Lovitură pentru maşinile electrice: Better Place, realizatorul unui lanţ de staţii de încărcare, a cerut lichidarea în instanţă
Better Place, un partener al celor de la Renault pe partea de infrastructură pentru vehicule electrice, a solicitat lichidarea într-un tribunal din Israel. Producătorul francez spune că nu este afectat de acest incident.
Better Place, o companie din Israel specializată în dezvoltarea infrastructurii necesare încărcării vehiculelor electrice, a solicitat lichidarea companiei. Cei de la Better Place erau parteneri ai Renault, dezvoltând pentru aceştia şi pentru alţi producători de vehicule electrice reţele de staţii de încărcare în Israel şi în Danemarca. Planurile vizau o extindere în Australia, dar israelienii nu au obţinut finanţarea necesară. Aceştia au anunţat un deficit de 561.5 milioane de dolari în luna noiembrie a anului trecut, iar situaţia economică nefastă i-a făcut pe liderii companiei să decidă lichidarea Better Place.
Reprezentanţii conducerii companiei susţin că au solicitat lichidarea pentru a păstra funcţionarea reţelei şi pentru a putea compensa pierderile clienţilor şi angajaţilor în timp util. Eşecul companiei israeliene este motivat de numărul redus de clienţi ai reţelei de încărcare a vehiculelor electrice, numărul acestora fiind sub aşteptările lui Shai Agassi, antreprenorul care a fondat compania Better Place. Modelul de business al companiei Better Place viza introducerea de abonamente pentru clienţi, care erau plătite în funcţie de numărul de kilometri parcurşi de aceştia în urma încărcării de la staţiile de schimbare a acumulatorilor pentru vehiculele electrice.
Ideea celor de la Better Place se conforma cu viziunea celor de la Renault, care doreau staţii de încărcare unde acumulatorii unui automobil electric puteau fi schimbaţi în câteva minute, în mod automat, pentru a permite continuarea călătoriei cu un acumulator încărcat la maximum, pentru a extinde autonomia unui vehicul electric fără a folosi un motor cu ardere internă. Practic, principalul motiv al lipsei de succes întâmpinate de compania din Israel este vânzarea slabă a vehiculelor electrice în comparaţie cu infrastructura deja creată, prea mare pentru a se susţine financiar din baza contribuţiilor clienţilor.
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
ery, luni, 27.05.2013 16:34
cit? 40000 euroi un electric? cit? 15000 un diesel?...e cumva criza? si folosesti masina la 25% fata decit o foloseai inainte?...cumva curentul electric trebuie sa-si dubleze pretul?...cumva o instalatie eoliana sau solara te duce la citeva zeci de mii de euro(daca nu sute) ?.....daca as sta sa ma mai gindesc, probabil as mai gasi 10 motive pt care masina electrica deocamdata e o utopie,......si sa nu uitam lacomia omului si religia zilelor noastre:banul
-
@ery, luni, 27.05.2013 23:27
Daca tu vei gasi 10 motive pt care masina electrica deocamdata e o utopie, eu iti voi gasi 20 de motive pentru care masina electrica e un proiect viabil. Lasati scepticismul si documentati-va, pt ca sunteti plini de informatii eronate. Renault are multi alti parteneri in domeniul electric, printre care nume cu greutate precum Siemens si Schneider Electric. "40000 euroi un electric" Depinde in ce curte te uiti. Un Tesla ajunge si la 80.000 euro lejer. Dar la fel de bine poti avea o masinuta superba de oras precum un Renault ZOE care-i 13.700 euro pentru un francez. Si nu de pretul curentului trebuie sa-ti faci griji, ci de pretul barilului de petrol. Cu aceeasi bani, parcurgi o distanta de pana la 10 ori mai mare in mod full-electric, decat pe benzina sau motorina.
-
ironR, marţi, 28.05.2013 11:18
de 12 ani exista pe piata Toyota Prius care consuma 4% in oras destul de forjat, fiabilitate dovedita. @ @ery - ideea e buna, dar unii pot considera ca ZOE nu e suficient de sigura la impact, in tarile civilizate sa stii ca sunt cateva bucati de zoe, dar acolo lumea mai merge cu un scuter, cu o bicicleta, nu cu SUV-uri in oras.
