Ferrari 250 GTO a devenit din nou cea mai scumpă maşină din lume. Preţ: 52 de milioane de dolari

Publicat vineri, 04.10.2013 18:45 de Bogdan Mirică

Un colecţionar a plătit 52 de milioane de dolari pentru un exemplar Ferrari 250 GTO, construit în 1963. Maşina devine astfel cel mai scump automobil din lume, depăşind un record deţinut tot de modelul 250 GTO.

Până ieri, ştiam că cea mai scumpă maşină din lume este un Ferrari. Am avut chiar ocazia de a ne afla aproape de maşina cu pricina în cadrul Festivalului Vitezei de la Goodwood, unde modelul italian, un 250 GTO, a captat atenţia tuturor celor prezenţi cu turul său de circuit.

Reportaj: Festivalul Vitezei de la Goodwood

Căluţul Cabrat de colecţie data din anul 1962 şi fusese condus de legendarul pilot britanic, Stirling Moss. Suficiente atribute pentru a se vinde cu uimitoarea sumă de 35 de milioane de dolari.

Recordul a fost depăşit oficial ieri. Culmea, tot de o maşină Ferrari. Coincidenţa face să fie vorba tot despre modelul 250 GTO, însă ceva mai nou, data de producţie înscrisă în certificatul de naştere indicând anul 1963. Maşina are indicativul 5111 şi are în palmares câştigarea cursei botezată chiar Turul Franţei, desfăşurată în 1963. Pe atunci, la volanul maşinii se afla francezul Jean Guichet.

Maşina a fost cumpărată ieri, de un colecţionar care a preferat să rămână anonim. Acesta i-a plătit proprietarului Paul Pappalardo o sumă impresionantă, de 52 de milioane de dolari, echivalentul a 38 de milioane de euro.

Exoticul Ferrari este propulsat de un motor V12 de 3.0 litri şi 300 de cai putere, capabil să ofere o viteză maximă de 280 km/h şi o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în doar 6.1 secunde. 

  • tzenu_bmw, vineri, 04.10.2013 18:59

    stupiditatea nare limite......

  • Scorpionul.negru, vineri, 04.10.2013 21:37

    E o masina rara....sa zic ca platesti pt. asta 5 milioane $ (sa fie mai scumpa ca una noua gen Veneno si alte modele rare noi.) E mai rezistenta fata de orice Ferrari nou...se strica greu. Inca un milion pt. asta. 6 milioane. Sa mai pun inca 1 milion ca are o istorie in spate. Inca cateva ca esti un colectionar fanatic si nu ai ce face cu banii. Pana la 10 milioane sa zic ca te bati cu x si y la licitatie sa o castigi tu. Cu restu de 42 de milioane ce e ? Mi se pare ca s-a ajunj prea departe cu sumele date pe masini vechi. Stiu ca sunt bune, rare si nu au moarte....sunt frumoase si au o istorie. Dar astra in limita a 10 milioane maxim. ps. Pana la urma e de inteles.....la asemenea licitatii participa multimiliardarii in euro. Multi o vor...asa ca 50 de milioane e un mizilic pt. ei.

  • iulian, vineri, 04.10.2013 23:24

    eu cred ca pe langa pasiunea pentru asemenea modele vechi si exclusiviste,mai este vorba si de investitii....ar fi interesant de vazut evolutia pretului acestei masini de la o vanzare la alta....cred ca genereaza mai mult profit decat dobanda unui depozit bancar...dak nu ma insel cealalta masina care detinea recordul isi cam dubla valoarea de la o vanzare la alta...ce sa zic...dak ai bani iti satisfaci si "damblalele" si mai faci si bani pe deasupra....unde o fi dreptatea...

  • Cyrus, sâmbătă, 05.10.2013 15:06

    Lume nebuna. Si cand te gandesti ca acesti oameni se plang ca e criza, scad salariile si concediaza oameni care lucreaza din zori pana seara pentru asi achita facturile. Nu mai vorbesc de cate mii de copii orfani sau subnutriti puteau fi ajutati