Şeful CNADNR: "Din 2015 vrem să introducem o taxă pentru autostrăzile A1 şi A2"
Autostrăzile A1 şi A2 vor avea acces cu taxă din 2015, anunţă Digi 24. Vestea vine de la Narcis Neagu, director general CNADNR, care a discutat despre subiect în cadrul unei conferinţe organizate de Ziarul Financiar.
UPDATE 29.05.2014: Biroul de Presă al CNADNR a publicat o dezminţire a informaţiei privitoare la introducerea unei taxe pentru autostrăzile A1 şi A2, în ciuda faptului că vestea a fost anunţată chiar de directorul general al instituţiei. Ulterior, CNADNR a emis încă un comunciat de presă, în care a dorit să specifice că autostrăzile respective erau date doar ca exemplu şi că nu este în discuţie, nici pentru anul curent şi nici pentru anul 2015, introducere unei taxe pentru respectivele căi de rulare.
Informaţia iniţială anunţa că autostrăzile A1 şi A2 ar putea fi taxate suplimentar faţă de celelalte drumuri din România şi venea de la şeful CNADNR, Narcis Neaga, care a făcut aceste afirmanţii în cadrul unei conferinţe organizate de ZF. Măsura ar fi fost necesară pentru a amortiza costurile procesului de reabilitare a celor două autostrăzi care vor fi derulate în primăvara anului viitor, explica directorul general al CNADNR. Procesul de reabilitate va dura opt luni şi va costa aproximativ 250 de milioane de euro, taxa respectivă urmând să fie introdusă abia după finalizarea acestor reparaţii, dar statul decide la sfârşit dacă va introduce sau nu acea taxă. Spre deosebire de anii precedenţi, când costurile unei asemenea operaţiuni la nivel de infrastructură se răsfrângeau asupra statului sau erau realizate prin fonduri europene, planul de reabilitare a autostrăzilor A1 şi A2 include posibilitatea reabilitării pe costul unui constructor privat, care îşi va recupera investiţia din taxele încasate de la şoferi.
O taxă cu un cuantum similar era propusă şi pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, dar doar pe tronsonul Comarnic – Braşov. Respectivul tronson trebuia să fie primul segment de autostradă construit în regim de parteneriat public-privat, constructorul urmând să-şi recupereze investiţia în timp, dar încă nu există un constract semnat pentru această porţiune. În plus, pe lângă introducerea acestor taxe noi, CNADNR vrea să instaleze un nou sistem de taxare la podul de la Cernavodă, acesta urmând să fie făcut tot de o entitate privată.
Autostrăzile româneşti ar putea fi taxate cu 3 euro pe 100 kilometri începând cu anul 2017
Ministrul delegat pentru Buget: "Creşterea accizei la caburanţi este o măsură anti-deflaţie"
Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, spune că autostrăzile A1 şi A2 nu se susţin singure din punct de vedere financiar doar din traficul acestora. Din păcate pentru şoferii români, noile taxe vor veni pe lângă acciza introdusă în preţul carburanţilor cu motivaţia construcţiei de autostrăzi noi, pe lângă rovinietă, pe deasupra taxei de drum şi a altor biruri introduse de diverse administraţii pentru a îmbunătăţi în vreun fel sau altul reţeaua de drumuri a ţării. Pentru că nu există încă niciun contract parafat în această direcţie, sistemul de taxare şi cuantumul taxei de autostradă vor fi decise de entitatea privată care va realiza investiţia.
Autostrada Bucuresti-Constanţa va primi perdele forestiere împotriva viscolului
Pai si acciza...si vigneta si taxa pe autostrada si tva..si mmamii voastre de ticalosi!!!!! Buei...roman adormit...pana nu iti ridici curu din scaun si nu iesi in strada sa iti cer dreptu, astia o sa te tot calce in picioare!!! TREZIREA!!!!!