New York Times despre Dacia: "E cea mai hot marcă din Europa"
Americanii de la New York Times au lăudat marca Dacia într-un articol dedicat producătorilor de automobile din Europa. Aceştia au completat povestea explicând că ar putea fi marca potrivită pentru momentul actual în Europa.
Dacia a ajuns pe buzele jurnaliştilor americani de la New York Times. Marca din Mioveni le-a atras atenţia americanilor prin cea mai mare creştere a vânzărilor din Europa la nivel de marcă, de 21.1 procente în primele 11 luni ale anului, depăşind celelalte mărci care activează pe această piaţă, în ciuda faptului că are o cotă de piaţă apropiată de 2.4 procente la nivel european. Jurnaliştii de la New York Times descriu marca Dacia drept "maşina fără senzaţii tari şi cu origine din fostul bloc sovietic", care se dovedeşte a fi "maşina potrivită la momentul potrivit în Europa", având în vedere rata ridicată a şomajului de pe această piaţă.
"Pentru cineva obişnuit să conducă un Mercedes-Benz sau un BMW, o Dacia ar fi îngrozitoare. Dacă trebuie doar să ajungi din punctul A în punctul B, atunci este tot ce îţi trebuie, pentru că este tehnologie simplă şi fiabilă, pe deasupra căreia primeşti şi o garanţie de trei ani", explică Jens Schattner, analist pentru divizia din Frankfurt a Grupului Macquarie.
Situaţia este explicată dintr-un alt punct de vedere de Arnaud Deboeuf, directorul programului entry de la Renault: "Nu poţi să le oferi clienţilor un preţ agresiv dacă nu pui presiune pe inginerii tăi, pe departamentul de vânzări şi pe departamentul de marketing pentru a reduce şi controla costurile", explică francezul. În plus, Dacia nu operează reduceri şi nici nu investeşte exagerat în bugetele de marketing şi publicitate, care pot ridica semnificativ costurile unui model.
Americanii de la New York Times explică succesul Dacia prin trei puncte cheie: lipsa unui concurent real, marja de profit a platformei M0 şi situaţia actuală din Europa, care a dus la schimbarea comportamentului de achiziţie a cumpărătorului de pe această piaţă. Jens Schattner, analist Macquarie, estimează că Renault are o marjă de profit de aproximativ 8 procente pentru modelele construite pe platforma M0 la nivel global, ceea ce este în linie cu ceea ce obţin şi producătorii premium din Germania.
Via NYTimes
"maşina fără senzaţii tari şi cu origine sovietică" Ce origine sovietica?