McLaren P1: 0-100 km/h în 2.8 secunde şi 8.3 litri la sută
Englezii de la McLaren au prezentat specificaţiile tehnice ale lui P1. Modelul este la fel de rapid ca Porsche 918 Spyder până la sută, dar îl depăşeşte până la 200, respectiv până la 300 km/h.
McLaren P1, noul hipercar al producătorului din Woking, este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 2.8 secunde. Valoarea este egală cu cea a lui Porsche 918 Spyder, însă modelul britanic depăşeşte supercarul german la acceleraţia de la 0 la 200 km/h şi 0-300 km/h. Mai precis, McLaren P1 este capabil să accelereze de la 0 până la 200 km/h în 6.8 secunde şi până la 300 km/h în 16.5 secunde. Astfel, este cu mai mult de o secundă mai rapid decât Porsche 918 Spyder până la 200 km/h, respectiv cu mai mult de cinci secunde mai rapid până la 300 km/h.
Chiar şi aşa, noul hipercar englezesc nu este cel mai rapid automobil de serie din lume, noul LaFerrari având un timp confirmat 0-300 km/h de 15.5 secunde, în timp ce valorile pentru 0-100 km/h şi 0-200 km/h nu au fost dezvăluite. Viteza maximă a lui LaFerrari nu a fost anunţată, însă cea a lui McLaren P1 este limitată electronic la 350 km/h. Frânarea de la 300 km/h este realizată în 246 de metri şi necesită numai 6.2 secunde. De la 100 km/h, McLaren P1 frânează în 2.9 secunde şi necesită 30.2 metri, totul în condiţii optime.
În ciuda performanţelor formidabile, modelul are un consum mediu declarat de 8.3 litri la sută şi emisii CO2 de 194 grame pe kilometru. Sfertul de milă este realizat în 9.8 secunde, cu o viteză de finish de 245 km/h. Propulsorul cu ardere internă este montat central şi livrează 737 CP la 7.500 rpm şi 720 Nm de la 4.000 rpm. Motorul electric livrează 179 CP şi asigură un cuplu motor de 260 Nm, încă de la prima rotaţie. Motorul electric este montat deasupra unităţii cu ardere internă, iar cele două îşi unesc forţele prin transmisia cu şapte trepte şi două ambreiaje, care livrează puterea roţilor din spate. Pentru eficienţă maximă, unitatea electrică asigură recuperarea energiei cinetice la decelerare, energie pierdută în mod normal prin frânare.
Via Autocar
ca tot comentam de 1.0 ecoboost ar trebui sa comentam si de asta: asta consuma 8,3litri la suta de km in care merge cu 80km/h constant, si mananca tot 8,3 litri cand accelereaza de la 0 la 350km/h in blana... dar este o masina sport care nu are nici o pretentie la coroana campionilor economiei. ... si 16s pana la 300km/h ... dupa douazeci de minute te jung din urma si rinichii care ti-au ramas la start :)