Nissan Qashqai a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP

Publicat miercuri, 26.02.2014 13:18 de Sebastian Toma

Organismul independent EuroNCAP a testat noua generaţie a lui Qashqai. SUV-ul japonez a fost singurul model pus la încercare în prima sesiune de teste de siguranţă derulată în 2014.

Nissan Qashqai a fost singurul model testat de EuroNCAP în cadrul celei mai recente sesiuni de teste de siguranţă. Modelul japonez a obţinut cinci stele de siguranţă, cu note bune la toate capitolele. Pe lângă testele deja clasice ale celor de la EuroNCAP, sesiunea care l-a implicat pe Qashqai a pus la încercare şi sistemul său de frânare automată, ale căror performanţe au fost exemplificate printr-o serie de schiţe foarte bine redate. În ceea ce priveşte siguranţa pasagerilor adulţi, Qashqai a primit 88% din punctele disponibile. Modelul a fost penalizat pentru protecţia oferită gâtului la accident frontal, încadrată la "marginală", precum şi pentru protecţia oferită toracelui pasagerului din faţă la impactul frontal, calificată drept "adecvată", după cum a fost şi protecţia cavităţii toracice la impactul lateral cu stâlpul.

Instalaţia din imagine testează eficienţa scaunului la protecţia gâtului ocupantului, atât la impactul frontal, cât şi la impactul din spate.

Protecţia copiiilor a fost notată cu 83% din totalul punctelor disponibile, în timp ce protecţia pietonilor a primit 69%, valoare bună pentru un SUV. Nivelul echipărilor de siguranţă activă a fost notat cu 79%. Ca să fi obţinut punctajul maxim la capitolul anterior, Qashqai ar fi trebuit să aibă în standard sistem de frânare autonom, dar acesta este opţional. La viteze mari, sistemul s-a comportat adecvat, pe când funcţiile sale la viteze mici n-au fost evaluate, din moment ce vorbeam despre un echipament care nu este standard. EuroNCAP a testat şi modul de funcţionare al ESP-ului, al sistemului de monitorizare a menţinerii benzii de rulare şi sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie, toate respectând standardele impuse de organsimul internaţional.

TESTUL SISTEMELOR DE FRÂNARE AUTONOMĂ

EuroNCAP a început testarea sistemelor de frânare autonomă, a căror idee este explicată în clipul de mai sus. Cercetările au arătat că 90% dintre accidentele rutiere sunt cauzate din vina şoferilor neatenţi, aşa că aceste sisteme ar putea fi cruciale în viitor. În lumea reală, asemenea sisteme reduc riscul de accident cu 27% şi duc şi la o reducere semnificativă a rănirilor grave şi a deceselor rutiere, în cazul în care accidentele respective au loc, deoarece sistemul are şi rolul de a reduce viteza atunci când accidentul nu poate fi evitat.

Frânarea automată asigurată de Qashqai a avut performanţe adecvate, spun cei de la EuroNCAP.

Începând cu anul curent, EuroNCAP a demarat testele şi pentru aceste sisteme de siguranţă, pe care organizaţia le consideră esenţiale pentru viitorul lumii auto, deoarece au un potenţial ridicat de a îmbunătăţi siguranţa rutieră. Sistemele de frânare autonomă au fost deja împărţite în trei categorii: utilizare urbană, utilizare interurbană şi pentru protecţia utilizatorilor rutieri vulnerabili, cum sunt pietonii şi bicicliştii. Prima categorie de sisteme verifică sistemele care funcţionează la viteze de până la 20 km/h, pe când a doua se concentrează pe cele care operează în plaja 50-80 km/h.

Via EuroNCAP

  • gun cometa, miercuri, 26.02.2014 14:46

    La impactul frontal montantul A s-a indoit... Hmmm.. La fel si la Dacia Duster si Stepway...

  • Blaa..., miercuri, 26.02.2014 15:27

    da,e calculat la limita, sa iasa testul bine. daca ai 2km\h in plus sau incarcatura mai mare se face acordeon

  • eu, miercuri, 26.02.2014 16:22

    Bravo gun cometa. Compari o masina care a obtinut 5 stele (si in varianta veche si in cea noua) cu una care a obtinut 3 si constati ca sunt la fel. Habar nu au cei de la Euro Ncap. Tu ar trebui sa stabilesti etalonul. Bravo inca o data, specialistule.

  • gun cometa, joi, 27.02.2014 11:37

    @eu Merci ;) Este o observatie referitoare la caroseriile produse de Renault - Nissan. Nimic mai mult. Iar daca pentru tine sunt specialist... ha ha ha ... e bine ca inveti de la grei. Multumesc inca o data pentru aprecieri ;) Nu pot sa nu remarc totusi ca VW tiguan nu are aceasta problema la testul din 2007 (tot Euro NCAP)

  • eu, joi, 27.02.2014 18:22

    @ gun cometa: Pana la urma, ideea e sa se protejeze cat mai bine ocupantii, nu caroseria... Daca intri in detaliile scorurilor din 2007, poti observa ca Tiguan are note usor mai mici dacat Qashqai. :)

  • Liviu, sâmbătă, 01.03.2014 13:39

    @gun cometa In 2007, Qashqai obtinea cel mai bun scor din istoria EuroNcap, deci mai usor cu ridicatul in slavi pt Tiguan...chiar nu e cazul..! http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/2007-05-28/nissan-qashqai-cea-mai-sigura-masina-din-lume.html

  • VM, sâmbătă, 01.03.2014 19:57

    @gun cometa @eu Gama Dacia obtine in prezent 4 stele Euroncap cu noua generatie, insa nu asta-i ideea...comparatia Duster-Qashqai e prosteasca din start... Dacia produce masini de buget sau altfel spus segment low-cost, pe cand Nissan e o marca de volum cu standarde mai ridicate si preturi implicit mai mari. Ce sa mai vorbim de faptul ca unii n-au notiuni elementare a aceea ce presupune siguranta unor masini... structura cu deformare programata, celula de supravietuire, forte gravitationale etc.