Acciza pentru carburanţi: 50 de bani pe litru pentru 4.000 kilometri de autostradă în următorii 12 ani
Guvernul analizează ideea introducerii unei accize suplimentare în preţul carburanţilor, ale cărei încasări să fie folosite pentru construcţia de autostrăzi. Prima valoare propusă este de 10 eurocenţi pe litru, adică aproximativ 50 de bani la cursul actual.
Carburanţii din România ar putea să fie scumpiţi cu 10 eurocenţi pe litru din cauza noii taxe propuse de Guvern, informează Gândul. Aceasta este încă analizată de Executiv, dar calculele prezentate de premierul româniei arată o stare avansată a discuţiilor în privinţa acestui subiect. Mai precis, accizarea benzinei şi a motorinei, cu suplimentare prin taxarea traficului greu, pare să fie soluţia guvernanţilor pentru a obţine 26 de miliarde de euro, sumă necesară construcţiei a 4.000 de kilometri de autostradă în România. Măsura ar duce la creşterea preţului carburanţilor cu 50 de bani pe litru, cu toate că Guvernul nu a cheltuit încă suma alocată din bugetul naţional şi prin programul european pentru construcţia de autostrăzi.
25 de lei în plus pentru un plin
România nu a fost capabilă să atragă mai mult de 17.5% din fondurile UE alocate pentru perioada 2007-2013 pentru construcţia de autostrăzi, iar oferta europenilor pentru perioada 2014-2020 ar fi de maximum 2.5 miliarde de euro, sub 10% din valoarea investiţiei potrivit estimărilor lui Relu Fenechiu, fost Ministru al Transporturilor. Planul autorităţilor vizează aplicarea acestei taxe timp de zece ani, pentru a asigura existenţa reţelei de autostrăzi promise cetăţenilor până la acea dată. În urma aplicării acestei taxe, şoferul unui Dacia Logan 1.5 dCi care parcurge 15.000 kilometri pe an ar plăti în plus aproape 300 de lei, respectiv 25 de lei pentru fiecare plin de carburant.
La un consum accizabil de carburant de 6.0 miliarde de litri în 2014, acciza propusă de Fenechiu ar aduce un venit total de 600 de milioane de euro la bugetul destunat autostrăzilor. Păstrând valoarea accizei la acelaşi nivel, dar aşteptând un consum mai mare de carburant la nivel naţional pentru următorii ani, taxa propusă de Relu Fenechiu ar putea strânge 897 milioane de euro în anul 2025, în momentul său de vârf. Pe lângă banii din carburanţi, guvernanţii vor bani şi de la transportatori, care ar trebui să plătească între 15 şi 25 de eurocenţi pentru fiecare kilometru parcurs.
Via Gândul
-
vianu, miercuri, 30.10.2013 16:31
personal ca masura mi se pare de bun simt. Pana la umra cei ce trebuiue sa plateasca pentru autostrazi suntem, noi, cei ce le vom folosi. Ar fi o metoda mai simpla de a urmari veniturile la buget pe o sursa bine definita, iar destinatia banilor sa fie clar indetificata. Dar este o conditie: ca oficialii sa fie corecti in ceea ce fac. Doar ca istoria ne demonstreaza contrariul. Banii sunt de furat nu de investit. Cand te gandesti ca s-au perindat din 2007 cativa ministri foarte vocali pe la Ministerul Transporturilor care au atars cat? 17% din fondurile nerambursabile UE?, avem (inca) un presedinte care nu a vazut rostul autostrazilor in tarisoara asta si de piticul poc-bok numai zic nimic, as trage linie la sfarsit si as intreba: si cati din banii astia va vor intra in buzunare, domnilor guvernanti?
-
vianu, miercuri, 30.10.2013 16:44
@eee colega....din 2007 Romania a atras 17% din banutii dati de UE. Tie ti se pare ca o injuratura (macar una pe zi nu merita)? Si doi...aici ma voi adresa cu apelativul de "orbete". Am pus acolo o intrebare (retorica cei drept) "cati din banii astia va vor intra in buzunare, domnilor guvernanti?" tu intelegi din intrebarea asta ca as avea psd in suflet? iti propun sa mergi din nou la sedinta de partid a pdl-ului si sa iti revizuiesti strategia de comunicare. Porcariile si mizeriile marca bok se vor sterge foarte greu Heil!
