BMW nu intenţionează să folosească transmisii cu nouă şi cu zece trepte în gamă
Klaus Frolich, şeful departamentului de dezvoltare a modelelor de segment C şi D, spune că transmisiile cu nouă şi cu zece trepte nu sunt ultile pentru reducerea consumului de carburant, unităţile cu opt trepte fiind suficiente în acest sens.
BMW nu intenţionează să folosească transmisii automate cu mai mult de opt trepte în viitorul apropriat, cum pregătesc unele companii rivale, spun englezii de la Auto Express. În cadrul unui interviu cu Klaus Frolich, şeful departamentului de modele compacte şi de clasă medie, oficialul consideră perfectă politica actuală de transmisii a BMW Group, care include transmisii manuale cu şase trepte, automate cu şapte trepte şi două ambreiaje şi automate cu opt trepte. Între timp, rivalii de la Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz şi Cadillac folosesc transmisii automate cu nouă trepte pentru unele modele şi iau în considerare dezvoltarea de automate cu zece trepte, lucru la care Frolich se declară sceptic.
ZF a prezentat 9HP, prima transmisie automată cu nouă trepte
În cadrul testelor derulate, diferenţa de eficienţă dintre o cutie de viteze automată cu şase trepte şi o unitate cu opt trepte este de şapte sau opt procente, spune Frolich. Atunci când comparăm o transmisie cu nouă trepte şi o automată cu opt trepte, îmbunătăţirea eficienţei este apropiată de zero procente. Pe deasupra, transmisia aduce complexitate suplimentară, mai multă masă şi costuri nedorite. În plus, spune Frolich, motoarele supraalimentate actuale au o plajă de cuplu suficient de largă încât să nu fie necesară schimbarea atât de frecventă a treptelor, iar şoferii nu ar aprecia o transmisie nehotărâtă, care să schimbe prea des vitezele, în special atunci când nu este necesar.
Şeful ZF: "Nouă trepte de viteză sunt suficiente"
Transmisiile cu şapte trepte şi două ambreiaje oferite în cazul modelelor M sunt un compromis, explică Frolich, deoarece nu au reuşit să dezvolte o un convertor de cuplu care să suporte 8.000 rpm şi să fie durabil în acelaşi timp. Respectivele cutii de viteze au doar şapte trepte din motive de masă şi spaţiu limitat, dar acestea se dovedesc suficiente deoarece motorizările sunt optimizate pentru un nivel ridicat de cuplu motor, de unde şi reprizele pe care acestea le furnizează.
BMW a patentat propria sa transmisie manuală cu şapte trepte
Vestea bună pentru puriştii mărcii BMW, venită de la Klaus Frolich, este că transmisiile manuale vor rămâne o constantă pentru modelele din Munchen. Explicaţia este simplă, deşi aceste unităţi nu sunt la fel de eficiente precum automatele cu opt trepte sau unităţile DCT cu şapte trepte: experienţa emoţională a transmisiilor manuale nu poate fi înlocuită, aşa că acestea vor rămâne în ofertă chiar dacă vor fi alese de numai 10% dintre clienţii mărcii. Costurile de dezvoltare ale unor transmisii manuale pentru modele care au în standard o automată sunt ridicate, spune Frolich, dar acestea merită dacă le aduc clienţi şi sunt alese de suficienţi doritori.
BMW M3 şi M4: 430 CP şi 500 Nm, transmisie manuală în standard
Via AutoExpress
Nu intentioneaza pentru ca Daimler ar folosi cutii cu 11-12 trepte. Ia de aici un spirit de gluma