-
WEF, marţi, 28.05.2013 12:33
@ironR Toyota are meritele sale. Sunt initiatorii primului hibrid de masa. Prius e insa alt segment. E loc pentru toate lumea. Asa cum Toyota au fost primii pe felia lor, asa Renault-Nissan sunt primii pe segmentul masinilor electrice. Prius a debutat in 1997 deci a avut aproape 14 ani avans fata de prima electrica de masa, Nissan Leaf (decembrie 2010). Prius a avut timp 16 ani sa dovedeasca ceva, de aceea nu strica sa acordam putin credit masinilor 100% electrice. Eu zic ca sunt masinile electrice de la Renault-Nissan sunt foarte sigure la impact. Renault Zoe are 5 stele Euroncap cu punctaj mare: http://www.euroncap.com/results/renault/zoe.aspx IIHS din statele unite, care-i mult mai sever, a adaugat Nissan Leaf in lista “Top Safety Pick” 2013. http://green.autoblog.com/2013/05/09/2013-nissan-leaf-named-top-safety-pick-in-iihs-crash-tests/ deasemenea... http://www.automarket.ro/stiri/nissan-leaf-a-primit-cinci-stele-si-la-testele-de-siguranta-din-australia-39252.html
-
@ironR, marţi, 28.05.2013 12:37
Renault Zoe e o masina de clasa mica si a fost lansata primavara aceasta in 2013. Nu cred ca e cazul sa criticam vanzarile. Daca un singur model electric renault a reusit sa faca asta, imagineaza-ti ce face intrega lor flota: http://www.automarket.ro/stiri/renault-zoe-a-adunat-80-din-comenzile-segmentului-electric-din-franta-in-50515.html
-
@@ery, marţi, 28.05.2013 13:25
da-mi si mie alea 20 de motive!!! nu de alta ,dar vreau sa-mi schimb masina....convinge-ma(dar lasa abureala cu vizionarismul etc etc...las vizionarismul pe banii alora de ii au)...hai sa vedem daca iasa ceva constructiv sau vb asa 2 la leu!!!!
-
Semtex, marţi, 28.05.2013 16:55
Nu stiu daca ai citit ce e scris mai sus, dar si acolo sunt argumente destul de puternice pentru masinile electrice. La momentul actual totusi nu e nimic mai concludent decat un calcul de rentabilitate. Chestii concrete... pentru ca protejarea mediului inconjurator si a sanatatii noastre nu este un argument , ci este o "abureala" , nu? Renault Zoe se adreseaza momentan pietei Vest-Europene si are un target clar. E vorba pentru inceput de companii inovatoare si persoane deschise la minte, instarite, ce nu vad o problema in a-si pune masina la incarcat seara in garaj, la fel ca telefonul mobil si a pleca dimineata relaxat prin oras. Majoritatea europenilor nu fac mai mult de 100 km pe zi si s-a dovedit ca "range anxiety" dispare in momentul in care masina e sistematic condusa. Oricum, infrastructura de incarcare e bine dezvoltata in Vest. Orice alte analize nu-si au rostul pentru o masina ce nu se comercializeaza in Romania. Hai sa-ti fac eu un calcul comparativ din punctul de vedere al unui francez cu 3.300 euro salariu mediu: Pret curent electric: 0.09 euro / kWh Pret litru benzina: 1.7 euro Renault ZOE electric 65 kW / 88 CP Pret de baza: ______________________________13.700 euro Pret baterie_________________________________2.844 euro -abonament 79euro/luna x 3ani, 12.500 km/an Consum urban (litri/100km) -- Rezervor (litri) -- Autonomie urban: 160 km Cost alimentare plin:__________________________ 5.8 euro Cost curent/carburant pe km____________________0.03 euro Consum urban (litri) -- Cost urban in 12.500 km ________________________453 euro Cost consum urban in 3ani, 37500km_____________1.359 euro ____________________________________________________ Costuri totale teoretice, fara revizii ______________17.903 euro Renault Clio 1.2 75 CP Pret de baza: ______________________________14.270 euro Pret baterie____________________________________0 euro Consum urban: 7.0 l/100km Rezervor : 45 litri Autonomie urban: 642 km Cost alimentare plin:__________________________ 76.5 euro Cost curent/carburant pe km_____________________0.12 euro Cost urban in 12.500 km ________________________1.490 euro Cost consum urban in 3ani, 37500km______________ 4.470 euro _____________________________________________________ Costuri totale teoretice, fara revizii________________18.740 euro Catava observatii: Tragand linie, in 3 ani si 12.500 km/an, Renault Zoe va costa 17.903 €, cu 837 euro mai putin decat Renault Clio 1.2. Masinile electrice au intretinerea mai ieftina decat masinile cu motoare termice, deci avantajul creste si mai mult. Legat de pret , Clio este in media segmentului, deci calculul e destul de elocvent. Zoe e bine pozitionat in comparatie cu alte masini de clasa mica. Ar trebui sa stii ca Zoe e gandit cu un nivel de echipare mai bogat decat Clio Authentique, cel din comparatia de mai sus. In Romania, energia electrica e chiar mai ieftina decat In Franta, deci costurile de alimentare sunt chiar mai mici. Oricum se vor schimba multe in bine pana apare Zoe in Romania. Deci sa recapitulam: -ecologie: ZERO emisii in exploatare (poate cel mai important) -amplasarea bateriilor determina o excelenta distributie a maselor si un centru de greutate redus =>tinuta de drum extrem de echilibrata -piese in miscare mult mai putine => fiabilitate teoretica superioara + costuri de intretinere mai reduse. -silentiozitate -intreg cuplu disponibil aproape instant la apasarea pedalei de acceleratie si constant pe toata plaja de turatii. -te deplasezi mai ieftin decat cu o masina conventionala. -energia electrica e o sursa regenerabila=> o stabilitate a pretului mai buna pe termen lung, decat la combustibii fosili epuizabili si dependenti de noi explorari costisitoare => posibilitatea de a previziona mai bine bugetul. -masinile electrice pot fi alimentate fie de la reteaua electrica, fie de la un sistem propriu de producere a energiei electrice prin panouri solare sau mini-turbine eoliene(daca aceste instalatii sunt disponibile) -timpul de incarcare al bateriilor este insesizabil daca se incarca noaptea (cand energia e mai ieftina) in garajul propriei case. -prezinta risc mult mai redus de incendiu/explozie in caz de accident, datorita lipsei de combustibili ca benzina/motorina, care sunt foarte inflamabile. -diverse avantaje guvernamentale si parcari gratuite.
