Un Ferrari 250 GTO construit pentru Stirling Moss a devenit cea mai scumpă mașină din lume

Publicat duminică, 03.06.2012 10:30 de Dragoș Băltățeanu

Un exemplar Ferrari 250 GTO din 1962 a fost vândut la licitație pentru suma de 35 milioane dolari.

Ferrari-ul 250 GTO din imagini a fost construit special pentru legendarul pilot Stirling Moss. Este un exemplar din 1962 și, conform Bloomberg, a fost vândut de curând la licitație pentru suma record de 35 milioane dolari. Este cel mai scump Ferrari tranzacționat vreodată. Depășește vechiul record de 32 milioane dolari stabilit tot de un Ferrari 250 GTO din 1964 și pe cel de peste 30 milioane dolari plătiți pentru un Bugatti Type 57SC Atlantic în 2010. 

Ferrari-ul 250 GTO care a bătut recordul poartă numărul de șasiu 3505GT și a fost construit pentru pilotul britanic Stirling Moss. Moss nu a mai apucat să concureze cu acest automobil datorită unui accident  suferit în aprilie 1962. Chiar și așa, acest exemplar are o istorie încărcată și câteva victorii trecute în dreptul său. A concurat în ediția din 1962 a cursei de 24 de ore de la Le Mans, dar nu a ajuns la final. 

Exemplarul vândut cu suma record se deosebește de alte Ferrari-uri 250 GTo prin culoarea unică verde lime. Prețul acestui exemplar s-a apreciat de la an la an. În 1996 a fost cumpărată cu 3.5 milioane dolari. Cel mai recent proprietar, un om de afaceri olandez a cumpărat mașina acum 10 ani cu suma de 8.5 milioane dolari. Noul proprietar, cel care a cheltuit suma record, este colecționarul Craig McCaw. Averea lui provine din vânzarea unei companii de telecomunicații către gigantul american AT&T în 1993. Suma încasată în urma tranzacției a fost de 11.5 miliarde dolari.

Via | autoblog.com

  • chuck norris, duminică, 03.06.2012 10:56
    de banii astia poti sa iti iei cateva veyronuri

    vreo 25 de veyronuri poti sa-ti iei de banii aia da daca unu are bani si vrea sa-si ia un 250 n-are decat

  • Adi, duminică, 03.06.2012 18:08
    Massina este o investitie pt. ca se apreciaza in timp....

    eu unul nu sunt pasionat de masini clasice in schimb mi-as fi cumparat un tablou.

  • batman, duminică, 03.06.2012 23:08

    sunt sigur ca el nu stia de asta bine ca ai venit tu mare meltean, cu shaworma, skoda octavia, rate, si minte de cercopitet sa ii explici cum sta treaba. pentru ala 35 de milioane de dolari este un nimic, iar masina in sine este o investitie, cand o sa termini tu ratele la megane-ul cu greierasi sau octavia atunci el o sa vanda masina asta cu 50 de milioane... si tot asa...

  • john_range, luni, 04.06.2012 17:04
    Totdeauna o masina veche de epoca va fi mult mai apreciata ca una noua...asta e clar

    .................

  • chuck norris, miercuri, 06.06.2012 10:57
    .

    o masina veche(care a fost scumpa la vremea ei) ar fi o investitie buna. Un dodge challenger din 70 mi-ar placea si mie.Am vazut unu cu 30000(reconditionat) aia ar fi cu adevarat o investitie buna.Multe lucruri vechi vor fi intodeauna mai bune decat unele noi.De exemplu la muzica aia de mai demult cantau mult mai bine decat manelistii astia de acum.Nu numai noi avem manelisti,au si americanii:rihhana justin bieber etc.

  • Catalin, sâmbătă, 06.04.2013 09:42

    Pentru aceste rubrici propun introducerea unui sistem de calcul al Nivelului de Inteligenta pentru cititorii ce vor sa impartaseasca opiniile. Realizez, si nu doar eu, ca foarte multi cititori sunt foarte prosti si nesimtiti.