Elon Musk face revoluţie: Tesla Motors construieşte o "giga-fabrică" de baterii Litiu-Ion pentru a face faţă producţiei preconizate în 2017
O fabrică care adună o jumătate din producţia de baterii Litiu-Ion la nivel mondial. Exclusiv pentru Tesla, care are în plan producerea a 500.000 de maşini anual până la finalul deceniului. Poate părea ştiinţifico-fantastic, dar este planul cât se poate de real al lui Elon Musk.
După ce a revoluţionat piaţa vehiculelor electrice, demonstrând că poate face performanţă într-o zonă în care nici măcar constructorii mari nu au încredere, Elon Musk, directorul Tesla Motors, anunţă planuri de viitor cu adevărat curajoase. Astfel, între declaraţiile pe care le-a acordat presei la deschiderea primului Tesla Store din Londra s-a strecurat una foarte interesantă: Tesla are de gând să vândă nu mai puţin de 500.000 de maşini pe an până în 2017, iar pentru asta este nevoie de construcţia celei mai mari uzine de producţie a bateriilor Litiu-Ion din lume. Atât de mare, încât aceasta ar folosi o jumătate din canittatea de Litiu folosită la nivel mondial pentru producţia bateriilor în acest moment.
Conform planurilor, fabrica va fi construită în Statele Unite şi va lucra exclusiv pentru producţia bateriilor auto folosite de Tesla. Deşi nu există un termen anunţat pentru ridicarea şi punerea în funcţiune a sitului de producţie, se ştie deja că aşa-numita Generaţie 3 de modele Tesla - care va da startul lărgirii gamei de modele în mai multe segmente accesibile - este programată să apară pe piaţă în jurul anului 2017. Conform primelor informaţii, un model compact-mediu construit de Tesla va costa în jur de 35.000 de dolari în SUA.
"Dacă vom produce 500.000 de maşini pe an, vom avea nevoie de capacitate de producţie a bateriilor care să se alinieze la aceste standarde de volum. Această fabrică va depăşi sau măcar va fi la acelaşi nivel cu toată producţia de baterii Litiu-Ion din lume la această oră. Probabil că va fi nevoie de un giga-fabrică pentru asta", a declarat la Londra Elon Musk, citat de Automotive News.
ANTECEDENTELE LUI MUSK
Americanul de origine sud-africană nu se află la prima "revoluţie" de acest tip a producţiei independente. În urmă cu câţiva ani, în momentul în care sonda piaţa de motoare pentru rachetele care urmau să fie utilizate în proiectul spaţial Space X, Musk a luat în final hotărârea - considerată imposibilă la acea oră - de a produce motoarele in-house, construind pentru asta o fabrică care construieşte rachete de la stadiul de foi de tablă la produs gata de a fi lansat în spaţiu. Între timp, fabrica funcţionează la capacitate maximă iar Space X a rămas unul dintre principalii contractori ai NASA, agenţia spaţială americană contând în mare parte pe rachetele lui Musk pentru proiectele proprii pe orbită.
Sper sa reuseasca ce si-a propus,omul asta merita tot respectul.