Grup de cercetare francez: "Toate uzinele auto din Europa ar putea fi profitabile începând cu 2020"
Cercetătorii grupului Inovev din Franţa, specializat în industria auto, spun că închiderea unor uzine neprofitabile din Europa şi uşoara revenire a pieţei auto sunt semne pozitive la nivelul productivităţii medii ale uzinelor auto, dar că nivelul de ocupare al fabricilor înregistrat în 2007 ar putea să nu mai fie atins prea curând.
Fabricile auto din Europa vor avea o ocupare de 70% în decursul anului curent, spun francezii de la Inovev, o companie specializată în cercetare. Începând cu anul 2016, gradul de ocupare al uzinelor auto din Europa ar putea să urce la aproape 80%, dar asta se va întâmpla şi datorită închiderii unor uzine, programate să fie scoase din circuitul producătorilor care au decis să renunţe la ele din motive de capacitate excesivă. Revenirea la profit a tuturor uzinelor auto din Europa, lucru realizabil doar dacă acestea vor avea o capacitate utilizată de 80-85%, care ar fi atinsă cel mai devreme în 2020, conform previziunilor. Până atunci, doar anumite fabrici de automobile din Europa vor fi profitabile, avertizează analiştii.
Craiova nu va produce Fiesta: noua generaţie a modelului Ford va fi asamblată la uzina din Koln
Un alt studiu, realizat de PriceWaterhouseCoopers, spune că ocuparea fabricilor auto din Europa ar putea să depăşească 80% până în 2016, dar numai în anumite regiuni ale Bătrânului Continent. Aceste informaţii sunt susţinute de declaraţii ale marilor corporaţii precum Ford şi General Motors, care spun că vor reuşi să revină la profit până în 2016. Cei de la PSA Peugeot-Citroen promit şi ei să-şi taie pierderile până în 2016, în contextul în care cele trei concerne menţionate mai sus aveau un grad de ocupare mediu de 60% în decursul anului trecut, nesuficient pentru ca uzinele lor să fie profitabile.
REPORTAJ: Confesiunea omului-robot
Reuters: Fiat investeşte 770 milioane de dolari în Polonia
Specialiştii de la Inovev se aşteaptă ca producătorii de automobile din Europa să mai închidă încă patru sau cinci fabrici în următorii cinci ani. Dar acest lucru nu ar fi fezabil din punct de vedere politic, iar costurile sociale ale acestor decizii ar fi punitive pentru producătorii care vor alege această cale. Experţii de la Inovev se aşteaptă ca producătorii să fie nevoiţi să facă alte tăieri de costuri în anii ce vor urma, iar recuperarea pieţei auto ar putea să le uşureze sarcina.
Opel va cheltui 550 de milioane de euro pentru a închide uzina sa din Bochum
Via AutomotiveNews (înreg.) | Inovev