Sergio Marchionne va prezenta în 2014 un nou plan de relansare a mărcii Alfa Romeo

Publicat marţi, 03.12.2013 12:04 de Sebastian Toma

La zece ani de la preluarea conducerii Grupului Fiat, Sergio Marchionne va prezenta cel de-al patrulea plan de relansare a mărcii Alfa Romeo. Acesta se va baza pe o nouă arhitectură, aflată în lucru la centrul Maserati din Modena.

Alfa Romeo va primi un nou plan de relansare în 2014, titrează Automotive News. De data aceasta, Marchionne vrea o relansare care să aducă platforme şi modele noi, cruciale pentru creşterea vânzărilor. În prezent, marca se confruntă cu pierderi şi cu scăderea nivelului de vânzări sub pragul de 100.000 de unităţi, pentru prima dată din anul 1969. Noua platformă a celor de la Alfa Romeo este în lucru la centrul Maserati din Modena, echipa de ingineri fiind condusă de Philippe Krieff, fostul şef al departamentului de dezvoltare de modele noi de la Ferrari.

Noua arhitectură de la Alfa Romeo va trebui să fie compatibilă şi cu viitoarele modele Chrysler şi Dodge, deoarece va trebui să atingă un volum anual ridicat pentru a fi rentabilă pentru concernul italian. În primele zece luni ale anului, Alfa Romeo a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datele ACEA anunţând 53.604 unităţi vândute pe piaţa europeană. Precendentul plan al lui Sergio Marchionne pentru Alfa Romeo, dezvelit în aprilie 2010, viza ridicarea vânzărilor anuale la 500.000 de unităţi până în 2014, dar acesta nu a putut fi îndeplinit din cauza întârzierilor apărute la lansarea noilor produse.

Primele informaţii anunţă o platformă cu tracţiune spate, care va fi oferită şi în versiuni cu tracţiune integrală. Cel puţin patru noi modele Alfa Romeo vor folosi această platformă, de la berlina Giulia, până la viitorul SUV al mărcii. Primul model Alfa Romeo cu noua platformă va debuta în ultima parte a anului 2015. Toate modelele noi ale mărcii italieneşti vor fi vândute şi pe piaţa din Statele Unite ale Americii, unde italienii speră să obţină volume însemnate, pentru a compensa situaţia de pe piaţa europeană.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • men, marţi, 03.12.2013 12:48

    Dupa ce evo le-a desfiintat 4C-ul viitorul pare sumbru si pe una din cele mai mari piete de desfacere din E.U http://www.youtube.com/watch?v=eT4WXokoAx0 . Sa vina Stele acum sa imi povesteasca cum e fara servo directie!

  • 4c, marţi, 03.12.2013 13:44

    Daca 4.5 stele acordate de Evo inseamna ca au desfiintat masina atunci probabil ca ai dreptate. " Beautiful, and beautifully put together, it feels worth every penny of its £45,000 asking price" , cam asta e concluzia lor.

  • tzenu_bmw, marţi, 03.12.2013 14:14

    poi cu doar 2 modele in portofoliu nu poti face mai nimic Alfa are nevoie(disperata)de un sedan mediu gata sa fure din clienti de Mondeo,Passat,Mazda6.........si un SUV gen X3,Q5

  • men@4c, marţi, 03.12.2013 15:30

    Tu te-ai uitat la testul de mai sus sau comentezi de dragul de a comenta? Pt a-ti usura munca da click aici http://youtu.be/eT4WXokoAx0?t=13m16s si vezi si opinia finala din partea a 2-a a aceluiasi test!

