BMW: „Trebuie să creştem producţia lui i3”. Tesla: „BMW i3 arată ca o piesă de mobilier de la Ikea”
În vreme ce BMW se bucură de o cerere peste aşteptări pentru noul i3, primul model al brandului său electric, Tesla iese la contraatac. Designerul americanilor susţine că BMW seamănă cu o piesă de mobilier de la Ikea.
BMW şi-a pus mari speranţe în noul i3, primul model al brandului său electric i, lansat în toamna acestui an în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
20 de lucruri pe care nu le ştiai despre BMW i3
Încrederea germanilor în potenţialul micului automobil electric pare deja să dea roade, comenzile depăşind aşteptările iniţiale. E drept că cifrele prognozate iniţial de germani au fost unele timide, influenţate de teama unei reacţii negative a publicului. La Frankfurt, BMW anunţa că intenţionează să vândă 10.000 de unităţi până la sfârşitul acestui an.
Cei care erau familiarizaţi cu evoluţia unor modele electrice ca Nissan Leaf sau Opel Ampera au privit cu scepticism ţinta pentru ultimele trei luni ale acestui an. Cu toate acestea, BMW a răsturnat orice aşteptare la mijlocul lui noiembrie, când i3 a ajuns oficial pe piaţa mamă, în Germania. Bavarezii anunţau atunci că biroul lor de vânzări a înregistrat deja 10.000 de comenzi ferme pentru i3.
BMW i8 soseşte în primăvară
Evoluţia ascendentă duce, inevitabil, la o creştere a producţiei. Friedrich Eichiner, şeful operaţiunilor financiare BMW, a declarat în urmă cu mai bine de o lună, că o cerere în continuă creştere va duce şi la o ajustare a producţiei. Asta înseamnă noi investiţii în linia de asamblare.
Deşi BMW nu a recunoscut oficial câţi bani a cheltuit pentru a dezvolta, produce şi distribui noul i3, analiştii susţin că aproximativ două miliarde de euro au părăsit vistieria companiei în acest scop. Anul viitor, în primăvară, gama i se va lărgi, odată cu adăugarea supercarului hibrid i8, expus şi el în toamnă la Salonul de la Frankfurt.
BMW i8 - imagini şi informaţii oficiale
Tesla atacă designul lui BMW i3
În vreme ce germanii sunt foarte mândri de primul lor model electric, Tesla, constructorul american cu experienţă în domeniul vehiculelelor cu emisii zero, iese la contraatac. Şi o face prin vocea lui Franz von Holzhausen, designerul companiei, care aseamănă mezinul i3 cu o piesă de mobilier de la Ikea.
Într-un interviu acordat AutoBild, von Holzhausen a declarat că i3 este doar un mit al sloganului „The Ultimate Driving Machine”, promovat cu mândrie de BMW pentru a sublinia calităţile dinamice ale maşinilor produse la Munchen. Designerul Tesla susţine că nu crede în capacitatea lui i3 de a respecta standardele brandului.
De asemenea, chiar dacă a complimentat interiorul, von Holzhausen, susţine că maşina arată ciudat şi sfidează convenţionalul. Trăsături care puteau fi evitate având în vedere proporţiile şi inovaţiile ansamblului electric de propulsie.
Referirea la o piesă de mobilier vine după ce von Holzhausen declara mai mult timp în urmă că Tesla preferă să cumpere mobilier de la Ikea, decât să investească în design interior şi elemente de arhitectură.
HAHAH, la cat de ''dulapior'' arata imi inchipui ca cei de la tesla au nu dreptate ci foarte mare dreptate. Dar cand asa-zisii proprietari de E39 sufera de ''teoria desconspiratiei'' si de a sfida penibilul toata ziua, nu se poate ajunge intr-o polemica pe tema asta. Inima aceste masini este un sistem de propulsie sofisticat de la Toyota, restul..........este o apa si un pamant.