Nissan Qashqai a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP
Organismul independent EuroNCAP a testat noua generaţie a lui Qashqai. SUV-ul japonez a fost singurul model pus la încercare în prima sesiune de teste de siguranţă derulată în 2014.
Nissan Qashqai a fost singurul model testat de EuroNCAP în cadrul celei mai recente sesiuni de teste de siguranţă. Modelul japonez a obţinut cinci stele de siguranţă, cu note bune la toate capitolele. Pe lângă testele deja clasice ale celor de la EuroNCAP, sesiunea care l-a implicat pe Qashqai a pus la încercare şi sistemul său de frânare automată, ale căror performanţe au fost exemplificate printr-o serie de schiţe foarte bine redate. În ceea ce priveşte siguranţa pasagerilor adulţi, Qashqai a primit 88% din punctele disponibile. Modelul a fost penalizat pentru protecţia oferită gâtului la accident frontal, încadrată la "marginală", precum şi pentru protecţia oferită toracelui pasagerului din faţă la impactul frontal, calificată drept "adecvată", după cum a fost şi protecţia cavităţii toracice la impactul lateral cu stâlpul.
Protecţia copiiilor a fost notată cu 83% din totalul punctelor disponibile, în timp ce protecţia pietonilor a primit 69%, valoare bună pentru un SUV. Nivelul echipărilor de siguranţă activă a fost notat cu 79%. Ca să fi obţinut punctajul maxim la capitolul anterior, Qashqai ar fi trebuit să aibă în standard sistem de frânare autonom, dar acesta este opţional. La viteze mari, sistemul s-a comportat adecvat, pe când funcţiile sale la viteze mici n-au fost evaluate, din moment ce vorbeam despre un echipament care nu este standard. EuroNCAP a testat şi modul de funcţionare al ESP-ului, al sistemului de monitorizare a menţinerii benzii de rulare şi sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie, toate respectând standardele impuse de organsimul internaţional.
TESTUL SISTEMELOR DE FRÂNARE AUTONOMĂ
EuroNCAP a început testarea sistemelor de frânare autonomă, a căror idee este explicată în clipul de mai sus. Cercetările au arătat că 90% dintre accidentele rutiere sunt cauzate din vina şoferilor neatenţi, aşa că aceste sisteme ar putea fi cruciale în viitor. În lumea reală, asemenea sisteme reduc riscul de accident cu 27% şi duc şi la o reducere semnificativă a rănirilor grave şi a deceselor rutiere, în cazul în care accidentele respective au loc, deoarece sistemul are şi rolul de a reduce viteza atunci când accidentul nu poate fi evitat.
Începând cu anul curent, EuroNCAP a demarat testele şi pentru aceste sisteme de siguranţă, pe care organizaţia le consideră esenţiale pentru viitorul lumii auto, deoarece au un potenţial ridicat de a îmbunătăţi siguranţa rutieră. Sistemele de frânare autonomă au fost deja împărţite în trei categorii: utilizare urbană, utilizare interurbană şi pentru protecţia utilizatorilor rutieri vulnerabili, cum sunt pietonii şi bicicliştii. Prima categorie de sisteme verifică sistemele care funcţionează la viteze de până la 20 km/h, pe când a doua se concentrează pe cele care operează în plaja 50-80 km/h.
Via EuroNCAP
La impactul frontal montantul A s-a indoit... Hmmm.. La fel si la Dacia Duster si Stepway...