-
bob, miercuri, 30.10.2013 17:03
Acuma nu c-ar fi fost bine inainte de 2012, dar ce spun cei 70% dintre votanti care i-au ales pe astia de inventeaza taxe noi? Aia au luat 25% din salarii, astia ne iau mai mult prin taxele noi. Legal.
-
bbb, miercuri, 30.10.2013 17:28
Eu le recomand sa o faca direct50 lei litrul ce se mai incurca cu nimicuri ca doar la ce salarii avem ne permitem.
-
agoox, miercuri, 30.10.2013 18:12
Oare cum reusesc chinezii sa construiasca mai mult de 4000 de km de autostrada pe an? (49.000 km in 10 ani) Fara fonduri europene. Astia vor sa aplice taxe timp de 7-8 ani si in ultimii ani sa zica ca a aparut ceva neprevazut. Am vazut asa de multe planuri si de scurta durata si de lunga durata unde prima data erau aplicarea taxelor si pe urma implementarea super proiectelor (care nu au mai ajuns asa super proiecte la finalizare sau nu au ajuns deloc). Cand si unde se iese in strada ?
-
bob, miercuri, 30.10.2013 18:16
Cine sa iese in strada prostu de Roman sa il voteze pe Ponta iese dar sa faca dreptate niciodata rasa romaneasca este o rasa de oameni fricosi vor iesi 2-3 le da o amenda buna si nu mai auzi nici unul ne meritam soarta
-
bob, miercuri, 30.10.2013 18:19
Si dupa ce se face autostrada se mai baga o taxa [taxa de folosire ] si tot asa pai guvernul USL este nr1
-
Cyrus, miercuri, 30.10.2013 18:23
Primul model din galerie seamana mult cu Nissan Juke
-
Cyrus, miercuri, 30.10.2013 18:24
Sorry, era vorba de alt articol :)
-
ics, miercuri, 30.10.2013 18:31
la ce preturi sunt pentru autostrazi cred ca mult mai repede economisc daca isi scot guvernantii comisionanele, si negociaya pentru interesul Romaniei, nu al lor personal. SI pana la urma exista o rovinieta care tocmai a fost scompita. Vianu, Boc nu mai e de vreo2 ani pe aici. Vezi ca esti pe automarket nu pe antene. Si nici nu mai e recesiune.
-
LauCalin, miercuri, 30.10.2013 18:39
Nu pot spune decat :))))))) LOOOOOL =))) Si stiti de ce? Pentru ca e foarte posbil sa se schimbe Guvernul sa vina alti destepti(?) care vor spune ca e este o aberatie si ghici ce: noi vom fi cu banii luati si pierduti prin cine stie ce buzunare, carburantii vor ramane mai scumpi, iar autostrazi... "cucu". De-asta e frumoasa Romania. Aia de sus se bat intre ei folosindu-se de popor cum ca, chipurile, incearca sa faca sa ii fie mai bine. Iar poporul pune botul :))))) (rad eu, dar nu e rasul meu)
-
LUCCI, miercuri, 30.10.2013 20:59
Daca ar exista o companie a statului care sa faca autostrazile cu angajatii proprii-deci locuri de munca- as fi 1% de acord. Insa o sa vedem cum se subinchiriaza si se antreprenoriaza Casunenilor si altora ca ei, cum se aditioneaa contractele initiale umflandu-se costurile iar la sfarsit vor taxa si folosirea autostrazilor pt ca le vor da pe degeaba in exploatare unor baieti...Nimic nou.Eu mai stiam ca parca deja in pretul benzinei e o taxa pt. drumuri....Asta va fi pt. autostrazi...ce ne facem cand vor reface si trotuarele?
