Aston Martin nu va mai putea vinde modelele DB9 şi Vantage în SUA. Motivul: nu sunt conforme cu noile reguli de siguranţă
O serie de reguli noi privind protecţia pasagerilor la impactul lateral vor fi impuse de la 1 septembrie pentru modelele comercializate în Statele Unite ale Americii. Aston Martin va fi unul dintre constructorii afectaţi, modelele DB9 şi Vantage nefiind conforme cu noile reguli.
Showroom-urile Aston Martin din Statele Unite ale Americii sunt în pericol să se închidă. Un nou set de reguli privind protecţia la impact lateral urmează să fie impuse de la 1 septembrie pentru toate automobilele comercializate în SUA, iar Aston Martin va fi printre constructorii cei mai afectaţi. Două dintre principalele sale modele, DB9 şi Vantage, nu satisfac aceste noi reguli federale. Astfel, de la 1 septembrie 2014, dealerii americani nu vor mai putea vinde aceste modele în Statele Unite.
De asemenea, pe termen lung, vor fi afectate şi toate modelele decapotabile vândute pe piaţa americană de către constructorul britanic. Noile reguli vor fi impuse un an mai târziu pentru modelele decapotabile, de la 1 septembrie 2015. Semnalul de alarmă a fost tras de către James Walker, preşedintele consiliului ce reuneşte reprezentanţi ai tuturor dealerilor Aston Martin din Statele Unite ale Americii printr-o scrisoare adresată către NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), instituţia care impunere regulile în domeniul siguranţei în trafic. În scrisoare, acesta sublinia că pierderea modelelor decapotabile va reduce profitul dealerilor cu 40% şi multi dintre ei nu vor mai putea susţine afacerea. Fără modelele coupe DB9 şi Vantage, care nu vor mai putea fi comercializate de 1 septembrie, dealerii vor pierde 25% din profitul adus de vânzarea de automobile noi.
În Statele Unite ale Americii există doar 33 de dealeshipuri Aston Martin şi rarefierea acestei reţele ar putea lăsa clienţii fără asistenţă. De exemplu, mai scrie Walker în petiţia sa, daca showroom-ul din Seattle se închide, proprietarii de maşini Aston Martin din acest oraş vor trebui să călătorească până la San Francisco, la peste 1.000 km distanţă, pentru a îşi putea întreţine automobilul.
Regula NHTSA se referă la impactul lateral cu obiecte fixe subţiri, ca stâlpi sau copaci. Deşi regula există din 2007, ea a fost aplicată mai sever din 2010 cu deadline pentru 1 septembrie 2014. Anul trecut, Aston Martin a cerut o derogare de la această regulă până în august 2016 pentru modelul DB9 şi august 2017 pentru modelele Vantage. Singurele modele compatibile cu noul regulament de siguranţă din portofoliul Aston Martin sunt Vanquish şi Rapide S.
Via Automotive News
din pacate aston e cam in urma la multe capitole nu doar la siguranta; si la ce preturi au, ca si client e cam aiurea sa ai o masina mai salba decat un kia rio sau ce naiba cumpara un american sarac. p.s. noroc cu noile cutii de viteze zf ce au mai ajutat la performante noile astonuri