Şeful BMW: "Vom construi 100.000 de modele din gama i pe an până în 2020"
Norbert Reithofer, şeful BMW Group, se aşteaptă la o creştere semnificativă a producţiei de modele din gama i în viitorul apropriat. Până în 2020, acesta previzionează 100.000 de unităţi BMW i produse pe an.
BMW ar putea să construiască peste 100.000 de modele din gama i pe an, anunţă şeful companiei bavareze. Măsura are rol dublu, după cum explică cei de la Automotive News, deoarece creşte vânzările mărcii în timp ce reduce media emisiilor de CO2 la nivel de gamă. Până în 2020, BMW trebuie să-şi reducă emisiile de CO2 la 105 grame pe kilometru, jumătate din nivelul realizat în 1995 şi semnificativ sub nivelul din 2013, de 133 grame pe kilometru. Producţia de 100.000 de unităţi ale modelelor BMW i, cu emisii reduse de CO2 sau chiar fără emisii – cum sunt versiunile 100% electrice ale lui i3, îi va ajuta pe nemţi să compenseze pentru versiunile de performanţă ale modelelor din partea superioară a gamei, precum şi pentru propulsoarele de cilindree mare oferite sub capota unor modele exclusiviste.
BMW: "Înainte să extindem gama i, analizăm rezultatele de vânzări"
BMW a lansat gama i în 2013, deschizând listele de comenzi pentru i3 pe 16 noiembrie. De atunci şi până în prezent, BMW a primit peste 11.000 de comenzi pentru acel model. Nemţii se aşteaptă la o adevărată explozie a vânzărilor odată cu introducerea modelului i3 pe piaţa din SUA, care va avea loc în decursul anului curent. Până în 2015, BMW se aşteaptă să obţină răspunsurile necesare departamentului de marketing pentru a putea extinde proiectul i la adevărata valoare, fiind necesară o investiţie generoasă pentru creşterea producţiei la cotele anunţate de Norbert Reithofer. Spre comparaţie, BMW a investit 600 de milioane de euro în producţia lui i3 şi i8, în timp ce alianţa Renault-Nissan a investit aproximativ patru miliarde de euro în proiectul lor de vehicuel electrice, care a inclus modele precum Nissan Leaf, Renault Zoe şi Renault Twizy.
BMW i8 - imagini şi informaţii oficiale
Constructorii premium de automobile au abordat vehiculele ecologice atât din motive de sustenabilitate, cât şi din motive legate de restricţii ale noxelor. Comisia Europeană a stabilit o medie de 95 de grame de CO2 pe kilometru la nivel de gamă pentru maşinile vândute în anul 2021, o scădere semnificativă faţă de cele 130 de grame CO2 pe kilometru din prezent. Ţinta respectivă este legată şi de masa unui vehicul şi diferă pentru companii individuale. Cei de la BMW, precum şi alţi producători care au modele de dimensiuni mai mari în gamă vor avea ţinte de emisii mai mari decât media industriei. În cazul mărcii din Munchen, ne aşteptăm la o valoare apropiată de cele 105 grame CO2/km prezentate de oficialii companiei.
20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... BMW i3
Via AutomotiveNews (înreg.)