-
LUCCI, miercuri, 30.10.2013 21:03
@Dan- stai linistit ca si Jandarmeria e rupta- n nadragi!Ai impresia ca au dotare de contracarace a manifestatiilor, mai mult de 7-8 zile? Te inseli. Nu au luat nici banii pe tinuta, au angajat bosrogi de la graniceri sau din civilie, daca te pui serios-dar Serios -cu ei, nu ramane mare lucru!Problema e ca Ponta chiar nu realizeaza ce face, in ultimul timp.Si s-ar putea convinge mai repede decat crede...
-
ingerulol, miercuri, 30.10.2013 21:44
Decembrie 89 PONTA ... mai vorbim !
-
unckle, miercuri, 30.10.2013 23:02
dar de ce nu 1leu ? de ce nu 2lei? Pana la urma aia care merg cu masina o sa mearga si cand o sa coste 8lei pe litru. De ce nu o taxa de 4 ori mai mare si 4000km de autostrada in 3 ani? ... ah, o explicatie exista: daca mareste prea mult taxele s-ar putea sa iasa iar "ceilalti" cand o fi de alegeri, ca baselu' are zilele numarate acolo "sus"
-
unckle, miercuri, 30.10.2013 23:07
si stai asa.. ca da cu virgula aia vor sa stranga 26mld euro din taza asta in conditiile in care in urmatorii 12 ani romanii o sa consume intre 6 si 8 miliarde de litri? nu da la matematica -- 12 ani * ~700milE/an = 8,5mld euro ... pana la 26???
-
Radu, joi, 31.10.2013 09:22
Oricum nu prea avem noi prea multe de zis in luarea acestei decizii. Dar daca tot e sa faca aceata crestere, sa se creeze un cont si sa se faca un raport anual sau de 2 ori pe an si sa se arate cat se strange si sa nu se piarda banii aiurea.
-
infrastructura, joi, 31.10.2013 09:38
As fi de acord cu taxa de infrastructura inclusa in pretul carburantului, dar cu doua conditii: - sa NU mai existe rovignieta - sa NU introduca taxa pe autostrada In cazul in care conditiile de mai sus nu sunt respectate, se ajunge dubla sau chiar tripla taxare - cea ce e o tampenie.
-
Kap, joi, 31.10.2013 10:34
@infrastructura Ai inceput bine, dar mai adaug: - sa NU existe nici o taxa de inmatriculare. @vianu (aerianu dupa mine) Boc a fost unul din cei mai buni prim-ministri. Iar Basescu are dreptate ca urgenta nr. 1 nu sint autostrazile. Sint atitea DN-uri care pot fi largite la 2 benzi pe sens si atitea centuri ocolitoare si giratorii care ar rezolva probleme grave de trafic la costuri infime in comparatie cu autostrazile astea cu care va minte alde Tonta. Nu avem reteaua de drumuri pusa la punct ca sa ne lipseasca doar autostrazile. Ce, vreti sa mergem 20 de km pe autostrada dupa care sa intram din nou pe drumurile rupte, cu semne aiurea sau lipsa si cu multe alte probleme? Traficul prin statiunile prahovene era rezolvat de mult cu niste centuri de bun simt care sa scoata DN1 in afara localitatilor. Dar nu se doreste, si nu sariti ca e relieful accidentat, mai bine ginditi-va la smecherii, locali sau nu, care au vile prin margine si nu vor sa fie deranjati. Sau si mai bine la gigaspagile pe care le presupune costisitoarea bucata de autostrada Comarnic Brasov propusa. Pe ei ii "rupe" grija de alte autostrazi in timp ce in desele accidente mor oameni pe nenorocirea aia de DN2 care are 1,5 benzi pe sens.
-
infrastructura, joi, 31.10.2013 12:57
@Kap - "Pe ei ii "rupe" grija de alte autostrazi in timp ce in desele accidente mor oameni pe nenorocirea aia de DN2 care are 1,5 benzi pe sens." Pai tocmai asta e problema, de asta statisticile noastre arata atat de rau fata de Vest: Ca avem drumuri nationale (chiar si de 1, 5 benzi) si nu autostrazi! Intr-o tara dezvoltata, drumurile lungi nu se fac pe DN ci pe autostrada. Dispar depasirile, dispar orele in plus la volan -> mor mai putin oameni.
