Presa germană: Ford Fiesta ar putea fi produs şi în România din 2017

Publicat luni, 17.02.2014 11:50 de Sebastian Toma

Nemţii de la Bild au publicat un zvon care anunţă o viitoare restructurare a fabricii Ford din Koln. Schimbarea va afecta şi fabrica Ford din Craiova, care ar putea să preia o parte din producţia de Fiesta, începând cu anul 2017. Reprezentanţii Ford au confirmat că intenţionează să poarte discuţii cu sindicaliştii din Germania.

Ford Fiesta ar putea fi produs şi la fabrica din Craiova, titrează germanii de la Bild. Potrivit cotidianului respectiv, introducerea lui Fiesta în producţie la fabrica Ford din Craiova ar putea să aibă loc începând cu anul 2017. Modificarea în organigrama Ford of Europe ar avea loc pentru a gestiona o reconfigurare a fabricii din Koln, Germania. Întreaga schimbare are rolul de a reduce costurile de producţie ale corporaţiei americane la nivel global, dar aplicarea sa depinde de mai mulţi factori.

Dacă se va aplica schimbarea anunţată de nemţii de la Bild, uzina din Bănie ar putea să beneficieze de un model mai bine vândut, care să-i asigure o cotă de producţie apropiată de capacitatea maximă, pentru a elimina necesitatea opririi temporare a producţiei în vederea reducerii stocurilor. Zvonurile citate de cotidianul Bild anunţă mutarea unui schimb din producţia de Fiesta de la Koln la Craiova. Reprezentanţii Ford România nu au confirmat şi nici nu au infirmat posibilitatea producţiei lui Fiesta în Craiova. Poziţia oficială a reprezentanţilor Ford în privinţa acestui subiect nu vizează mutarea producţiei la fabrica din Craiova, concentrându-se pe necesitatea unor discuţii cu sindicaliştii uzinei din Koln, care vor avea loc ulterior, în vederea eficientizării costurilor de la fabrica respectivă.

Fabrica Ford din Craiova produce un singur model: monovolumul de segment B numit B-Max, construit pe o platformă bazată pe cea a lui Fiesta.


Avantajul celor de la Ford ar fi la nivel de cheltuieli, deoarece costurile legate de salarii şi de energie ar fi mai reduse la fabrica din Craiova. În tura de noapte de la Koln, salariaţii germani câştigă cu 500 de euro net mai mult faţă de cei din turele de dimineaţă sau seara, iar diferenţa este palpabilă chiar şi la o companie cum este Ford, deoarece vorbim despre 1.000 de posturi în tura respectivă. Potrivit Frankfurter Allgemeine Zeitung, salariile din România ar fi la 10% din nivelul din Germania, ceea ce ar reprezenta o economie suficientă încât să fie rentabilă mutarea parţială a producţiei în Craiova, justifică nemţii.

Purtătorul de cuvânt al angajaţilor fabricii Ford din Koln, Martin Hennig, spune că respectiva uzină este cea mai eficientă fabrică de automobile din lume şi că o restrângere a producţiei va duce la o lichidare parţială. În schimb, Hennig propune reducerea departamentelor IT, vânzări şi management ale companiei-mamă, pentru a obţine economii comparabile fără a afecta muncitorii din producţie. Sindicaliştii Ford Germania nu au adus în discuţie subiectul intrastructurii defectuoase din România, care aduce costuri crescute atât pentru Dacia, cât şi pentru Ford, exportul modelelor produse în Craiova şi în Mioveni fiind mai costisitor decât în alte ţări din cauza trenurilor care circulă cu viteze reduse şi a lipsei autostrăzilor care să lege graniţele între ele.

Via Economica | Bild | DieWelt

  • vianu, luni, 17.02.2014 14:27

    pai da, a iesit la RTL1 Joachim Gauck care nu se intelege de nicio culoare cu Merkel (care se stie, e prietena buna cu rusii comunisti) si a atras un semnal de alarma catre toti nemtii de buna credinta: productia de Fiesta ar putea fi relocata catre Romania! toata lumea a cazut in c...ap! ca urmare nemtii au iesit in strada sa-si apare interesele nationale nemultumiti ca o marca nationala cum e Ford ar putea fi asamblata intr-o tara de mana a 3 a punandu-se problema impactului asupra viitorilor clienti cand vor incerca sa cumpere un Ford "made in Romania". on-topic: nu iese fum fara foc...

  • @vianu, luni, 17.02.2014 14:34

    ford marca nationala germana?

  • vianu, luni, 17.02.2014 14:41

    n-ai observat similaritatea (putin fortata adevarat) cu ce e la noi?..... ring a bell? chiar am crezut ca exista atata imaginatie incat sa nu mai fiu nevoit sa pun ghilimelele unde lucrurile sunt evidente multumesc

  • @vianu, luni, 17.02.2014 14:47

    nu dau 2 bani pe ford, doar acele locuri de munca sunt problema

  • vianu, luni, 17.02.2014 14:50

    iar eu nu dau 2 bani pe parerea ta dar e bine ca iti pasa de locurie de munca din...Germania :)

  • @vianu, luni, 17.02.2014 14:58

    nu am fost precis, era vorba de germani, au ei firmele lor de care sunt mandri

  • xxx, luni, 17.02.2014 15:45

    eu imi mai doresc cel putin inca un constructor mare in Romania si Ford sa produca cat Dacia incepand de anul acesta

  • Scorpionul.negru, luni, 17.02.2014 17:03

    O veste buna pt. ca se vor creea noi locuri de munca. Locuri de care Romania are nevoie ca de aer ! @@vianu Ford e o marca buna si fiabila. Am avut un Ranger si e ca un gandac ! Nu il poti distruge. Am cunostinte care au Focus, Fiesta de noi si nu au avut probleme cu ele. Au acum peste 120 de mii de km. Eu am o parere buna depre Ford chiar daca nu imi plac ca design. Tehnic sunt bune.

  • demin2609, luni, 17.02.2014 21:01

    care ford frate, cat de curand fabrica va fi preluata de chinezi!

  • Scrooge, marţi, 18.02.2014 11:02

    duda de speriat sindicatele germane.....cam aceeasi poveste cu Dacia-Pitesti-Tanger(Maroc).

  • Andrei, duminică, 13.04.2014 17:49

    Chiar ar prinde bine Romaniei ca un model precum Fiesta sa fie produs la noi in tara. Mai da de lucru oamenilor din Romania care nu lucreaza prin straini