Toyota Yaris Hybrid R - primele imagini ale conceptului de 420 de cai putere
Toyota aduce la Frankfurt conceptul Yaris Hybrid R. După cum o sugerează şi numele, vom cunoaşte un derivat hibrid sportiv al modelului de clasă mică
După schiţa oficială publicată în urmă cu aproape o lună, Toyota dezvăluie astăzi primele imagini ale conceptului Yaris Hybrid R, programat să debuteze oficial la Frankfurt.
Bazat pe varianta de caroserie cu trei uşi a actualului Yaris, conceptul vine cu linii ceva mai agresive, un spoiler forntal nou, cu prize mari de aer, lumini LED diurne, un logo modificat, praguri laterale şi un posterior care include, printre altele, şi un eleron pentru hayon, dar şi un deflector.
Jantele sunt semnate de divizia sportivă TRD şi au o dimensiune de 18 inch. Pentru o tracţiune optimă, ele sunt încălţate cu pneuri Michelin Pilot Sport Cup, cu dimensiuni de 225/40 R18. În spatele jantelor se ascund discuri perforate şi ertieri cu şase pistoane pe faţă şi patru pistoane pe spate.
La interior, Toyota Yaris Hybrid R vine cu pedale sport, scaune Recaro tip scoică, cu tapiţerie în două culori, cu volan îmbrăcat în alcantara şi un levier al schimbătorului poziţionat mai aproape de şofer.
Surprizele se află sub capotă, acolo unde Toyota a ales un tren de propulsie hibrid. Acesta include un motor pe benzină de 1.6 litri, supraalimentat, de 300 de cai putere şi 420 de Nm, asistat de alte două unităţi electrice, poziţionate pe fiecare roată a axei spate. Propulsoarele electrice garantează fiecare câte 60 de cai putere. Împreună, cele două unităţi electrice contribuie cu 120 de cai şi 89 de Nm pentru resurse totale de 420 de cai. Toate sunt oferite vreme de 5 secunde în regim maxim de accelerare.
Există şi un al treilea motor electric, tot de 60 de cai, instalat între unitatea pe benzină şi cutia secvenţială cu şase trepte. Funcţionează în momentele în care conceptul decelerează pentru a ţine în viaţă super-capacitorul ce înmagazinează energia în locul convenţionalelor baterii litiu-ion.
Acest motor are capacitatea de a propulsa şi axa spate, dar numai atunci când puterea motorului pe benzină depăşeşte capacitatea de aderenţă a punţii faţă. Cu alte cuvinte, motorul generator va acţiona ca un sistem de control al tracţiunii, redirecţionând cuplul motor.
Există două moduri de rulare. Unul „Track”, de altfel singurul în care se dezlănţuie toţi cei 420 de cai putere, şi unul „Road”, în care motorul pe benzină este folosit cât mai puţin pentru a economisi carburant.
Ma bucura performantele acestui model si ca au inclus in sfarsit si un motor turbo, dar oare nu mai bine alegeau alta caroserie, de exemplu un coupe, in locul acestei buburuze?