Şeful Porsche: "Ne gândim şi la maşini electrice"
Porsche ar putea să construiască un automobil electric de serie, anunţă nemţii de la Auto Motor und Sport citând o declaraţie a CEO-ului mărcii. Data debutului este incertă.
Porsche nu exclude dezvoltarea unui vehicul electric de serie, după cum declară Matthias Muller, CEO-ul companiei germane. Într-un interviu acordat nemţilor de la Auto Motor und Sport, Muller spune că vehiculele electrice sunt mai interesante decât hibrizii sau automobilele electrice cu autonomie extinsă, dar că autonomia acestora este cea mai mare problemă. Pentru a fi practic, un vehicul electric trebuie să ofere o autonomie de cel puţin 300 de kilometri, explică Matthias Muller, CEO Porsche. Mai mult decât atât, o autonomie de 400 de kilometri ar fi indicată, completează şeful mărcii germane.
REPORTAJ: Cinci ore cu Porsche 911, Boxster şi Panamera
Şeful Ferrari: "Nu vom face berline, SUV-uri sau maşini electrice"
Porsche a prezentat în 2011 trei prototipuri electrice bazate pe Boxster, numite Boxster E. În timp ce unul dintre ele avea două motoare electrice, care îi furnizau un total de 245 CP, celealte două aveau un motor electric de 122 CP, care le asigura o autonomie de până la 170 kilometri cu o singură încărcare. Între timp, versiunea de 245 CP oferea performanţe similare cu cele ale versiunii S a generaţiei respective a lui Boxster, asigurând o viteză maximă de 274 km/h şi un timp 0-96 km/h de 5.0 secunde. Cele trei prototipuri au fost folosite drept ”laboratoare mobile” pentru a testa motorizările electrice şi numeroase alte sisteme care ar putea fi introduse în serie odată cu vehiculele electrice ale celor de la Porsche.
Reportaj: Gustul hiperfericirii
Stephan Winkelmann, CEO-ul Lamborghini, consideră că soluţia pentru creşterea performanţelor în anii ce vor urma este strâns legată de perfecţionarea motorizărilor actuale şi reducerea masei vehiculelor. Winkelmann se declară împotriva hibrizilor şi nu ia în considere vehiculele electrice, spre deosebire de CEO-ul Porsche. Şeful Ferrari, Luca din Montezemolo, consideră că vehiculele electrice nu-şi au locul în gama producătorului din Maranello. Mai mult decât atât, Montezemolo a explicat că Ferrari nu va construi niciodată o maşină mai mică sau mai ieftină, iar vehiculele electrice sunt şi ele excluse.
Şeful Lamborghini: "Hibrizii oferă o experienţă compromisă, sunt prea grei"
Via AMS
da? si eu ma gandesc la un Porsche 911 din '70 :)