BMW i3: cererea ridicată a dus timpul de aşteptare pentru livrare la şase luni
BMW a primit mai multe comenzi pentru i3 decât se aştepta iniţial, aşa că lista de aşteptare pentru livrare se lungeşte pe şase luni. Producţia de la fabrica din Leipzig ar putea fi mărită.
BMW i3, primul model electric al mărcii bavareze, are o listă de aşteptare lungă de şase luni. Mai precis, dacă un client comandă astăzi un i3, aşteaptă jumătate de an până când maşina va fi livrată. După cum explică cei de la Automotive News, BMW a subestimat cererea pentru noul i3, model pentru care nemţii au primit peste 11.000 de comenzi din noiembrie până în prezent. În curând, pieţele din China şi Japonia vor primi şi ele noul i3, cele două ţări fiind aşteptate să depăşească SUA la comenzi, iar americanii au deja 1.200 de unităţi i3 comandate.
Dealerii BMW din Germania nu se plâng nici ei, titrează Automotive News, povestind despre cazul unui dealer din Hamburg, care a vândut 30 de i3-uri din 16 noiembrie până în prezent. Reprezentanţii BMW sunt circumspecţi în privinţa creşterii producţiei lui i3, preferând să aştepte rezultatele de vânzări după primul an de producţie. Constructorul german a investit peste două miliarde de euro în dezvoltarea lui i3, potrivit estimărilor specialiştilor din industrie. În scurtă vreme, cei de la BMW vor lansa şi primul lor supercar hibrid din lume, i8.
În noiembrie 2013, BMW a anunţat că producţia pe un an a lui i8 a fost rezervată deja de clienţii săi. Anunţul făcut de Ian Robertson, şeful departamentului de vânzări al BMW, a venit după ce reprezentantul BMW a confirmat faptul că au înregistrat 10.000 de precomenzi pentru i3, primul lor model electric, încă din luna lansării. Spre deosebire de anunţul legat de i3, cei de la BMW nu au precizat câte unităţi i8 vor produce într-un an şi câte unităţi au fost deja comandate.
20 de lucruri pe care nu le ştiai despre BMW i3
Via AutomotiveNews (înreg.)
au dat lovitura cei de la BMW cu i3. Atrag noi clienti catre marca si in acelasi timp modifica (in bine) perceptia publicului fata de BMW. Ian Robertson spunea ca 80% dintre clienti sunt noi sau nu au mai avut pana acum vreo masina (deci exista indivizi care isi iau o electrica "din prima"). Succesul lui i3 este practic impotriva curentului si a celor ce credeau ca abordarea "electrica" a celor de la BMW va dilua spiritul sportiv si alte bull-shituri de tipul asta specifice marcii. Daca acest trend se mentine i3 va deveni locomotiva unei nise de piata bine definite iar concurenta va astepta in gara de la Wolsburg mult si bine