Audi vrea să folosească sistemul hibrid al lui RS 5 TDI, singurul echipat cu instalaţie electrică de 48V, şi pe modelele de serie
Cei de la Audi vor să dezvolte o versiune de serie a sistemului electric a lui RS 5 TDI. Aceasta va avea o instalaţie electrică separată pentru sistemul hibrid, care va funţiona la 48V.
Audi experimentează cu un nou sistem hibrid, prezentat iniţial alături de conceptul RS 5 TDI, pe care vor să-l introducă la bordul viitoarelor modele de serie. Spre deosebire de actualele sisteme, acesta are o instalaţie electrică separată, care funcţionează la 48 de volţi în loc de 12. Datorită noului sistem electric, nemţii spun că hibridul are la dispoziţie mai multă energie şi poate să ofere o autonomie mărită şi performanţe superioare unei unităţi convenţionale echivalente. Noul sistem electric ar putea să fie destinat în special modelelor mild-hybrid, care nu au un motor electric pentru a asista propulsia, ci doar prezintă un sistem microhibrid pentru eficientizarea utilizării resurselor unităţii cu ardere internă.
Audi RS5 TDI Concept - dovada că performanţa se poate face şi diesel
În prezent, testele celor de la Audi implică folosirea unui asemenea sistem microhibrid care să recupereze energia cinetică pierdută la frânare şi o stochează într-un acumulator litiu-ion. Sistemul de recuperare folosit are o capacitate nominală de 10 kW, net superioară oricărui echivalent folosit în prezent în producţie. În timp ce conceptul RS 5 TDI foloseşte puterea suplimentară pentru turbina electrică experimentală a acestuia, viitoarele modele de serie echipate cu acest sistem nu vor avea acea turbină şi probabil nici un sistem atât de puternic de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare, dar vor putea să decupleze alternatoarele pentru mai multă vreme, reducând sarcina motorului cu ardere internă, ceea ce asigură un consum mai mic cu aproximativ 0.4 litri la sută.
Audi A3 e-tron, primul hibrid plug-in al mărcii, a fost lansat în Europa
Audi vrea să transforme amortizoarele modelelor sale în generatoare de curent electric
Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, şeful departamentului tehnic de la Audi, declară că secretul noului sistem microhibrid este instalaţia electrică de 48V. Aceasta le dă posibilitatea inginerilor să introducă noi tehnologii atât pentru hibrizii de la Audi, cât şi pentru modelele microhibride. Fără instalaţia electrică de 48V, turbina electrică dezvoltată de Audi nu ar fi putut să ofere suficientă putere încât să fie şi eficientă. În plus, inginerii au putut să reducă amperajul necesar funcţionării acesteia la 145 A, semnificativ mai puţini decât ar fi avut nevoie un sistem care să funcţioneze la 12V. Un sistem electric dublat va aduce un plus de complexitate şi o masă mai ridicată pentru respectivele modele, dar economia de carburant furnizată la fiecare sută de kilometri ar trebui să amortizeze rapid aceste mici neplăceri. Din fericire pentru cei de la Audi, curentul continuu la 48V nu este letal pentru oameni în condiţii uscate, cum este cazul oricărei valori care trece de 60V, deci nu sunt necesare izolaţii excesiv de groase, cum sunt folosite la maşinile hibride actuale.
Via Audi
din text rezulta ca noul sistem ar fi destinat unor modele care nu au un motor electric pentru a asista propulsia.este un nonsens.n-are motor electric inseamna ca nu-i hibrid unde se duc cei 10kw. de ce nu scrii tu despre porumb hibrid?