  • men, marţi, 03.12.2013 15:33

    Si poate imi traduci ce spune la inceput cand spune "big issues" (majoritatea legate de directie). Pacat de frumusetea ei

  • mowgli, marţi, 03.12.2013 16:33

    De departe una dintre cele mai bune vesti auto de anul asta pentru mine. Daca scot o platforma cu tractiune spate, eu zic ca o sa fure ceva clienti pentru ca doar Mercedes si BMW mai ofera tractiune spate in numar pare la preturi competitive. Eu sigur m-as baga la o Alfa noua cu tractiune spate. Eu sper sa reuseasca, nu stiu de ce n-au continuat linia 159, 166. Niste masini exceptionale, poate cele mai frumoase din clasa. Te uiti si astazi la un 156, 166 si zici ca acuma s-au lansat pe piata, 159 si Brerra is cu cativa ani inainte in materie de design.

  • mntsn, marţi, 03.12.2013 16:38

    Hmm, Marchionne in ritmul asta o sa ajunga sa faca mai multe planuri de redresare decat masini propriu-zise. Totusi, eu inca ii dau credit, dar nu lui personal, ci creativitatii inginerilor si designerilor de la Alfa, adevarati artisti. Planul suna bine, dar nu inteleg de ce vor sa-si bata joc de imaginea Alfa cu un SUV, cand pentru asta au o super marca dedicata pt asa ceva si ma gandesc automat la Jeep. Idem, nu pot sa inteleg de ce Jaguar pregateste un SUV cand fratele lui de grup se numeste Land Rover. @tzenu: cui sa fure Alfa clientii? Lui Mondeo,Passat,Mazda6 ?? :))) Multam pt portia de ras. Mergi putin inapoi vreo 30 ani sa vezi de la cine obisnuia Alfa sa fure clienti.

  • tzenu_bmw, marţi, 03.12.2013 17:02

    @mntsn........ce ar fi sa batem pasu pe loc si sa povestim la rece situatia Alfa Romeo...... Alfa in zilele noastre e la doar cativa ani(ma refer la 3-5 ani)distanta de un dezastru prin care a trecut doar Saab(alt constructor care merita sa ajunga undeva mai sus)

  • ics, marţi, 03.12.2013 17:51

    Mie nu mi se pare surprinyatoare situatia. E ciudat ca un producator premium are in gama doar 2 modele- unul mini si unul compact, deloc specifice. Imi e greu sa imi imaginez un producator care se vrea premium fara o limuzina mare, una medie si cel putin 2 suv-uri. Cum ar fi Mercedes fara seriile G, GL, GLK, M, E, S Volvo fara XC 60, 70 si 90, si S6, S8 La fel la BMW, Audi si chiar si la SAAB si nu mai yic de modelele sport si cabrio.

  • mowgli, marţi, 03.12.2013 18:28

    @Tzenu, comparatia Alfa Romeo nu se face cu Mazda si SAAB ci cu BMW , Audi si Mercedes. Daca nu ma crezi nu-i bai, uita-te la comparative peste tot in reviste , pe net sau emisiuni. Poti sa-l intrebi pe Clarkson , May, Tiff si asa mai departe.

  • @mowgli, marţi, 03.12.2013 18:31

    Nu se face dar sunt tot acolo!(Sau chiar mai jos cand vb de Mazda). La clasa celor e la BMW/Audi/Mercedes viseaza ...sau comparatia se face pe baza trecutului glorios!

  • dan_grc, marţi, 03.12.2013 18:59

    Cu Marchionne la conducere, Alfa va putea sa revina de la zero in carti , la propriu, pt ca daca vinzi 53 de mii in 10 luni, pana la sfarsitul lui 2015 se va apropia de zero, aproape la fel a scazut si-n 2012, cu 30%, este cea mai amanata relansare de marca din istorie.

  • LUCCI, marţi, 03.12.2013 20:47

    Mda...probabil o sa-i puna sigla invers...

  • dan_grc, miercuri, 04.12.2013 00:29

    Tot un dobitoc incurabil am rams.......E39- e de vina.

  • schumi, miercuri, 04.12.2013 09:14

    Probabil ca si urmasa Giuliettei va fi cu tractiune spate. Nice... :-)

  • dan_grc, miercuri, 04.12.2013 20:49

    prost mai sunt cu E39.........................