Volvo ar putea renunţa la airbag-ul pentru pietoni pe viitoarele sale modele

Publicat marţi, 03.12.2013 12:55 de Sebastian Toma

Airbag-ul pentru pietoni, inovaţia introdusă de Volvo pe modelul V40 şi premiată de EuroNCAP, ar putea să nu fie prezent în lista de dotări a viitoarelor modele.

Volvo, singurul constructor de automobile care oferă un airbag pentru pietoni, ar putea renunţa la această dotare în cazul viitoarelor modele. Potrivit australienilor de la Go Auto, suedezii ar prefera să renunţe la această tehnologie în favoarea unor sisteme active de siguranţă mai avansate, care să prevină accidentul cu pietonul, airbag-ul nemaifiind necesar. În prezent, airbag-ul pentru pietoni funcţionează la impactul care are loc la viteze cuprinse între 20 şi 50 km/h, dar cei de la Volvo plănuiesc un sistem City Safety mai performant, care să evite coliziunile care pot surveni la această viteză.

"Acum avem sisteme de siguranţă pentru pietoni şi ciclişti, care opresc maşina înainte să-i lovească pe aceştia, soluţie superioară airbag-urilor pentru pietoni. Preferăm să ne concentrăm pe sistemele active decât pe cele pasive, pentru că vrem ca maşinile noastre să se oprească înainte de orice impact. Nu este nimic avantgardist la creşterea numărului de baloane oferite pe o maşină în scopuri de siguranţă", a declarat Lex Kerssmaker, vicepreşedinte senior Volvo Car Corporation, pentru australienii de la Go Auto.

Volvo V40 este singurul model de pe piaţă oferit în standard cu un airbag pentru protecţia pietonilor. EuroNCAP a premiat deja această iniţiativă cu titlul Global NCAP Innovation. Încă de la început, airbag-ul pentru pietoni a fost văzut de Volvo ca fiind soluţia pentru cazuri extreme, când impactul nu mai poate fi evitat. SUV-urile din gama Volvo nu vor primi airbag-ul pentru pietoni, deoarece au deja o capotă destul de înaltă şi pietonul nu ar ajunge să atingă airbag-ul în cazul unui impact. În ceea ce priveşte celelalte modele din gamă, cei de la Volvo spun că este puţin probabilă introducerea airbag-ului pentru pietoni în dotarea acestora, deoarece vor pune accentul pe sistemele de siguranţă care vor preveni accidentele.

CITEŞTE MAI MULT DESPRE VOLVO V40 ÎN TESTUL NOSTRU DE ANDURANŢĂ.

Via GoAuto

  • mntsn, marţi, 03.12.2013 16:06

    Eu inteleg rationamenetul celor de la Volvo, care vor sa faca redundant airbag-ul de pietoni, dar exista o situatie in care poate fi util: te-ai oprit de urgenta in fata unui pieton si vine un berbec cu elan din spate care nu are sisteme de franare automata ca ale lui Volvo si te propulseaza in pieton. Deci e bine sa ramana acolo acel airbag, zic eu.

  • vianu, marţi, 03.12.2013 16:23

    ar putea in acest caz sa intervina factorul statistica. Si de aici factorul financiar. De cate ori vine un berbec din spate (si cu viteza atat de mare) incat sa merite (financiar vorbind) sa instalezi un astfel de airbag? e exact ca in aviatia comerciala...sunt situatii si recomandari ce sugereaza companiilor aeriene instalarea unor sisteme de siguranta sau revizuirea unora pentru marirea sigurantei zborului. Dar vin indivizii cu manecute negre si spun franc: statistic e prea rar, ne costa rezonabil pe noi (ca si companie) inlocuirea unui avion la 1.000.000 de mile de zbor, plata unor despagubiri rudelor victimelor decat costurile cu upgrade-ul tehnic. Simplu si la obiect

  • Ralph, marţi, 03.12.2013 17:29

    Tehnologia e relativ noua, iar schimbarea ei atat de rapid vorbeste de la sine. Documentati-va. E un mod mai elegant de a spune ca au avut o idee de rahat care ii costa o groaza de bani s-o implementeze. Cum? fara mutumiri din partea celor cu capetele sparte si cei in sicrie?! Riscam procese de milioane? Ah, schimbare de tactica! Viabilitatea e zero, iar recunoasterea prostiei trebuie deturnata. Good job Volvo !