BMW se lasă inspirat de succesul Mercedes: va lansa şapte modele cu tracţiune faţă în următorii ani
BMW plănuieşte o puternică ofensivă de modele cu tracţiune faţă. Pe listă sunt viitoarele generaţii BMW X1 şi Seria 1, dar şi noutăţi ca roadsterul de mici dimensiuni BMW Z2.
Ameninţaţi de succesul modelelor Mercedes cu tracţiune faţă şi împinşi de dorinţa de a-şi păstra coroana segmentului premium, cei de la BMW plănuiesc o puternică ofensivă. Ea se va baza pe şapte modele cu tracţiune faţă, dezvoltate pe platforma modulară UKL. Arhitectura a fost deja folosită pentru două modele: noua generaţie Mini şi BMW Seria 2 Active Tourer.
Aşadar, BMW se va adapta cerinţelor pieţei şi va pregăti produse care abandonează tradiţionala propulsie posterioară. Primul pe listă va fi o variantă cu şapte locuri a actualului BMW Seria 2 Active Tourer. Spaţiul interior va da şi numele noului model, despre care există informaţii că se va numi BMW Seria 2 Gran Tourer. Debutul său este aşteptat chiar la finalul acestui an.
Tot pe lista modelelor cu tracţiune faţă se află şi noua generaţie X1, crossover-ul programat să debuteze anul viitor. El va sta şi la baza unei variante Coupe, botezată X2 şi gata să-i urmeze lui X1 în 2016 sau 2017.
BMW Seria 1 va trece la tracţiune faţă
Avem deja trei modele cu tracţiune faţă cunoscute. E momentul să-l aflăm şi pe cel de-al patrulea: BMW Seria 1. Viitoarea generaţie a hatchback-ului va adopta aceeaşi platformă UKL, abandonând tradiţia şi ţinuta de drum de invidiat a actualului model. Schimbarea de generaţii este aşteptată să se facă abia în 2018.
Celelalte modele aflate pe lista de extindere a gamei sunt încă ţinute sub secret. Mai multe surse vorbesc despre un roadster de mici dimensiuni, poziţionat sub Z4 şi denumit Z2. El va oferi tracţiune faţă în versiunile standard şi tracţiune integrală xDrive pentru versiunile superioare, mai puternice. În gama sa de motorizări se vor regăsi noile motoare cu trei cilindri de 1.5 litri.
Succesul lui Mercedes CLA ar putea duce şi la un BMW Seria 1 sedan, un model despre care s-a tot vorbit în ultima vreme. El ar urma să fie prezentat în 2017 şi să asigure intrarea în gamă pentru cei care îşi doresc un sedan premium accesibil.
Sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului. Nu-ti trebuie doua maini sa numeri pe degete cati producatori fac masini cu tractiune spate, vad ca din astia putini care sunt, incet se retrag si ei si semneaza pactul cu dracu pentru vanzari si costuri.Pacat, mare pacat, dar sa le fie de bine, nu ma obliga nimeni sa-mi iau un BMW nou. Sincer initial nu m-am stresat, ma doare in cot ca o duba cu geamuri BMW n-are tractiune spate, insa cand deja vorbim de seria 1... situatia e cam nasoala. Nu cred ca va fi rentabil pentru BMW sa ofere tractiune fata pentru seria 1 cu motorizari slabe si tractiune spate pentru motorizarile mai puternice, va fi ori asa, ori asa.