-
tot eu, marţi, 28.05.2013 19:07
ok,diferenta 800 si ceva de euro dupa calculele tale in 3 ani(desi ma indoiesc extrem de tare ca bateria aia va lucra in practica la fel ca in teorie,adica ia un -20 grade afara,durata de viata mai mare de 4-5 ani,o clima inauntrul masinii etc,dar fie ,de ddragul discutiei sau al planetei) deci in in 5 ani cam 1700euro(atit tin eu o masina).....contra: - zoe din cite stiu eu e mai mic deci confort pt mine cam putintel(1,8m si 100kg) -al meu auto diesel consuma totusi 5.5 la oras(mers normal si nu locuiesc in bucuresti) -tinind cont ca nu avem o retea nationala,mie-mi trebuie un garaj pt incarcarea masinii cu o autonomie MICA...la noi acesta costa 5-6000 euro fara facilitati(curent,apa etc...ma gindesc ca enel nu-ti trage curentul cu preturi derizorii...din cite stiu eu e 2000 ron /1a...daca resesc corecteaza-ma); cred ca esti de acord ca n-o sa stau cu prelungitoare de la et 2 pina-n parcare ---instlatii eoliene sau solare(aici iti vb din experienta deoarece la firma as fi avut nevoie de aport de caldura) eoliana pica deoarece nu am conditiile necesare, iar cea solara costa o avere(e adev pt ce vroiam eu... nu am facut o dimensionare numai pt incarcarea masinii) -sa zicem ca miine avem o retea de incarcare---cine crezi ca iti va vinde curentul cu 0.6 ron cit costa acum curentul? in primul rind ca curentul(scuze kk-nia) la firme e cu aproape 10% mai scump,o statie ca aia necesita investitii turbate(sa intrebi la enel cit costa amperajul de care ai nevoie...o sa lesini),mai trebuie un stoc important de baterii,mai trebuie platite impozite pe teren si cladiri, eventuale chirii ,salariile angajatilor....iti zic eu ca ti s-ar vinde cu un pic mai ieftin decit carburantii fosili -si nu in ultimul rind, nimeni nu vrea mai mult ca mine falimentul petrom ,dar sa fim seriosi ACUM electrica este o utopie din punct de vedere al costurilor si nu cred ca deplasarea cu electrica in viitor va fi ieftina(gindeste-te numai la impozitele care le ia statul din impozitarea mobilitatii cu auto)...pe3 hirtie totul suna frumos(ca-n problemele de fizica pe care le rezolvam in liceu,in care totul se desfasura in conditii ideale),dar cind ai de lucrat in realitate totul se schimba radical...si apropo chestia cu poluarea MOMENTAN este o abureala...
-
ironR, miercuri, 29.05.2013 10:08
nu stiu dimensiunile, dar zoe in realitate mie imi pare mai mic decat smart @semtex multumim pentru detalierea exacta, e bine venita, aici ar mai fi de adaugat scumpirea carburantului peste 3 ani, se poate si dubla Totusi acolo unde vedem ZOE, vom vedea ca 90% din masini sunt de clasa A si B Ca avantaje majore ar fi: emisiile ZERO si faptul ca nu polueaza fonic, dar cu o floare nu se face primavara. Aceste masini fiind strict de oras vor deveni o fita a celor cu bani
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Inapoi in lumea reala pentru visul electric, din pacate ..