-
vianu, joi, 31.10.2013 13:26
asa e kap...ai dreptate in toate privintele Poate ca de aia avem drumurile atat de bune si sutele de kilometri de autostrada date in folosinta cu cel mai mic pret din Europa. Sensurile giratorii cu miile si rutele ocolitoare toate facute in ultimii ani. Pentru ca TOATE primariile erau de o culoare (cu aia de la Bucuresti) si banii au curs garla catre beneficiarii acestora - adica noi soferii. Nu inteleg pentru ce ne mai cer astia bani. Pe cuvant! Bok a fost nu unul dintre cei mai buni. A FOST CEL MAI BUN. N-am inteles totusi cand te plangi de rezolvarea drumurilor prin statiunile prahovene. La ce perioada de timp "de mult" te referi? Pe vremea cand mafia din constructii era mana in mana cu partidul portocaliu? dar ai dreptate....lapte si miere :))
-
Kap, joi, 31.10.2013 14:36
Sint citeva coridoare mari si late pe care trebuie marsat fara PPP, ca sint bani europeni in joc.Acolo trebuie facute autostrazi, insa in rest nu putem avea pretentia de autostrazi asa repede, pentru ca Romania NU e o tara dezvoltata. In loc sa aduca actualele DNuri mai importante la rangul de drumuri expres cu 2 benzi, centuri si giratorii, pe care sa putem circula fluent cu 80-90 astia o dau din colt in colt si incearca sa mai smulga niste comisioane promitind autostrazi de la Craiova la Iasi. Si a propos de valea Prahovei, atita vreme cit responsabil e colegul din facultate al micului mitoman, crezi ca putem avea incredere ca rezolva problema traficului? Sau o suna pe mamicuta si o pun de un nou contract cu Bechtel?
-
gheo, joi, 31.10.2013 16:24
Si Impozitul,taxa de drum si taxa de mediu pentru ce sunt?Amuzament?
-
marius, joi, 31.10.2013 22:35
Deja e prea MUUUUULT ! BA da cat de prosti putem fi? 1.Avem rovinieta cu mai nou camere video pentru amenzi. 2. Ne dau 50 de bani la litru de carburant. 3. MAi vor si taxa pe autostrada. PS: AJUNGEEEEEEEEEEEEEEE ! Mai bine va cumparam bilete de avion la toti-guvernantii, in ce tar vreti voi pe un alt CONTINENT si nu va mai intoarceti decat la finalizarea celor 4000 km de autostrada-cand o fi asta. LA mai mareeeeeeeee.
-
marius, vineri, 01.11.2013 06:50
nu mai e mult si buboiul se sparge. atunci o sa fie nevoie de taxidermisti, nu de altceva dar sunt destui care trebuiesc impaiati si expusi pentru eternitate.
-
Bogdan, luni, 11.11.2013 13:14
As incepe cu injuraturi adica *#$%^#$*&$@*#* si un lung bip, pe urma alt set si alt set si nervi si draci si altele insa pentru ce... ca benzina tot o vor scumpi ca sa poata si ei ciupi o leaca ca doar FMI nu gestioneaza aceste fonduri, care pot fi capusate... Un batran om imi zicea si eu ii spuneam ca e nebun... taxa de la Cernavoda... pentru ce e ? Ca la podu ala starea asfaltului de pe pod e vai de ea... iar fondurile alea pot fi folosite doar la acel pod... Asa si cu aceste taxe, cati dintre voi credeti ca se vor duce chiar in autostrazi ??? si pe contracte CORECTE si fara RECTIFICARI ???
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
Injuraturile sunt de prisos, intrucat, prin asemenea masuri in cascada, clasa politica din Romania va fi, in curand, tinta unei altfel de reactii din partea societatii, de data asta violenta. Se va ajunge la lupte de strada, 100%. Veti vedea. Nu degeaba au inarmat jandarmeria pana-n dinti.