Lexus nu vrea să creeze modele accesibile de tipul lui Mercedes CLA
Lexus nu vrea sa le calce pe urme rivalilor de la Mercedes, care mizează pe modele mai ieftine, cum este CLA, pentru a atrage clienţi tineri şi nu neapărat fideli brandului.
În anul 2000, Lexus devenea cel mai vândut brand premium pe piaţa din Statele Unite. O poziţie pe care avea să o menţină vreme de 11 ani consecutiv, în ciuda problemelor de fiabilitate cu care părintele Toyota s-a confruntat în primăvara lui 2010.
Cutremurul devastator cu care s-a confruntat Japonia în 2011 a marcat însă declanşarea unui declin al vânzărilor Lexus pe piaţa din SUA, prima poziţie în segmentul premium de peste Ocean revenind celor de la BMW.
Deşi sunt neînvinşi până în prezent, germanii sunt ameninţaţi de Mercedes, care mizează pe modele de mici dimensiuni, cu tracţiune faţă, cum ar fi A-Klasse, B-Klasse sau CLA. Lexus conştientizează progresul făcut de rivalii din Stuttgart şi apreciază succesul comercial al coupe-ului cu patru uşi CLA. Succes comercial generat în primul rând de preţul destul de redus al modelului în SUA: sub 30.000 de dolari.
Lexus, al cărui CT200h este ceva mai scump decât CLA, nu vrea să urmeze politica de modele accesibile a rivalilor. O confirmă chiar Jeff Bracken, directorul general Lexus, care susţine că „nu va exista o poziţionare de tipul lui CLA. Avem brandurile Toyota şi Scion pentru un astfel de public şi nivel de preţ. Trebuie să recunoaştem, însă, că au avut un start grozav, care are un impact benefic asupra volumelor vândute şi asupra gamei, generând trafic şi pentru celelalte modele”.
Chiar şi aşa, şeful Lexus nu vede cu ochi buni clienţii modelelor Mercedes CLA şi BMW Seria 1, care pot fi uşor de influenţat şi deloc fideli unui brand anume.
În vreme ce Mercedes se află pe drumul către poziţia de lider al segmentul premium din SUA, Bracken se păstrează cu picioarele pe pământ şi recunoaşte că Lexus nu poate aspira la această poziţie fără modele accesibile. În vreme ce japonezii speră să vândă 270.000 de unităţi în SUA în 2013, BMW şi Mercedes se aşteaptă să sară de 300.000.
În anul său de glorie, 2007, Lexus reuşea să vândă în SUA peste 320.000 de maşini. Abia pentru 2014, Bracken susţine că va fixa o ţintă de vânzări apropiată de record, adică 300.000 de unităţi.
@12345678979 Nu fi nebun ca ii bagi pe melteni in ceata... Cine crezi ca stie ceva de Avalon sau de Crown? Iti pierzi timpul de pomana...