracţiune integrală. Configuraţia specială a interiorului le-a permis celor de la Land Rover să ofere o maşina cu şapte locuri care să nu fie mai mare decât un alt model din segment cu cinci locuri. A treia banchetă se pliază în podea şi lasă în spate un portbagaj aproape plat, iar cea de-a doua banchetă este fracţionabilă 60:40 pentru mai multă modularitate şi poate să fie şi glisată faţă-spate pentru a varia nivelul de spaţiu oferit ocupanţilor.
Land Rover Discovery Sport a parcurs 1.2 milioane de kilometri şi a trecut 11.000 de teste
Land Rover prezintă un nou concept tehnologic: capota "transparentă"
Două motorizări au fost anunţate în gamă la momentul lansării: o unitate de 2.0 litri şi 240 CP, alimentată cu benzină, alături de un motor diesel SD4 de 2.2 litri şi 190 CP. Cel din urmă poate fi comandat şi cu o manuală cu şase trepte, pe când unitatea alimentată cu benzină este oferită doar în compania transmisiei automate ZF cu nouă trepte, oferită opţional pentru motorizarea diesel. Deşi este un SUV compact premium, Land Rover Discovery Sport încă se poate mândri cu veleităţi off-road pe măsura renumelui mărcii. Unghiul de atac este de 25 de grade, unghiul de degajare este de 31 de grade şi unghiul ventral este de 21 de grade. Maşina poate să urce o pantă de 45 de grade şi poate să treacă printr-un vad de apă de 600 de milimetri adâncime. Garda la sol este de 212 milimetri.
Bear Grylls este noul ambasador de marcă al Land Rover
Land Rover Discovery Sport, primul teaser al succesorului lui Freelander
Noul SUV de la Land Rover va avea motorul montat transversal, nu longitudinal, pentru a putea oferi mai mult spaţiu pentru picioarele pasagerilor din faţă. Suspensia spate va fi de tip multi-link, ceea ce va asigura un nivel suplimentar de confort şi va oferi spaţiul necesar la nivelul podelei pentru a acomoda cel de-al treilea rând de scaune, prezentat deja în imaginile oficiale ataşate modelului. Caroseria este realizată din oţeluri de înaltă rezistenţă şi aluminiu, fiind proiectată de la zero pentru a atinge şi depăşi toate cerinţele privind siguranţa pasagerilor aferente unui model din această categorie. Capota, plafonul, aripile faţă şi hayonul sunt realizate din aluminiu pentru a reduce şi mai mult masa acestui model. Lungimea lui Discovery Sport este de 4.590 milimetri, mai mare cu 91 de milimetri decât a lui Freelander, dintre care 80 sunt repartizaţi ampatamentului.
Via LandRover
Daca Evoque era frumos, asta este mult mai frumos. Sunt curios totusi daca si-a pastrat capacitatile off-road si daca sunt capabile aceste motoare, deoarece avea motorizari mult mai mari pe generatia anterioara.